Od 1937 marka znana jest w świecie mody dzięki delikatnym, jedwabnym apaszkom.
Apaszki Hermèsa wykonane są ze specjalnego rodzaju jedwabiu pochodzącego od jedwabnika morwowego. Każdy egzemplarz jest ręcznie malowany i haftowany. Można je przyrównać do niewielkich dzieł sztuki. Ten niezwykle prosty dodatek potrafi zwykłej stylizacji nadać wyjątkowego charakteru. Dom mody Hermès w swoje ofercie posiada jedwabne i kaszmirowe modele o długości boku od 28 cm do aż 140 cm. Niestety, o zgrozo, nie każda z nas może pozwolić sobie na taki dodatek. Ceny najnowszych modeli zaczynają się od 250$, a najdroższe potrafią kosztować nawet 1200$.
Spot domu mody Hermès zaprezentowany w połowie września należy do bardzo pomysłowych i innowacyjnych. Hermès postanowił zaskoczyć swoje wierne klientki i zmienił nieco swój konserwatywny wizerunek. Kojarzące się z elegancją, powagą i dojrzałością kolekcje doczekały się „młodszej siostry”.
Linia Maxi-twilly cut skierowana jest do młodych, aktywnych kobiet, które modę traktują z lekkim przymrużeniem oka. Dedykowana jest tym kobietom, które są świadome swojego stylu i z powodzeniem mieszają trendy uliczne z tymi z wybiegów.
Kolekcje domu mody Hermes promują dwie, nieco chłopięce modelki, doskonale jeżdżące na deskorolce. Surowa, minimalistyczna estetyka skateparku oraz wygłupy i akrobacje beztroskich dziewczyn przywołują na myśl film promujący markę streetwearową. Nic bardziej mylnego. Hermès potwierdza, że uliczna elegancja istnieje.
Intensywne, nasycone kolory w połączeniu z wyszukanymi, nietuzinkowymi wzorami jedwabnych apaszek, falujących na wietrze, zestawione z miejskimi, betonowymi szarościami podkreślają piękno i wyjątkowość dodatków Hermèsa. Spot wraz z kojącymi, indie rockowymi dźwiękami tworzy ucztę, nie tylko dla oczu, ale i dla uszu.
Kampania Hermèsa dopracowana jest w najmniejszym szczególe. Drobnym aczkolwiek istotnym detalem jest fakt, iż pod wzór i kolor gawroszek zaprojektowano trampki. Luźne stylizacje zostały dobrane tak, by nie przyćmić wyjątkowości apaszek, a raczej swoja prostota miały za zadanie podkreślić ich nietuzinkowy charakter. Przysłowiową kropką nad „i”, są grafiki na deskach pasujące kolorystycznie do jedwabiu z jakiego zostały uszyte dodatki Hermèsa. Cała kampania sfilmowana jest w dynamiczny sposób, modelki kadrowane są od dołu, co ma przypominać typowe dla deskorolkarzy filmiki, gdzie prezentują swoje triki.
Hermès w swoim spocie wiąże apaszki na nadgarstku, we włosach, na szyi oraz jako opaski. Łącząc uliczny bandamkowy charakter z hipisowską delikatnością udowadnia, że została przekroczona granica tradycyjnego myślenia o apaszkach.
W efekcie końcowym tworzy miejski, casualowy styl dedykowany młodym kobietom, które poprzez ekskluzywny dodatek chcą podkreślić codzienną garderobę.
Hermès w kolekcji Maxi-twilly cut znane dla swojej twórczości motywy uzupełnia o nowoczesne geometryczne linie, paski i kropki, a wszystko okraszone soczystym kolorem staje się małym dziełem sztuki o niebanalnym designie.
Jestem naprawdę ciekawa, jak gwiazdy i fashionistki zinterpretują najnowszą kolekcję Hermèsa i w jakie zestawy wkomponują wybrane modele.
Dobrochna Rawicka
(dobrochna.rawicka@dlalejdis.pl)
Fot. materiały prasowe