Asy Trefla na wakacje

Asy Trefla czyli 10 świetnych gier, które warto zabrać ze sobą na wakacje (i nie tylko).
Grajmy! Nie ważne słońce czy deszcz, morze czy góry, wakacje z dziećmi czy ze znajomymi – gdy podczas wakacyjnego leniuchowania zastanawiamy się...

co by tu zrobić razem, sięgnijmy po planszówkę lub karty.

Nie bez powodu moda na gry bez prądu trwa w najlepsze. To rozrywka inteligentna, zabawa sprzyjająca edukacji, rozwijająca myślenie logiczne i strategiczne, a przy tym, w przeciwieństwie do gier komputerowych, najwięcej frady daje towarzystwo innych osób, wspólne, wesołe spędzanie czasu. I te emocje...

Przedstawiamy dziesięć gier, które gwarantują dobrą zabawę.

1. Pentos
Wreszcie nadszedł czas wyczekiwanego przez wszystkich corocznego Festiwalu Czarów! Podczas pokazu magicznego kunsztu w szranki stają Uczniowie Czarnoksiężnika czyli gracze. Ich zadaniem jest umiejętne łączenie magicznych składników tak, aby uzyskane z nich mikstury po spożyciu pozwoliły na rzucanie potężnych czarów.  Trzeba olśnić publiczność czarnoksięską wirtuozerią, dać pokaz zmyślności i sprytu, nie zapominają przy tym jednak o uwadze i ostrożności. Magia bywa zdradliwa, a niewłaściwe połączenie składników może sprawić, że zamiast w rycerza w lśniącej zbroi zmienicie się w ropuchę, stając się pośmiewiskiem dla rywali!
Autorem „Pentos” jest jeden z najbardziej cenionych twórców gier -  Bruno Cathala.
Tytuł: Pentos
Autor gry: Bruno Cathala
Polskie wydanie: Fabryka Kart Trefl-Kraków
Wiek graczy: 7+
Liczba graczy: 2-5
Czas trwania jednej rozgrywki: 20 minut

2. Steam Park
W wesołym mieście Robotowie odbywa się coroczny festiwal, na który niecierpliwie czekają wszyscy mieszkańcy. To radosne święto trwa aż sześć dni, a ponieważ roboty z Robotowa pracują niestrudzenie przez cały rok, mozoląc się w cuchnących, napędzanych parą fabrykach, kiedy nadchodzi czas festiwalu, chcą się naprawdę dobrze bawić! Są gotowe wydać wszystkie pieniądze, ciężko zarobione pracą swych naoliwionych szczypiec i chwytaków, byle tylko na moment zapomnieć o codziennej harówce. Wiele wędrownych wesołych miasteczek przybywa do Robotowa, a ich właściciele pragną zaspokoić potrzeby jego mieszkańców na doskonałą zabawę. Nie zapominają jednak przy tym o ważnej zasadzie każdego  organizatora festiwalu – zainwestowany czas musi się opłacać!
Zaczynając zabawę w „Steam Park”, każdy gracz wciela się w rolę właściciela jednego z fantastycznych, napędzanych parą wesołych miasteczek. Otrzymuje do dyspozycji wielką połać terenu nieopodal Robotowa, by zbudować tam gigantyczne, napędzane węglem rollercoastery, zachęcające do odwiedzin jak najliczniejsze tłumy gości… Ale uwaga! W Robotowie obowiązują bardzo surowe przepisy dotyczące ochrony środowiska – po opuszczeniu okolicy, trzeba pozostawić po sobie teren równie nieskazitelny, jak przed festiwalem. Dlatego kolejnym z zadań jest kontrolowanie ilości brudów produkowanych przez lunapark. Zanieczyszczenia karane są wysoką karą!
„Steam Park” jest prostą grą z dwoma poziomami trudności. Wariant łatwiejszy jest przeznaczony dla mniej doświadczonych graczy, a wariat trudniejszy, bardziej strategiczny, spodoba się osobom oczekującym ekscytujących wyzwań. Zasady gry oparte są o rzuty kośćmi i elementy zarządzania.
Tytuł: Steam Park
Autorzy gry: Aureliano Buonfino, Lorenzo Silva, Lorenzo Tucci Sorrentino
Ilustracje: Marie Cardouat
Polskie wydanie: Fabryka Kart Trefl-Kraków
Wiek graczy: 8+
Liczba graczy: 2-4
Czas trwania jednej rozgrywki: 60 minut

3. Rzymianie do domu!
Szybka i zadziorna gra karciana. Dobry pretekst, by przybliżyć fragment interesującej historii. Gracze przenoszą się na rubieże dawnej rzymskiej prowincji. Decyzją cesarza rzymskiego Brytania zostaje podzielona na dwie części. Przez całą szerokość wyspy, od Morza Północnego do Irlandzkiego, ciągnie się tzw. Mur Hadriana. Gracze, wcielając się w kaledońskich wodzów, stają do boju z legionistami. Rdzenni mieszkańcy wyspy chcą przejąć kontrolę nad Murem Hadriana.
Każdy gracz otrzymuję talię kart wybranego klanu. Wojownicy mają swoje zdolności i talenty, które trzeba umiejętnie wykorzystać przy planowaniu ruchu. Piękna Qween uwodzi przeciwników, Axx to najprawdziwszy berserker, Druid jest mistrzem iluzji, Svord nie bez powodu dźwiga olbrzymi miecz. Każdy ma swój talent.
Mur Hadriana nadal można jeszcze zobaczyć w Wielkiej Brytanii. Niezwykła budowla została wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO, a jego historia wciąż inspiruje.  W jego cieniu rozgrywa się akcja filmów „Dziewiąty Legion”, „Centurion” i niezapomniany „Król Artur” z 2004 roku z Clivem Owenem i Keirą Knightley. Nawet słynny mur z serii „Pieśń Lodu i Ognia” George’a R. R. Martina miał swój pierwowzór właśnie w Murze Hadriana.
Tytuł: Rzymianie do domu
Autor gry: Eric B.Vogel
Ilustracje: Francois Bruel
Polskie wydanie: Fabryka Kart Trefl-Kraków
Wiek graczy: 10+
Liczba graczy: 1-4

4. Bystrzak
Pierwszy tytuł w serii gier kieszonkowych Trefla, łączących doskonałą zabawę z bardzo przystępną ceną i poręcznym formatem.
O co chodzi w „Bystrzaku"? Pamiętacie dawne „Państwa Miasta"? Jeśli tak, to „Bystrzak" poruszy właściwą strunę wspomnień. Jest to szybki quiz wiedzowy – na jednej karcie widnieje temat, na drugiej litera, na którą trzeba znaleźć wyraz pasujący do tematu.  Proste? Teraz pozostaje tylko potwierdzić swoją intelektualną supremację nad przyjaciółmi i rodziną. Ta gra rozkręci każdą imprezę, wzbudzi emocje i zachęci wszystkich do wspólnej zabawy.
Tytuł: Bystrzak
Autor gry: Meelis Looveer
Ilustracje: Hardi Kõvamees
Polskie wydanie: Fabryka Kart Trefl-Kraków
Wiek graczy: 7+
Liczba graczy: 1-10
Czas trwania jednej rozgrywki:15 minut

5. Ranczo Party
Wesoła układanka taktyczna. Zadaniem graczy jest skompletowanie kolumn i wierszy kart z wizerunkami rozbawionych zwierzaków – gości udających się na urodzinowe przyjęcie. Szybkie tempo rozgrywki i zabawne podobizny opierzonych lub czterokopytnych zwierzaków gwarantują poprawę humoru, a wygodne, małe ale solidne, kieszonkowe pudełeczko z kartami i żetonami można ze sobą wszędzie zabrać. Nie zajmie dużo miejsca w torebce czy plecaku, a z pewnością umili czas. Idealna gra rodzinna.
Tytuł: Ranczo Party
Autor gry: Sylvie Barc
Ilustracje: Teresa Zalewska-Hoya
Polskie wydanie: Fabryka Kart Trefl-Kraków
Wiek graczy: 8+
Liczba graczy: 2-4
Czas trwania jednej rozgrywki: 10 minut

6. Zig Zak Skoki Narciarskie
Oczekiwanie na transmisję z Garmisch-Partenkirchen już nie musi być nudne. „Zig Zag Skoki Narciarskie" wypełnią ten czas z powodzeniem.
Rozgrywka trwa zawsze dwie rundy, jak dwie serie skoków. W trakcie rundy gracze starają się jak najszybciej ułożyć z dostępnych kart najlepszy tor lotu. Co ważne, używają do tego tylko jednej ręki. Pełne humoru grafiki, intuicyjne zasady i duch współzawodnictwa zagwarantują świetną zabawę. Nie tylko w sezonie zimowym.
Tytuł: Zig Zak Skoki Narciarskie
Autor gry: Dariusz Kułak
Ilustracje: Piotr Bednarczyk
Polskie wydanie: Fabryka Kart Trefl-Kraków
Wiek graczy: 7+
Liczba graczy: 3-6
Czas trwania jednej rozgrywki:15 minut

7. Prison Run
W „Prison Run” gracze wyrywają murom zęby krat, wcielając się w szefów gangów, którzy organizują ucieczkę swoim słabo rozgarniętym ludziom. Taki Gang Olsena tylko trochę inaczej.
Co trzeba tu robić? Wprowadzać w błąd swoich przeciwników, korzystać z cudzej naiwności i zakładać, że wszyscy są jeszcze mniej uczciwi.
Blef, stalowe nerwy i czająca się wszędzie zdrada to główne cechy tego tytułu. Wszystko oczywiście z przymrużeniem oka i w prześmiewczej estetyce.
Tytuł: Prison Run
Autor gry: Piotr Milewski
Ilustracje: Michał Sowa
Polskie wydanie: Fabryka Kart Trefl-Kraków
Wiek graczy: 10+
Liczba graczy: 2-4
Czas trwania jednej rozgrywki: 20 minut

8. Kryptos
Informacja jest najcenniejszą bronią w arsenale każdej armii. Wiedza o planowanych działaniach przeciwnika i poznanie jego słabości jest kluczem do zwycięstwa w czasach konfliktu.
W rękach graczy spoczywają teraz klucze oraz informacje, które umożliwią odszyfrowanie tajnych wiadomości i zdobycie bezcennej wiedzy – trzeba się śpieszyć, by zdążyć zanim kody zostaną złamane przez konkurentów.
Gracze biorą udział w wyścigu wywiadów próbując odszyfrować wrogie wiadomości. Zwycięży ta osoba, która za poprawne odszyfrowanie wiadomości przeciwników zdobędzie co najmniej 15 punktów.
Tytuł:  Kryptos
Autor gry: Piotr Siłka
Ilustracje: Łukasz Pogoda
Polskie wydanie: Fabryka Kart Trefl-Kraków
Wiek graczy: 8+
Liczba graczy: 3-5
Czas trwania jednej rozgrywki: 15 minut

9. Zero
Proste zasady i emocjonująca rozgrywka. „Zero” jest grą karcianą łączącą taktykę, blef i obserwację. Cel gry jest jasny: zdobyć jak najmniejszą liczbę punktów, starając się uzyskać kombinację doskonałą: ZERO.
Autor „Zero” – Reiner Knizia – jest jednym z najpopularniejszych twórców gier karcianych i planszowych na świecie. Nakładem Trefla ukazała się także inna znakomita gra tego twórcy pt. „Korsar”.
Tytuł: Zero
Autor gry: Reiner Knizia
Polskie wydanie: Fabryka Kart Trefl-Kraków
Wiek graczy: 8+
Liczba graczy: 3-5
Czas trwania jednej rozgrywki: 20 minut

10. Korsar
Morskie bitwy do wygrania i kosztowności do zdobycia. Gracze wcielają się w rolę kapitana statku korsarskiego. Rozkazy są jasne: trzeba zdobyć wrogie galeony i chronić własne statki przed abordażem. Zwycięża ten, kto na końcu gry zgromadzi najwięcej skarbów.
Tytuł: Korsar
Autor gry: Reiner Knizia
Polskie wydanie: Fabryka Kart Trefl-Kraków
Wiek graczy: 10+
Liczba graczy: 2-8
Czas trwania jednej rozgrywki: 20 minut

Fot. Trefl-Kraków
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat