Jest najpopularniejszą pizzą wśród Polaków

Sieć Da Grasso sprawdziła, po którą pizzę sięgamy najczęściej.
9 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Pizzy - święto tego kultowego przysmaku, który podbił serca i podniebienia ludzi na całym świecie, w tym również w Polsce. Pizza doskonale łączy smaki i aromaty. Która z nich cieszy się największą popularnością w naszym kraju? Sprawdziła to największa sieć pizzerii w Polsce - Da Grasso.

Według danych Da Grasso, najpopularniejszą pizzą wśród Polaków jest Capriciosa. Ta klasyczna kombinacja sosu pomidorowego, sera, szynki, pieczarek i oregano zdobyła serca wielu miłośników pizzy w naszym kraju.

Jednym z kluczowych czynników, które przyczyniają się do popularności Capriciosy, jest jej wszechstronność i zróżnicowany smak. Dla wielu osób jest to po prostu bezpieczny wybór, połączenie tradycyjnych składników, które każdy zna i lubi. Szynka i pieczarki to klasyka, która zawsze sprawdza się w połączeniu z chrupiącym ciastem i aromatycznym sosem pomidorowym. To danie, które zadowala nawet najbardziej wybredne podniebienia i zawsze zachwyca swoim niepowtarzalnym smakiem. Dodatkowo, Capriciosa idealnie komponuje się z różnymi sosami i dodatkami, pozwalając na kreatywne modyfikacje i dostosowywanie do indywidualnych preferencji smakowych – tłumaczy Rafał Piasecki, Manager Operacyjny ds. Marketingu, Da Grasso.

Ale to nie koniec listy ulubionych smaków pizzy. W top 7 najczęściej zamawianych pizz w całej sieci Da Grasso znalazły się także kolejno: Pepperoni, znana z intensywnego smaku salami  pepperoni, a także sera, sosu pomidorowego i oregano, Margherita - klasyczna, z delikatnym sosem pomidorowym, serem i oregano, Havai, która łączy w sobie słodką nutę ananasa z szynką i aromatycznym serem. Bardzo popularna jest również pizza Kebab, idealna dla miłośników kuchni fusion, Mafioso, a także Semplicita, czyli klasyk w postaci prostej i smacznej pizzy z sosem pomidorowym, serem, szynką i oregano.

Pizza – tak popularna jak zupa i schabowy
Jak wynika z badań przeprowadzonych dla Da Grasso, współcześnie pizza jest równie popularna co tradycyjne polskie potrawy - sięga tyle samo osób, co po schabowego i zupę - aż 89%. Jest to też danie, które w badaniach wypada lepiej niż kebab (72%), hamburger (72%), hot-dog (70%) czy zapiekanki (73%). Pizza, z racji swojej uniwersalności i bogactwa smaków, coraz częściej jest wybierana jako danie domowe.

Warto też dodać, że to typowe danie kuchni włoskiej mocno wyprzedza dania z kuchni świata, po które sięgają Polacy. Na dania kuchni azjatyckiej/tajskiej decyduje się 57% badanych, meksykańskiej – 40%, a hinduskiej – 26%. Popularność pizzy wynika z jej wszechstronności - można ją dostosować do różnych gustów i preferencji smakowych, co sprawia, że ​​jest atrakcyjna dla osób o różnych upodobaniach kulinarnych. Dodatkowo, możliwość dowozu i różnorodność dostępnych wariantów przyczynia się do tego, że jest wygodnym, szeroko-dostępnym i satysfakcjonującym wyborem dla osób szukających szybkiego i smacznego posiłku.

Do filmu i na randkę
Pizza stanowi nieodłączny element różnych aspektów życia. Według badań przeprowadzonych dla Da Grasso, najwięcej Polaków spożywa ją w domu – podczas spotkań rodzinnych. Aż 47% badanych traktuje pizzę jako symbol wspólnego spędzania czasu i przyjemności w gronie najbliższych.

Najczęstszymi konsumentami pizzy są rodziny z dziećmi. Dla nich to nie tylko smaczny posiłek, ale także symbol wspólnych chwil przy stole. Jest to danie, które doskonale pasuje zarówno na rodzinne obiady, jak i wieczory filmowe, tworząc niepowtarzalną atmosferę spędzania czasu razem. A jeżeli o wieczorach filmowych mowa, to 39% Polaków decyduje się na nią podczas seansów filmowych lub serialowych, podkreślając jej rolę w relaksie i odpoczynku w zaciszu własnego domu – wyjaśnia Rafał Piasecki, Manager Operacyjny ds. Marketingu, Da Grasso.

Dla 33% Polaków pizza to idealny wybór na romantyczną randkę, tworząc niepowtarzalną atmosferę i ułatwiając swobodną rozmowę. Imprezy rodzinne, takie jak urodziny czy święta, to kolejne okazje, podczas których często sięgamy po to danie (24%). Pizza towarzyszy nam również podczas oglądania sportowych wydarzeń (21%). 16% badanych wybiera pizzę jako szybką i smaczną przekąskę w miejscu pracy, co podkreśla zarówno wygodę spożycia, jak i możliwość konsumpcji w trakcie intensywnego, zawodowego czasu.

Fot. Da Grasso
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat