Wydawnictwo Edgard uraczyło nas tym razem talią pięćdziesięciu pięciu ilustrowanych kart, dzięki którym można zagrać aż w pięć gier. Są to między innymi dwie wersje szeroko znanej gry Memory, gdzie zamiast obrazków musimy dopasować do siebie odpowiednie wartości ułamków, Szachraj zasadami przywodzący na myśl rozgrywkę w Czarnego Piotrusia, a także gry Klapek oraz Karuzela. Zasady wszystkich gier są opisane jasno i klarownie, a same rozgrywki dostarczają wiele przyjemności. W grach może brać udział od dwóch do ośmiu osób, dostępne są także zróżnicowane poziomy trudności, dobierane w zależności od zaawansowania zawodników.
„Kieszonkowiec matematyczny. Trzecia połowa” przybliża w przystępnej formie ułamki zwykłe i dziesiętne, zmusza do myślenia, uczy skracania i szybkiego dopasowywania. Początkowo rozgrywka może sprawiać odrobinę trudności, ale z czasem dopasowywanie par staje się naturalne i stanowi fantastyczną formę powtórki, nie tylko dla dzieci. Dodatkowy atut to gabaryty tej „karcianki”: niewielkie rozmiary pozwalają zabrać ją ze sobą w każdą podróż, do szkoły, na spotkanie z przyjaciółmi i poprzez zabawę utrwalać znane już wiadomości. Wydawnictwo Edgard spróbowało odczarować nielubianą przez dzieci matematykę, czy to się udało? Poniekąd tak, ale dzieci, które z rezerwą podchodzą do matematyki mogą się szybko zniechęcić, albo nas zaskoczyć i pokochać te gry! Warto spróbować, gdyż koszt jest niewielki, a profity mogą być znaczące!
Anna Wasyliszyn
(anna.wasyliszyn@dlalejdis.pl)
"Kieszonkowiec matematyczny. Trzecia połowa", Autorki: Bożena Dybowska, Anna Grabek, Ilustracje: Danka Fukowska, Wydawnictwo Edgard, 2016