W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Dlaczego warto tańczyć?

Opublikowano: 2016-01-09
Taniec na zdrowie!
Taniec to jedna z najbardziej naturalnych form ruchu, podobnie jak bieganie czy chodzenie.

Pod wpływem żywiołowej i wpadającej w ucho muzyki nasze ciało instynktownie podryguje. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że do tańca nie musimy mieć wspaniałej kondycji! Jakie są zdrowotne korzyści z tańczenia? Oto kilka z nich:

  1. Zwiększa wydolność oddechową – taniec pogłębia i reguluje oddech. Oddychając prawidłowo dostarczamy komórkom tlenu niezbędnego do spalania jedzenia i czerpania z niego energii.
  2. Wpływa na układ krążenia, cholesterol i cukrzycę – taniec poprawia krążenie krwi, dzięki temu dotlenia komórki naszego ciała. Taki trening odchudza, reguluje gospodarkę węglowodanową, a tym samym zmniejsza ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2, obniża też poziom cholesterolu we krwi i reguluje ciśnienie.
  3. Pomaga na niestrawność – bujanie się do rytmicznej muzyki reguluje pracę układu pokarmowego. W związku z tym maleje ryzyko wzdęć, gazów czy uczucia niestrawności.
  4. Wzmacnia odporność – osoby, które regularnie tańczą rzadziej zapadają na choroby wirusowe, np. przeziębienie lub grypę. Układ odpornościowy jest powiązany z aktywnością fizyczną. Taniec pobudza mechanizmy obronne, a to jest szczególnie ważne w starszym wieku, kiedy odporność spada w sposób naturalny.
  5. Działa antydepresyjnie – pobudza działanie endorfin (czyli hormonu szczęścia), które poprawiają nastrój, dodają chęci do życia i wyzwalają naszą energię. Jednocześnie obniża poziom hormonu stresu.
  6. Poprawia myślenie i zdolności poznawcze – taniec synchronizuje pracę obu półkul mózgowych. Pomaga nam w pobudzaniu tych rejonów mózgu, które odpowiadają za mowę. Zarówno słuchanie muzyki, jak i taniec w jej rytm mogą wspomagać procesy myślowe i sprzyjać zachowaniu lepszej pamięci.


Klaudia Kwiatkowska
(klaudia.kwiatkowska@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com




Społeczność
Reklama