Czym się różni SEM od SEO?

SEM i SEO - czym się różnią?
Reklama w sieci i widoczność w wyszukiwarce Google są bardzo ważne dla właścicieli firm. W Google mamy do czynienia z dwoma rodzajami wyników wyszukiwania: płatnymi oraz darmowymi. Z tego powodu firmy zajmujące się reklamą w Internecie specjalizują się zarówno w działaniach SEO (Search Engine Optimization), jak i SEM (Search Engine Marketing). W tym artykule przybliżymy pojęcia SEO oraz SEM, a także wspomnimy o najbardziej skutecznych strategiach marketingu internetowego.

SEO - co to jest?

SEO (Search Engine Optimization), czyli pozycjonowanie stron internetowych, jest praktyką, która ma na celu zwiększenie widoczności w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Coraz bardziej nowoczesne i inteligentne algorytmy Google sprawiają, że na pozycjonowanie stron wpływ ma mnóstwo czynników zarówno z obrębu samej witryny, jak i spoza niej.

SEO On Site - z czego się składa?

SEO On Site to dostosowanie stron pod wymogi wyszukiwarek z uwzględnieniem elementów takich jak:

  • optymalizacja techniczna - zmiany na stronie internetowej, dzięki którym witryna jest lepiej widoczna w Google, a także bardziej przyjazna dla użytkownika. W ramach optymalizacji technicznej wymienić można aspekty takie jak: szybkość ładowania strony, działające linki, łatwa indeksacja, bezpieczeństwo, dane strukturalne, metatagi (fragmenty kodu strony, które odpowiadają za opis zawartości danej witryny), a także tagi hreflang (informacje dla wyszukiwarek, jakie wersje językowe posiada strona);
  • content (treść) - unikalne teksty, grafika, a także zdjęcia i obrazy;
  • logiczna architektura - właściwy sposób zorganizowania strony internetowej, który zapewnia prostą ścieżkę użytkownikom oraz robotom Google.

SEO Off Site - na czym polega i z czego się składa?

SEO Off Site to prace z zakresu pozycjonowania stron internetowych, które wykraczają poza działania On Site. Agencja zajmująca się reklamą w Google działa w tym przypadku poza stroną internetową klienta. Działania SEO Off Site muszą być połączone z działaniami SEO On Site, aby zwiększyć widoczność strony internetowej.

SEO Off Site składa się z elementów takich jak:

  • link building - budowanie bazy linków, czyli pozyskiwanie hiperłączy z innych stron internetowych;
  • sygnały społecznościowe - między innymi budowanie społeczności dla witryny, a także zwiększanie zasięgu w mediach społecznościowych;
  • budowanie zaufania do strony - działania, które mają na celu zbudowanie reputacji i pozytywnego postrzegania witryny.

SEM - co to jest i czym różni się od SEO?

SEM (Search Engine Marketing) to działania promocyjne, których celem jest osiągnięcie jak najlepszej widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. SEM jest jednak pojęciem szerszym niż SEO.

Różnica pomiędzy SEO a SEM polega na tym, że SEM = SEO + PPC. SEM to zatem połączenie usług takich jak: pozycjonowanie strony internetowej oraz Pay Per Click (reklama, w której reklamodawca płaci za kliknięcie). Optymalizacja, która ma na celu pozycjonowanie stron, a także szeroko pojęty marketing oraz generowanie płatnego ruchu z Google to dwie różne usługi, które warto jednak łączyć w strategii marketingowej celem zwiększenia oczekiwanych efektów.

SEO a SEM - co wybrać?

W niektórych przypadkach warto zdecydować się na pozycjonowanie stron internetowych, a w innych skuteczniejszym rozwiązaniem będzie inwestycja w szerzej pojęty marketing internetowy. W wielu sytuacjach sprawdza się stosowanie zarówno SEO, jak i płatnych reklam w Google. Fachowcy z agencji SEO często mówią, że pozycjonowanie strony internetowej jest ważniejsze od PPC, gdyż SEO jest bardziej wartościowe i przynosi trwalsze rezultaty.

Wiele zależy również od tego, jaką charakterystykę i budżet ma firma, która potrzebuje marketingu internetowego. Dla przykładu drobne, działające stacjonarnie przedsiębiorstwa, skorzystają głównie z usługi takiej jak pozycjonowanie lokalne (kierowane do odbiorców o bliskim położeniu geograficznym), natomiast pozycjonowanie dużych sklepów internetowych warto oprzeć o wieloaspektowy marketing w wyszukiwarce (SEM).

Strategię na skuteczną reklamę w Internecie bezpłatnie i bez zobowiązań omówisz ze Specjalistą z firmy SEMPIRE na sempire.pl.




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat