47% Polaków po pięćdziesiątce rozważa zakup smartwatcha

9 na 10 Polaków po pięćdziesiątce jest aktywnych fizycznie
Aż 88% potencjalnych dziadków i babć, czyli osób mających ponad 50 lat deklaruje, że jest aktywna fizycznie. Chodzą na spacery, jeżdżą na rowerze, pływają oraz biegają, aby zadbać o swoje zdrowie. Już teraz nie są im obce technologiczne trendy – 29% z nich ma smartwatcha, a 47% chce sobie kupić inteligentny zegarek lub wymienić na nowy – wynika z badania Huawei CBG Polska.

Potencjalni babcie i dziadkowie poszukują smartwatcha z funkcjami, które wesprą ich zdrowie, takimi jak np.: liczenie kroków, pomiar tętna, EKG czy monitoring snu.

Tylko 12% osób mających 50 lub więcej lat deklaruje, że się nie rusza. Pozostali chodzą na spacery (74%), jeżdżą na rowerze (61%), 1 na 4 pływa, ponad 20% osób w dojrzałym wieku biega, uprawia nordic walking czy chodzi po górach, a 15% – tańczy. W dodatku nie są to pojedyncze zrywy, lecz regularna aktywność – ponad 40% spośród osób, które zadeklarowały spacerowanie, robi to codziennie! A połowa (49%) przynajmniej 2 razy w tygodniu. 14% zadeklarowanych rowerzystów jeździ codziennie, a połowa badanych 2 lub więcej razy w tygodniu. Raz w tygodniu na basenie pojawia się 55% pływających, a 14% robi to nawet częściej. Do tego 1/4 spośród biegających Polaków w wieku 50+ uprawia jogging raz w tygodniu, 58% biega przynajmniej 2 razy w tygodniu, codziennie zaś 10%.

– Dlaczego potencjalni babcie i dziadkowie są aktywni? W głównej mierze dla zdrowia, jak deklaruje aż 88% aktywnych respondentów z tej grupy, a także żeby schudnąć (32%), dobrze wyglądać (23%) oraz realizować swoją pasję (19%). Większość rusza się z własnej woli, zaledwie 10% zostało ponaglonych przez lekarza. Zazwyczaj ćwiczą na własną rękę, czyli bez wsparcia eksperta, co deklaruje 93% osób 50+. Dlatego coraz chętniej sięgają po smartwatche, takie jak HUAWEI Watch GT 4, które są ich podręcznym asystentem zdrowia – motywują, pomagają im dbać o siebie i osiągać wyznaczone cele, jak np. redukcja wagi – mówi Dorota Rakowska, Marketing Manager, HUAWEI CBG Polska.

Jak korzystają ze smartwatchy?
Już prawie 1/3 Polaków w wieku powyżej 50 lat używa smartwatcha (29%). Jest to całkiem sporo, biorąc pod uwagę fakt, że w grupie osób do 24 lat, potencjalnie bardziej zaawansowanej technologicznie, ten odsetek wynosi 37%. Przeważająca większość posiadaczy smartwatch w wieku 50+ nosi je regularnie. Spoczywają one na nadgarstku każdego dnia u 82% użytkowników, a kilka razy w tygodniu u 12%.

Najważniejszymi funkcjami smartwatchy, których używają, są: liczenie kroków (86%), pomiar tętna lub ciśnienia (42%), odbieranie powiadomień ze smartfona (37%) i rozmowy (29%), a także monitoring snu (30%) i tryby sportowe (23%). Gdyby mogli wybrać te, których nie mają, a chcieliby mieć, wymieniają te związane ze zdrowiem układu krążeniowo-naczyniowego – pomiar EKG (34%), ciśnienia tętniczego krwi i tętna (15%), a także nawigację (30%), porady dietetyczne (21%) i kontrolę poziomu stresu (20%). Dla porównania, młodzi w wieku do 24 lat stawiają w tym przypadku na porady dietetyczne (39%), pomiar stresu, odbieranie rozmów (po 27%) i w dalszej kolejności nawigację (25%).

Elegancki, odporny i z pojemną baterią
Aż 35% osób 50+ rozważa, by kupić swój pierwszy smartwatch, a kolejne 12% chętnie wymieniłoby swój na nowszy model. Badani zapytani, co poza funkcjami monitorującymi zdrowie mogłoby skłonić ich do zakupu, wskazali na długą pracę na 1 ładowaniu – 7 dni lub dłużej (42%), wysoką odporność na wodę i kurz (36%), klasyczny, elegancki wygląd (31%) oraz niezawodną nawigację (29%).

– Smartwatch to drugie technologiczne urządzenie łączące pokolenia. Pierwszym były oczywiście smartfony, które ułatwiały komunikację. Inteligentne zegarki są ich naturalnym rozszerzeniem o rozbudowane tryby sportowe i zdrowotne. Pomimo tak zaawansowanych funkcji, smartwatche są proste w obsłudze. Stanowią także atrybut nowoczesności i są doskonałym tematem do rozmów na temat zbieranych wyników – zarówno ze znajomymi, jak i wnuczkami. Dlatego osoby 50+ tak chętnie rozważają jego zakup. Dzięki smartwatchom mogą oni łatwiej kontaktować się z innymi i nie przegapiają powiadomień. Zegarki umożliwiają także młodszym pokoleniom bycie na bieżąco z danymi dotyczącymi zdrowia swojej babci czy dziadka – mówi Dorota Rakowska, Marketing Manager, HUAWEI CBG Polska.

Smartwatch na Dzień Babci i Dziadka

O badaniu
Badanie wykonano w marcu 2023 r. na zlecenie HUAWEI CBG Polska przez SW Research metodą CAWI na grupie reprezentatywnej 1000 osób.

Fot. Huawei
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat