W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat

Thomas Köck: „raj.potop”

Thomas Köck: „raj.potop” - czytanie performatywne w Teatrze Żydowskim.
(19.06. g. 19.00, wstęp wolny)

AFK i ADiT wraz z Teatrem Żydowskim zapraszają 19 czerwca do tymczasowej siedziby przy ul. Senatorskiej 35 na czytanie performatywne sztuki „raj.potop” Thomasa Köcka w reżyserii Karoliny Kirsz z muzyką na żywo Jacka Mazurkiewicza. WSTĘP WOLNY.

Sztuki Thomasa Köcka, urodzonego w 1986 roku w Steyr w Górnej Austrii, odniosły wielki sukces. Za „raj.potop” Köck otrzymał w 2016 roku Nagrodę imienia Kleista, dramat zostanie wystawiony jesienią w Akademietheater w Wiedniu. Pierwszą część poświęconej klimatowi trylogii będzie można zobaczyć po raz pierwszy w Polsce w czasie czytania performatywnego. Potężna powódź słów i obrazów ukaże w apokaliptycznym, ale i ironicznym świetle historię ludzkości ukształtowaną przez kapitalizm, imperializm i kolonializm.

Przekład: Jacek Kaduczak
Reżyseria: Karolina Kirsz
Muzyka na żywo: Jacek Mazurkiewicz
Obsada: Marcin Błaszak, Piotr Chomik, Sylwia Najah, Ewa Tucholska, Ernestyna Winnicka, Marek Węglarski
Termin: 19 czerwca, godzina 19.00
Miejsce: Warszawa, ul. Senatorska 35, Scena kameralna

„paradies.fluten”  to pierwsza część trylogii klimatycznej, zalewającej widzów potopem obrazów i słów, a opowiadającej o rabunkowej gospodarce uprawianej przez człowieka, niszczącej środowisko naturalne i sam gatunek ludzki. Z historycznego punktu widzenia opowieść zaczyna się od gorączki kauczukowej w XIX wieku. Jej ofiarą padają zarówno wielkie puszcze, jak i prymitywne plemiona. Opowieść ta konfrontowana jest z losami pewnej tancerki, która w przedziwny sposób wciela w życie kapitalistyczną zasadę nieustannego doskonalenia i optymalizacji.
Köck przygląda się współczesności z perspektywy historii, tworząc niezwykle oryginalne i przedziwne sceny. Jego przestrzenny język i oryginalne scenariusze prowokują widzów przyzwyczajonych do tradycyjnej estetyki teatralnej i sprawiają, że uznaje się go za jednego z najbardziej interesujących młodych dramaturgów austriackich.

Teatr Żydowski im. Estery Rachel i Idy Kamińskich – Centrum Kultury Jidysz, Warszawa

Społeczność
Reklama