Debata profesjonalistów, którzy w swoich prelekcjach odniosą się do branży mody z perspektywy swoich profesji, takich jak e-commerce, nowoczesne-technologie, dziennikarstwo czy ekologia. Wydarzenie poprowadzi charyzmatyczna Paulina Smaszcz-Kurzajewska.
W godzinach od 10:00 do 13:30, w Sali Ziemi zlokalizowanej w PCC na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, odbędzie się już trzecia edycja Kongresu Fachowców. W debacie udział wezmą przedstawiciele firm, instytucji kultury, kancelarii prawnych oraz szkół wyższych, które w pewien sposób związane są z branżą mody.
Rejestracji można dokonać na stronie internetowej Targów Mody Poznań.
Kongres Fachowców jest częścią nowego projektu towarzyszącego Targom Mody Poznań – Miasto Żyje Modą. Jego celem jest promocja projektantów, marek modowych, miejsc i wydarzeń, które łączy jedno – moda i najnowsze trendy. Udział może wziąć w nim każdy!
Prelekcje:
- „Ja, kolekcjoner, czyli jak zostałem znawcą mody” – Adam Leja, kolekcjoner mody i ekspert w dziedzinie sztuk dekoracyjnych z okresu art deco. To jeden z największych kolekcjonerów mody w Europie – jego zbiory liczą ponad pięć tysięcy eksponatów z okresu od połowy XIX wieku, aż do dziś.
- „Budowanie marki własnej na Allegro” O tym jak zbudować markowy sklep na Allegro i efektywnie zarządzać sprzedażą uwzględniając specyfikę modelu marketplace, opowie Celestryna Lendo-Zachariasz.
- „Twórczy recykling. Pomiędzy chaosem, a świadomym projektowaniem” – z ramienia Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego wystąpią prof. zw. Irmina Aksamitowska-Szadkowska oraz dr hab. Hanna Wojdała-Markowska. Panie opowiedzą między innymi o refleksjach na temat danych związanych z modą oraz przekraczaniu granic bezpieczeństwa konsumpcyjnego. Nie zabraknie także wątku o etyce zawodu projektanta.
- „Anna Kuczyńska – antykonsumpcyjna projektantka mody. Czy to możliwe? Magazyn Wallpaper określił ją „najjaśniej błyszczącą gwiazdą polskiego designu”. Już niedługo poznańska publiczność będzie miała okazję posłuchać, jak to jest być projektantem i być wiernym swoim ideałom.
- „Materiały roślinne, jako przyszłość w branży mody” – Bohema Clothing, ekologiczna a nawet wegańska marka, która produkuje nie tylko buty ze skóry ananasa. Całkiem niedawno stali się oni prekursorem i stworzyli pierwsze na świecie buty ze skóry kaktusa.
- „Prawne aspekty lokowania produktów przez influencerów modowych” – w imieniu kancelarii Wierciński Kwieciński, Baehr, prelekcję wygłosi adwokat Aleksandra Bączykowska. Wystąpienie zostanie poświęcone funduszom unijnym, z których finansować można rozwiązania wspierające zrównoważony rozwój w branży modowej. Uczestnicy dowiedzą się, gdzie i jak szukać bezzwrotnych form pomocy finansowej, wspierającej innowacyjne projekty oraz promocję marki na rynkach zagranicznych.
- „Słowo w modzie” Moda opiera się na słowach. To słowa tworzą trendy, budują marki i ich oryginalność. Od nich się zaczyna – budując strategię marki i kreując komunikację do użytkowników. Dlaczego ich dobór jest tak istotny i jak je interpretować? Opowiedzą przedstawicielki – Domodi, Marta Kaleta i Martyna Głowińska.
- „Trendy, innowacje i ekologiczna moda Kazachstanu: nasze spojrzenie na przyszłość” – Irina Nechaeva.
- „Platforma VR Lookroom. Zacieranie granicy między zakupami online i offline” – Konrad Ziaja z Cinematicvr.pl
Fot. Materiały prasowe