Przeczytaj, w jaki sposób wyróżnić się spośród konkurencji i ugruntować swoją pozycję na rynku.
1. Wprowadź prosty program lojalnościowy
Programy lojalnościowe są doskonałym sposobem na wynagrodzenie klienta za to, że ten decyduje się na stałą współpracę z twoim salonem fryzjerskim.
Jeśli dysponujesz tylko kilkoma stanowiskami – nie musisz ponosić dodatkowych kosztów w postaci kolorytowych blankietów lub kart lojalnościowych; prawdopodobnie doskonale znasz osoby, które odwiedzają twój salon pierwszy, drugi i każdy kolejny raz.
Nie konkuruj kosztami obsługi. W miejscu promocji -10% stałemu klientowi zaproponuj:
Przecież to nie cena jest powodem, dla którego w twoim salonie pojawiają się klienci, prawda?
Warto wiedzieć: Masz większy biznes? Skonsultuj projekt prostych wizytówek, na których fryzjerzy mogliby przystawiać pieczątkę za każdą kolejną usługę. Wynagradzaj swoich klientów po każdym 5. lub 10. strzyżeniu.
2. Zadbaj o stronę internetową salonu
Dobrej klasy, nowoczesny salon fryzjerski powinien mieć swoją stronę internetową – po prostu. Biorąc pod uwagę, że dostęp do sieci ma dziś już przeszło 64% wszystkich Polaków * (19,4 miliona osób) – skala potencjalnych klientów, do których możesz dotrzeć ze swoją ofertą jest w zasadzie nieograniczona.
* dane na podstawie wyników opublikowanych przez Millward Brown z badania NetTrack.
Gdybyśmy posłużyli się bardziej sprofilowanymi danymi dowiedziałbyś się, że frazę „fryzjer Warszawa” każdego dnia wpisuje do wyszukiwarki Google 96 potencjalnych klientów (szacunek w oparciu o dane z Google Keyword Planner – średnia miesięczna liczba wyszukań: 2900).
Teraz zastanów się, czy byłbyś w stanie obsłużyć przynajmniej połowę z nich. Prawda, że skala jest imponująca?
Projekt strony zleć zewnętrznej firmie i zadbaj, aby dane takie jak: lokalizacja oraz numer kontaktowy były odpowiednio wyeksponowane.
3. Korzystaj z systemów automatyzujących rezerwację
Rezerwacja telefoniczna bywa bardzo angażująca na każdym etapie rozwoju salonu fryzjerskiego. Skorzystaj z dostępnych narzędzi online, które ograniczają czas na każdorazowe ustalanie harmonogramu prac.
Zarejestruj swój salon na www.wyglad.pl i podaj podstawowe dane na temat twojego salonu. Za pośrednictwem platformy klienci będą mogli nie tylko zarezerwować kolejny termin strzyżenia, ale i ocenią jakość oferowanych przez ciebie usług.
To doskonała okazja, aby udowodnić konkurencji, że twoje kreacje cieszą się większym uznaniem na lokalnym rynku od konkurencji.
4. Nawiąż współpracę z kluczowymi partnerami
Podobnie jak każdy inny biznes, także salon fryzjerski powinien mieć godnego partnera. Szukaj w swoim mieście firm, które oferują komplementarne usługi do tego, czym się zajmujesz.
Zwróć się do właścicieli punktów kosmetycznych (uwaga: tymi, które nie oferują usług strzyżenia), SPA, sklepów odzieżowych lub mniejszych gabinetów, które podejmują się np. pielęgnacji paznokci itd.
Unikaj najbardziej banalnych rozwiązań np. pod postacią wymiany ulotek. Wybierz 1-2 kluczowych partnerów, którzy rozumieją twoje usługi i odwrotnie.
Staraj się na nawiązanie szczerych relacji biznesowych, poznaj ofertę firmy i sprawdź czy jest na tyle dobra, że będziesz mógł rekomendować ją swoim nazwiskiem lub marką salonu fryzjerskiego.
Fot. wyglad.pl
Autor zewnętrzny