Transakcja dotycząca przejęcia praw do marki została zawarta w pierwszym kwartale 2022 roku. Głównym inwestorem jest spółka Premium Fashion sp. z o.o. a pomysłodawcą i inicjatorem przedsięwzięcia - Tomasz Ciąpała – przedsiębiorca posiadający wieloletnie doświadczenie w retailu i tworzeniu marek modowych (m.in. Lancerto).
„Jestem przekonany, że tchniemy nowego ducha w markę Próchnik 1948, która na rynku nadal cieszy się estymą i budzi najlepsze skojarzenia. To jedna z najstarszych polskich marek. Dla kilku pokoleń Polaków Próchnik to marka ikona – znana z najlepszego stylu i wysokiej jakości” - zapowiada Tomasz Ciąpała.
Zamiarem nowego właściciela jest budowanie biznesu na solidnych podstawach. Z szacunkiem dla przeszłości i bogatego dziedzictwa marki, ale patrząc odważnie w przyszłość, oferując nowy asortyment, którego Próchnik nigdy nie miał, przy tym poszukując nowych klientów i rynków. Bazą będzie wysokiej jakości produkt opakowany w znakomitej jakości obsługę klienta.
Tomasz Ciąpała szacuje, że zakup praw do marki wraz z inwestycją w nowy system sprzedaży, projektowaniem i uszyciem pierwszej kolekcji to koszt rzędu kilkunastu milionów złotych.
„Intuicja podpowiada, że połączenie marki z tradycjami z naszą wizją spodoba się Klientomi doprowadzi do powstania silnego gracza na rynku mody premium. Mam ambitną wizję przyszłości Próchnika - chciałbym, aby kiedyś powstała spektakularna kolekcja na 100-lecie tej polskiej marki. Biorąc pod uwagę, że marka ma już za sobą 75 lat niesamowicie ciekawej historii, plan wydaje się realny” - podsumowuje Tomasz Ciąpała.
Pełną parą ruszyły już prace projektowe. Autorem nadchodzącej kolekcji nowego Próchnika będzie jeden z najwybitniejszych polskich projektantów, pracujący dla branży od ponad 20 lat. Start produkcji zapowiadany jest już w najbliższych miesiącach. Dobra wiadomość dla niecierpliwych: jeszcze w 2022 roku premierę będzie miała kolekcja dodatków i akcesoriów marki Próchnik. Pełna oferta ubrań oraz akcesoriów przewidzianych na wiosnę i lato dostępna będzie w pierwszym kwartale przyszłego roku. Nadając marce nowy kierunek, właściciel przewiduje pełną gamę ubrań i dodatków zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet.
Dla zainteresowanych regularnym otrzymywaniem aktualności dotyczących marki, przygotowywany będzie newsletter.
Fot. Próchnik
Informacja prasowa