Jubileusz krakowskiej marki Barwa

Krakowska marka Barwa w tym roku obchodzi 70-lecie.
Marka ta jako jedna z niewielu firm z polskim kapitałem jest aktywna na rynku od 70 lat.

Bazując na doświadczeniu i tradycji podąża za zmianami oraz wykorzystuje najnowsze technologie, laboratoria i linie produkcyjne. Wszystko po to, by oferować swoim klientom najlepszy produkt, oparty o tradycyjne receptury oraz naturalne składniki.

15 kwietnia 1949 roku to data powstania jednej z najpopularniejszych polskich marek kosmetycznych. Początkowo firma była zarejestrowana pod nazwą Wytwórni Artykułów Chemiczno-Gospodarczych Spółdzielni Pracy BARWA. Rok później powstało logo, które choć w odświeżonym kształcie, funkcjonuje do dziś. Symbolem od lat niezmiennie jest papuga. Dziś to jedna z nowocześniejszych firm kosmetycznych ze światowej klasy parkiem maszynowym i zautomatyzowaną linią produkcyjną.

W I poł. lat 50. zaczęto produkować ozdoby choinkowe. Wyroby eksportowane były do Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, a także Kanady i USA. 10 lat później oferta została poszerzona o pasty do butów i podłóg. Nowe perspektywy wymogły na firmie otwieranie kolejnych zakładów produkcyjnych. Łącznie w tym okresie Barwa posiadała już 6 oddziałów zlokalizowanych na terenie Krakowa.

Mydła w kostce przeżywały swój największy rozkwit w latach 70. Produkt skierowany był do szerokiego grona odbiorców, a jego produkcja była oparta aż o 11 wariantów. Wśród nich znalazły się mydła siarkowe, undecylenowe, salicylowe, ichtiolowe, tatarakowo-chmielowe i dziegciowe. Część z nich, produkowana jest do dziś.
W związku z takim zainteresowaniem – w 1979 roku Barwa uruchomiła zautomatyzowany ciąg do produkcji mydła. Linia Mazzoni była wówczas jedną z najnowocześniejszych produkcji w Polsce. Jednak marka nie poprzestała na tym sukcesie. Wprowadziła do oferty także płyn do mycia naczyń – Jagna.

Lata 80. to rozwój w dziedzinie kosmetyki pielęgnacyjnej, jako kolejny filar produkcji. Firma wkroczyła na rynek kosmetyków pielęgnacyjnych m.in. z kluczowym brandem MISS. Asortyment wzbogacił się o szereg produktów płynnych, tj. mydła w płynie, szampony do włosów oraz płyny do higieny intymnej. Już wtedy kosmetyki pielęgnacyjne okazały się ważnym działem w sprzedaży, który obecnie jest najważniejszą i najszerszą linią.

W następnej dekadzie (1992) Barwa wypuściła na rynek linię produktów dedykowanym dzieciom – BEBI. W jej skład wchodziły m.in. płatki mydlane, szampon oraz mydło. Wraz ze wzrostem popularności serię wzbogacono o płyny do prania oraz kąpieli. Seria ta w unowocześnionej formule, wciąż jest liderem sprzedaży w segmencie produktów dla dzieci.

Mimo wszystkich zmian na rynku i transformacji, firma Barwa wciąż aktywnie działała, unowocześniając swoje laboratoria oraz wprowadzając nowe produkty. Rok 2005 to wprowadzenie na rynek kosmetyków antytrądzikowych na bazie siarki do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Barwa, jako pierwsza firma w Polsce zaproponowała produkty dla młodzieży, która zmagała się z tego typu problemami.

Produkty marki Barwa

Od 2003 roku Barwa wprowadziła system zarządzania jakością ISO. Mając na względzie dobro zwierząt już od 2004 roku Barwa zrezygnowała z wykorzystywania tłuszczów zwierzęcych przy wytwarzaniu mydeł. Od tego momentu są one produkowane na bazie oleju palmowego, pochodzącego ze zrównoważonych upraw.

Dwa lata później (2007) została zakończona budowa nowej siedziby i zakładu produkcyjnego przy ul. Szafrana 11 w Krakowie. Nowy obiekt do tej pory uznawany jest za jedną z najnowocześniejszych fabryk w Polsce. W 2010 roku Barwa zakupiła automatyczny ciąg do konfekcjonowania wyrobów zarówno płynnych kosmetycznych, jak i z oferty środków czystości. Nowa hala produkcyjna ma powierzchnię 1300 m2.

Od 2014 roku Barwa prowadzi ekspansję na rynki zagraniczne. Obecnie sprzedaż produktów marki odbywa się w krajach takich jak: Ukraina, Rosja, Litwa, Łotwa, Estonia, Słowacja, Węgry, Czechy, Czarnogóra, Włochy, Francja, Hiszpania, Holandia, USA, Kanada, Armenia, Tunezja, Irak, Afganistan, Wietnam, Tajwan, Bułgaria. Wraz z rozwojem, firma stale stara się wychodzić naprzeciw swoim konsumentom. W 2014 roku Barwa wprowadziła do swojej oferty kosmetyki dla domu – serię Perfect House.

W 2018 roku marka zaprezentowała nową identyfikację wizualną firmy. Logo nawiązuje do tradycji, ale podkreśla też przemiany, które zaszły w przedsiębiorstwie w ostatnich latach. Znak składa się z sygnetu wywodzącego się z wizerunku papugi oraz logotypu Barwa Cosmetics.

Fot. Barwa
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat