L’Oréal Professionnel Paris wkracza do Metaverse

L’Oréal Professionnel Paris prezentuje wirtualne fryzury i wkracza do Metaverse we współpracy z platformą Ready Player Me.
L’Oréal Professionnel Paris – pionierska marka profesjonalnych produktów do włosów i zaufany partner stylistów fryzur od 1909 roku, jako pierwsza wśród marek profesjonalnych stworzyła wirtualne fryzury dla awatarów dostępnych na różnych platformach w ramach przestrzeni Metaverse.

L’Oréal Professionnel Paris we współpracy z Ready Player Me, światowym liderem w dziedzinie tworzenia awatarów, oraz wspólnie z artystą grafikiem 3D Evanem Rochette, wprowadziły pierwszą serię fryzur dla użytkowników Metaverse, umożliwiającą każdemu graczowi nadanie osobistego charakteru awatarowi. Do wyboru jest pięć meta fryzur, dzięki czemu użytkownicy mają możliwość na lepsze wyrażanie siebie w wirtualnej rzeczywistości. Awatary utworzone w Ready Player Me są kompatybilne z ponad 4 000 gier, platformami oraz aplikacjami dostępnymi na całym świecie.

- Od ponad 110 lat L'Oréal Professionnel Paris swoim pionierskim podejściem wspiera fryzjerów na całym świecie, aby rozwijać branżę profesjonalnego fryzjerstwa i pokazywać, jakie są możliwości wyrażania piękna włosów. Współpracę z Ready Player Me postrzegamy jako sposób na przeniesienie naszej misji z realnego świata do wirtualnej rzeczywistości. Przekraczając wszelkie granice innowacyjności oraz kreatywności, docelowo pragniemy zapewnić tam nieskończenie wiele możliwości wyrażania siebie poprzez stylizację włosów – mówi Anne Machet, L’Oréal Professionnel Paris Global General Manager.

Punktem wyjścia dla dołączenia do Metaverse przez L’Oréal Professionnel Paris był awatar, czyli cyfrowa postać, którą posiada każdy użytkownik tej przestrzeni. Przewiduje się, że w ciągu 10 lat, gracze będą mieli nawet 5-10 awatarów1.

W świecie awatara włosy odgrywają tak samo istotną rolę, jak strój i pozwalają dodać ekspresji postaci2. A o ile świat meta mody i makijażu jest już pełen różnych propozycji, o tyle w kreowaniu włosów nadal tkwi ogromny potencjał. Do tej pory użytkownicy mieli mocno ograniczony wybór fryzur. Dostępne były jedyne te klasyczne, a teraz, dzięki L’Oréal Professionnel Paris, zyskali tu więcej możliwości i większą przestrzeń na kreatywność.

5 fryzur już na Ready Player Me
Pierwszy krok w celu zwiększenia możliwości stylizacji włosów awatarów wykonano 16 listopada 2022 roku – to wtedy L’Oréal Professionnel Paris, jako pierwsza marka, stworzył meta włosy. Powstały one na potrzeby premierowej, wirtualnej kolekcji fryzur, stworzonej we współpracy z artystami CGI dla największej na świecie platformy awatarów Ready Player Me (kompatybilnej z ponad 4 000 aplikacjami oraz grami).

W ramach pierwszej kolekcji meta włosów zaprojektowanej przez L’Oréal Professionnel Paris zaprezentowano 5 fryzur. O meta make-up zadbała marka Maybelline, a cały pomysł na projekt meta beauty okazał się medialnym hitem, zwłaszcza we Włoszech, gdzie zaledwie w tydzień odnotowano 1,7 miliona wyświetleń.

Fryzura nr 1 była najczęściej wybieraną, a zdecydowało się na nią 400 graczy. Przez miesiąc ponad tysiąc unikalnych użytkowników wsparło stylizacje L’Oréal Professionnel Paris, korzystając z nich częściej niż z makijażu.  

Popularność stylizacji od marki L’Oréal Professionnel Paris sprawiła, że w 2023 roku planowane jest wypuszczenie kolejnych zestawów nowych fryzur.

Wirtualne wydarzenie na Spatial
Po stworzeniu fryzur marka L’Oréal Professionnel Paris połączyła siły z nowymi aktorami Web 3.0 przy aktywacji na Spatial – platformie łączącej marki i twórców z ich własnymi przestrzeniami w metawersum, które dostępne są w ramach Ready Player Me.

W celu zaprezentowania nowych, awatarowych fryzur, L’Oréal Professionnel Paris zaprosił 7 grudnia 2022 r. media, stylistów fryzur i graczy na happening w wirtualnej galerii Jenny Metaverse DAO – na finał konkursu modowego stworzonego razem z Artisant, czyli cyfrową kolekcją mody, oraz ze społecznością awatarów Clone X.

Wewnętrzne zespoły, gamerzy, dziennikarze oraz influencerzy zostali poproszeni o dołączenie do wydarzenia w wybranych fryzurach zaproponowanych przez L’Oréal Professionnel Paris oraz w makijażu od Maybelline – by inspirować się nawzajem, a następnie połączyć się z wykreowanymi awatarami na Spatial.

Co dalej?
L’Oréal Professionnel Paris nie zatrzymuje się na pierwszych pięciu stylizacjach dla Ready Player Me. Marka nadal będzie budować pomost między profesjonalistami a artystami Metaverse, aby w wirtualnej rzeczywistości, tak jak w realnym świecie, każdy mógł wyrazić siebie, również poprzez stylizację fryzur.

1 Gen Z report & McKinsey report.
2 Institute of digital fashion – diversity Report 2021.

Fot. L’Oréal Professionnel Paris
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat