Levi’s® zachęca: kupuj lepiej, noś dłużej

Levi’s® w ramach lokalnego projektu zaprasza do współpracy głos, którego nie da się pomylić z żadnym innym.
19 kwietnia wystartowała nowa globalna kampania marki Levi’s® — „Buy Better, Wear Longer”, która ma na celu obudzenie w naszej świadomości odpowiedzialności za wypływ konsumpcjonizmu i produkcji odzieży na środowisko.

Początek maja to w Levi’s® bardzo intensywny czas - marka rozpoczęła szereg lokalnych działań skupionych na pobudzaniu ekologicznej świadomości swoich klientek i klientów. Globalna kampania reklamowa, w której wzięły udział inspirujące osoby, którym nie są obojętne losy Ziemi: Jaden Smith, Xiye Bastida, Melati Wijsen, Xiuhtezcatl, Emma Chamberlain oraz Marcus Rashford odznaczony Orderem Imperium Brytyjskiego, łączy w sobie długotrwałe zobowiązanie marki Levi’s® do odpowiedzialnego tworzenia jakościowych produktów z pasją grupy młodych ludzi, aktywistów i aktywistek działających na rzecz przyszłości naszej planety.

Statystycznie w Polsce, zaledwie:

  • 57% ubrań, które mamy w szafach nosimy regularnie
  • 17% trzymamy na specjalne okazje
  • 14% nosimy rzadko lub w ogóle
  • 5% z nich ma jeszcze metkę
  • 7% to nietrafiony prezent

Źródło: Czy ekologia jest w modzie? Raport o odpowiedzialnej konsumpcji i zrównoważonej modzie w Polsce, Accenture, 2020.

Nie ma planety B - hasło, które na dobre weszło do słownika osób, którym nie jest obojętny los ZIemi, stało się punktem wyjścia do scenariusza dwuminutowego filmu utrzymanego w konwencji dokumentu przyrodniczego, którego narratorką jest Krystyna Czubówna - polska dziennikarka, prezenterka programów informacyjnych oraz niemalże kultowa lektorka filmów przyrodniczych i audycji radiowych, której właściwie nikomu nie trzeba przedstawiać. W wideo czerpiącym inspirację z techniki filmowej found footage wykorzystano różnorodne, niekiedy zabawne a czasem przerażające, ujęcia natury łącząc je w plastyczny sposób ze zdjęciami, które powstały w studio i w plenerze w Warszawie.

Wideo „Nie ma planety B. Czytała Krystyna Czubówna” to również odzwierciedlenie podejmowanych przez markę Levi’s® kroków mających na celu wprowadzenie bardziej
zrównoważonych praktyk w zakresie produkcji. Dzięki nieszablonowym rozwiązaniom dotyczącym zmniejszenia negatywnego wpływu na klimat, mniejszego zużycia wody, inwestowanie w materiały i technologie takie jak Cottonized Hemp i Organic Cotton czy skalowanie procesów Water<Less®, marka Levi’s® pracuje nad tym, aby zredukować zużycie zasobów naturalnych i sprawić, aby przemysł odzieżowy stał się bardziej
przyjazny dla naszej planety.

Wash less. Wash cold. Hang dry.
Już 12 maja, w największych polskich miastach - Warszawie, Krakowie, Katowicach i Trójmieście rusza kampania plakatowa mająca na celu zwrócenie uwagi na problem nieświadomej konsumpcji odzieży oraz naszych przyzwyczajeń, jak również uświadomienie i zaciekawienie tematem wpływu branży odzieżowej na środowisko naturalne. Plakaty zostały wydrukowane na ekologicznym papierze pochodzącym w 100% z makulatury, zaś klej użyty do ich naklejenia, nie zawiera szkodliwych dla zdrowia i środowiska naturalnego związków chemicznych. 10 plakatów zawierających hasła i infografiki dedykowanych całej akcji zaprojektowała Martyna Wędzicka-Obuchowicz, jedna z czołowych polskich graficzek.

Wybierz z nami odpowiedzialne materiały organiczne.
Od początku maja do warszawskich salonów sprzedaży marki Levi’s® można również przynosić zużyte ubrania. W 8 salonach marki: w Elektrowni Powiśle, w Galerii Mokotów, w Arkadii, w Złotych Tarasach, w Atrium Promenada, w Galerii Młociny, Galerii Północnej oraz w Jankach, pojawiły się kontenery na zużyte ubrania, które marka zobowiązała się poddać upcyclingowi - nadając im nowe życie podczas weekendowych warsztatów, które odbędą się w Ultramaszynie na warszawskiej Woli. W warsztatach wezmą udział klienci i klientki oraz przyjaciele i przyjaciółki marki. Niespodzianką czekającą na wszystkie osoby, które przyniosą do salonów marki ubrania są nasiona od Łąk Kwietnych, nano-łączka, którą można samodzielnie zasiać na balkonie i cieszyć się kwiecistą łąką w swoim domu przez całe lato. Aby wziąć udział w warsztatach należy śledzić Instagram marki - @levis_polska lub profil na Facebook, to tam pojawiać się będą wszystkie szczegóły dot. akcji.

Repair, reimagine, recycle w sklepach z usługą Levi’s® Tailor Shop
Zbieranie ubrań do recycylingu i współpraca z Łąkami Kwietnymi to nie jedyna aktywacja w salonach sprzedaży marki. W dniach od 17 do 22 maja za każdy zakup powyżej 50 zł dokonany w sklepach stacjonarnych Levi’s® marka wraz z Fundacją Las Na Zawsze posadzi 1m2 drzew. Im więcej metrów kwadratowych, tym większy las i większe profity dla nas i naszej planety. Po zakończeniu akcji na profilu marki na Instagramie i Facebooku @levis_poland poinformuje, ile m2 lasu Levi’s® zostanie jesienią zasadzone w wybranej przez Fundację lokalizacji. Dodatkowo, marka zorganizuje również konkurs na nazwę lasu Levi’s®. Posadźmy razem las Levi’s® i zróbmy prezent naszej planecie i sobie.

132 899 par zużytych dżinsów zostało przekształconych w izolację budynków, dzięki współpracy marki Levi’s® z programem Blue Jeans Go Green, oszczędzając tym samym 66 ton odpadów na wysypiskach.

Jako część lokalnej aktywacji Levi’s® został również partnerem odcinka Zielonego Podcastu, którego prowadzącym jest Krzysztof Rzyman, dziennikarz, wydawca i aktywista proekologiczny oraz właściciel kawiarni STOR, która od kilku lat wprowadza z powodzeniem politykę zero- i less-waste. Jaka jest przyszłość mody według redaktora Rzymana? Kupować mniej, ale rzeczy bardziej trwałych, reperować, odsprzedawać i dążyć do obiegu zamkniętego. Gościem odcinka jest Rafał Reif, ekspert branży mody oraz szef działu mody i handlu w firmie doradczej Accenture.

W zeszły weekend, 8 i 9 maja w Elektrowni Powiśle odbyły się targi VINTAGE i święto mody z drugiej ręki - Vintage Shopping Days. Na stoiskach znaleźć można było ubrania, dodatki, biżuterię, design, winyle oraz książki. Wszystko starannie wyselekcjonowane przez wystawców. Partnerem wydarzenia była marka Levi’s®, która w swojej strefie oraz w salonie zaprezentowała customy jeansów i kurtek stworzone specjalnie na tę okazję przez Jackoba Buczyńskiego i Kas Kryst.

„Buy better, wear longer” to hasło, które miejmy nadzieję, na długo pozostanie w świadomości kupujących. W Levi’s® każdego dnia pracuje się nad tym by spowolnić, a w dalszej perspektywie zatrzymać proces degradacji środowiska, zmienić wektor myślenia i produkować odpowiedzialniej. Bo wybierając świadomie możemy szkodzić mniej. Znacznie mniej.

Fot. Levi’s
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat