KOKOworld

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałaś się skąd pochodzi materiał, z którego zrobiono twój ulubiony T-shirt,...

czyje ręce stworzyły batik ozdabiający letnią spódnicę i czy w Polsce można sprzedawać modę odpowiedzialną to w KOKOword znajdziesz odpowiedź.

KOKOworld powstała z miłości do podróży i idei sprawiedliwego handlu. 7 lat temu założycielka marki — Agata, porzuciła pracę w korporacji i wyruszyła w podróż do afrykańskiego Mali. To tam powstał pomysł połączenia rękodzielników z Afryki, Ameryki Południowej, Południowo-Wschodniej Azji i Polski. Tak powstała KOKOworld, która łączy najdalsze krańce świata, krawców z Senegalu i z Polski, rękodzielników z Indonezji z kaletnikami z Krakowa. Pasja do innych kultur, odległych zakątków świata oraz wiara, że drobnymi krokami można zmieniać świat, stanowi o wyjątkowości KOKOworld. To dlatego jednym z głównych filarów marki jest sprawiedliwy handel. Fair trade to dla krakowskiej marki partnerstwo handlowe oparte na uczciwości, dialogu, przejrzystości i szacunku dla współpracowników. Jak mówi Agata Kurek, założycielka KOKOworld: „Najgodniejszy sposób, aby komuś pomóc, to dać mu pracę.”

Kolekcje marki powstają w podkrakowskiej rodzinnej szwalni, a wybrane wzory także w Afryce Zachodniej. Wszystkich rękodzielników właścicielka zna osobiście, pracuje z nimi od lat, a na stronie kokoworld.pl opowiada ich historie. "Jeśli spojrzymy na to co jemy, w co chodzimy ubrani, z jakich przedmiotów korzystamy, zdamy sobie sprawę, że odległe zakątki świata wcale nie są takie odległe. Dlatego warto pamiętać, że nasze decyzje konsumenckie codziennie wpływają na świat - nie tylko ten wokół nas, ale też na odległych kontynentach!" mówi Emilia, CSR i e-commerce manager w KOKOworld. Tomek, On-Site manager dodaje zaś: "Robiąc zakupy w KOKOworld, dajesz pracę lokalnym rzemieślnikom z Indonezji i Afryki Zachodniej, wpływasz na poziom ich życia oraz ich rodzin. Za pomocą mody realnie zmieniasz świat na lepsze. Nosisz ubrania z których możesz być dumny. A do tego ciuchy inspirowane afrykańskim rękodziełem są po prostu śliczne!"   

KOKOworld to także innowacyjne materiały, m.in. z recyklingowanych plastikowych butelek i odpadów wyłowionych z morza. Właścicielka ma głowę pełną pomysłów, angażuje się w projekty społeczne, a pracowników wysyła np. na warsztaty ze smart recyklingu. Przepis na modę odpowiedzialną  i sukces marki, którego wyrazem były niedawne 7 już urodziny KOKOworld wydaje się być oczywisty. Agata Kurek i jej krakowska ekipa zamiast podążać za trendami, podąża za marzeniami, przedkłada jakość nad ilość i wierzy, że opłaca się być fair.   
go fashion, go fair, go fair trade!
KOKOworld

Fot. KOKOworld
Informacja prasowa

Volcano
Ambrozja
Ambrozja
Andao
bagus
Be my valentine
Bomberka
Knot it
Kordoba
Moluki
Panta rei
Perre
Rio
Rodos
Santorini
Sicilia



Społeczność
Reklama


 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat