W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


4 nowoczesne techniki, którymi zbudujesz markę salonu fryzjerskiego

Opublikowano: 2014-11-26
Promocja salonów fryzjerskich w Internecie.
Uruchomiłeś właśnie salon fryzjerski i szukasz pierwszych klientów? Może prowadzisz swój biznes już od kilku lat i chcesz przenieść się do bardziej prestiżowej lokalizacji?

Przeczytaj, w jaki sposób wyróżnić się spośród konkurencji i ugruntować swoją pozycję na rynku.

1. Wprowadź prosty program lojalnościowy
Programy lojalnościowe są doskonałym sposobem na wynagrodzenie klienta za to, że ten decyduje się na stałą współpracę z twoim salonem fryzjerskim.

Jeśli dysponujesz tylko kilkoma stanowiskami – nie musisz ponosić dodatkowych kosztów  w postaci kolorytowych blankietów lub kart lojalnościowych; prawdopodobnie doskonale znasz osoby, które odwiedzają twój salon pierwszy, drugi i każdy kolejny raz.

Nie konkuruj kosztami obsługi. W miejscu promocji -10% stałemu klientowi zaproponuj:

  • darmowe próbki lakierów i odżywek do włosów,
  • preferencyjne warunki rezerwacji wolnych terminów
  • masaż głowy przed właściwym strzyżeniem.


Przecież to nie cena jest powodem, dla którego w twoim salonie pojawiają się klienci, prawda?

Warto wiedzieć: Masz większy biznes? Skonsultuj projekt prostych wizytówek, na których fryzjerzy mogliby przystawiać pieczątkę za każdą kolejną usługę. Wynagradzaj swoich klientów po każdym 5. lub 10. strzyżeniu.

2. Zadbaj o stronę internetową salonu
Dobrej klasy, nowoczesny salon fryzjerski powinien mieć swoją stronę internetową – po prostu. Biorąc pod uwagę, że dostęp do sieci ma dziś już przeszło 64% wszystkich Polaków * (19,4 miliona osób) – skala potencjalnych klientów, do których możesz dotrzeć ze swoją ofertą jest w zasadzie nieograniczona.
* dane na podstawie wyników opublikowanych przez Millward Brown z badania NetTrack.

Gdybyśmy posłużyli się bardziej sprofilowanymi danymi dowiedziałbyś się, że frazę „fryzjer Warszawa” każdego dnia wpisuje do wyszukiwarki Google 96 potencjalnych klientów (szacunek w oparciu o dane z Google Keyword Planner – średnia miesięczna liczba wyszukań: 2900).

Teraz zastanów się, czy byłbyś w stanie obsłużyć przynajmniej połowę z nich. Prawda, że skala jest imponująca?

Projekt strony zleć zewnętrznej firmie i zadbaj, aby dane takie jak: lokalizacja oraz numer kontaktowy były odpowiednio wyeksponowane.

3. Korzystaj z systemów automatyzujących rezerwację
Rezerwacja telefoniczna bywa bardzo angażująca na każdym etapie rozwoju salonu fryzjerskiego. Skorzystaj z dostępnych narzędzi online, które ograniczają czas na każdorazowe ustalanie harmonogramu prac.

Zarejestruj swój salon na www.wyglad.pl i podaj podstawowe dane na temat twojego salonu. Za pośrednictwem platformy klienci będą mogli nie tylko zarezerwować kolejny termin strzyżenia, ale i ocenią jakość oferowanych przez ciebie usług.

To doskonała okazja, aby udowodnić konkurencji, że twoje kreacje cieszą się większym uznaniem na lokalnym rynku od konkurencji.

4. Nawiąż współpracę z kluczowymi partnerami
Podobnie jak każdy inny biznes, także salon fryzjerski powinien mieć godnego partnera. Szukaj w swoim mieście firm, które oferują komplementarne usługi do tego, czym się zajmujesz.

Zwróć się do właścicieli punktów kosmetycznych (uwaga: tymi, które nie oferują usług strzyżenia), SPA, sklepów odzieżowych lub mniejszych gabinetów, które podejmują się np. pielęgnacji paznokci itd.

Unikaj najbardziej banalnych rozwiązań np. pod postacią wymiany ulotek. Wybierz 1-2 kluczowych partnerów, którzy rozumieją twoje usługi i odwrotnie.

Staraj się na nawiązanie szczerych relacji biznesowych, poznaj ofertę firmy i sprawdź czy jest na tyle dobra, że będziesz mógł rekomendować ją swoim nazwiskiem lub marką salonu fryzjerskiego.

Fot. wyglad.pl
Autor zewnętrzny




Społeczność
Reklama