W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Jak zredukować cukier i nadal jeść słodkości

Opublikowano: 2017-06-12
Jak zredukować cukier i nadal jeść słodkości - Philips radzi!
Słodki smak towarzyszy nam od zawsze i kojarzy się z czymś pysznym, przyjemnym i pełnym energii. Okazuje się, że może się również kojarzyć z czymś wartościowym!

Owocowe desery dostarczają cennych składników i ratują w chwili, gdy dopada ochota na coś słodkiego.

Chyba każdy z nas lubi słodki smak. Jest to spadek po naszych przodkach, którzy w ten sposób rozpoznawali, czy dany owoc nadaje się już do spożycia. Ponadto nasz organizm doskonale zdaje sobie sprawę, że wszystko, co słodkie kryje w sobie ogromną dawkę łatwo dostępnej energii w postaci węglowodanów. Z drugiej strony wiemy, że to co słodkie niekoniecznie jest zdrowe, a z pewnością niedietetyczne.

Czy jednak należy całkowicie zrezygnować ze słodkiego smaku? Niekoniecznie! Musisz wiedzieć, że nie same cukry, czyli węglowodany proste są złe, ale towarzystwo w jakim je spożyjesz. - W klasycznym ciasteczku znajdziemy cukier i tłuszcz, czyli składniki, które wywołają w naszym organizmie szybki skok poziomu energii, zaangażują do pracy trzustkę i wątrobę, ale równie szybko spowodują pojawienie się uczucia głodu i senności. Taka sama ilość cukru w świeżym lub suszonym owocu (połączona z dobrą dawką błonnika, wody, witamin i składników mineralnych) przyniesie zupełnie inne rezultat – mówi Agata Ziemnicka-Łaska, dietetyczka i ekspertka żywieniowa Philips. Cukier z owoców doda nam energii, nasyci, wzmocni odporność, a jednocześnie zaspokoi ochotę na “coś słodkiego”.

Dlatego owoce warto wykorzystywać do produkcji domowych słodyczy oraz deserów. - Świetnie nadadzą się do tego celu banany (szczególnie te dojrzałe), jabłka, gruszki, ananasy oraz suszone daktyle, morele, figi czy śliwki. Słodzić można również wykorzystując warzywa, np. słodkie bataty czy marchewkę - radzi Agata Ziemnicka-Łaska. Przecież puree z pieczonych batatów czy rozdrobniona marchewka to świetna słodka podstawa do domowych wypieków, babeczek czy muffinek. A namoczone i zmiksowane suszone owoce pozwolą uzyskać słodki syrop –idealny np. do lodów.

Ale owoce same w sobie mogą być przecież wyśmienitym deserem. Wystarczy przygotować domowy koktajl, mus, a nawet sorbet. Najwięcej słodyczy takim owocowym deserom dodadzą zwłaszcza banany. Nadadzą im kremowości i delikatności. Do przygotowania owocowych deserów przyda się blender kielichowy, zwłaszcza szybkoobrotowy, który poradzi sobie z przeróżnymi składnikami, np. Philips Innergizer HR3868 lub wyciskarka wolnoobrotowa. W wyciskarce wolnoobrotowej Philips HR1933 dzięki specjalnemu akcesorium oprócz gęstego smacznego soku przyrządzisz też naturalny owocowy sorbet! Aby zamienić mrożone owoce w sorbet, wystarczy wrzucić je do otworu na składniki, wyciskając je w taki sam sposób jak przy robieniu soków i pyszny deser gotowy.

- Takie desery są prostą alternatywą dla sklepowych słodyczy i poza pysznym smakiem niosą wartość odżywczą. Jedząc je, możemy wręcz czuć, jak odżywiamy i wzmacniamy nasz organizm - podsumowuje Agata Ziemnicka-Łaska.

Rekomendowane ceny urządzeń Philips wynoszą:
Blender szybkoobrotowy    HR3868/00    - 2 459 pln
Wyciskarka z funkcją sorbetu HR1933/20 - 1 659 pln

Fot. Royal Philips
Informacja prasowa




Społeczność
Reklama