Lidl chce ubierać Polaków

Lidl chce ubierać Polaków – rusza kampania z modowym lookbookiem prosto z serca Włoch.
Lidl coraz śmielej wkracza w segment odzieżowy. Do sklepów trafiła właśnie wiosenna kolekcja ,,See you in Rome’’, której towarzyszy wydanie tzw. lookbooka.

Jak pokazują dane, rynek odzieżowy w Polsce jest wart przeszło 30 mld zł. Potencjał sieci Lidl jest bardzo duży, zwłaszcza że według danych z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie Lidl Polska już co trzeci Polak kupuje odzież i obuwie w marketach.

Nie ulega wątpliwości, że coraz większy wpływ na to, co nosimy, mają sieci handlowe, które chcą być  zakupową alternatywą przede wszystkim dla popularnych sklepów odzieżowych. W ciągu 11 lat funkcjonowania Lidl na polskim rynku udział sprzedaży ubrań w całym asortymencie sieci systematycznie rośnie. Wpływ na to ma zwiększające się zaufanie do marek własnych jak i duże zainteresowanie dodatkowymi ofertami specjalnymi, takimi jak torebki i galanteria skórzana Wittchen.

Jak pokazują najnowsze badania, przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie sieci Lidl Polska, już co trzeci Polak kupuje odzież i obuwie w marketach. Najwięcej respondentów, spośród dokonujących zakupu w marketach, kupuje tam odzież codziennego użytku (70%). Trochę rzadziej badani deklarują zakup butów (58%) czy odzieży dziecięcej (52%). Mniej niż połowa deklaruje zakup odzieży sportowej (44%) czy bielizny (43%). Kobiety znacznie chętniej kupują w marketach odzież dziecięcą (61% kobiet w stosunku do 37% mężczyzn). Mężczyźni natomiast częściej wybierają market na miejsce zakupu obuwia (76%) i bielizny (52%).

W badaniu zapytano też Polaków o sposób, w jaki podejmują decyzje zakupowe. Zdecydowana większość respondentów deklaruje, że dokonuje zakupów odzieżowo-obuwniczych racjonalnie, kalkulując stosunek ceny do jakości (77%). Z drugiej strony ponad 40% przyznaje, że zdarza się im dokonywać zakupów produktów tej kategorii pod wpływem impulsu lub promocji. Nie dziwi fakt, że do takich zachowań częściej przyznawały się kobiety (54%) niż mężczyźni (32%).

Świadomość konsumentów rośnie – coraz lepiej wiemy, co i gdzie chcemy kupić, a nasze decyzje są bardziej przemyślane i racjonalne. Klienci poszukują najkorzystniejszej oferty, która ma najlepszy stosunek ceny do jakości – komentuje Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polska.

Dla większości Polaków głównym powodem wyboru miejsca zakupu odzieży jest cena (35%) i jakość (33%). Rzadziej wskazywane są takie powody, jak lokalizacja (11%), promocje (10%) czy dostępność produktów markowych (7%). Najmniej ważna okazuje się ekspozycja towaru czy pomoc ekspedientki (po 2% wskazań). Co czwarta osoba zgadza się z tym, że ubrania oferowane przez markety nie różnią się jakością od tych sprzedawanych w tzw. sieciówkach.

Nowa kolekcja Lidl śmiało może konkurować z popularnymi sklepami odzieżowymi,  zwłaszcza jeśli chodzi o tzw. basic, czyli uniwersalne ubrania, które mogą stanowić podstawę wielu stylizacji. Oferta odzieży w sklepach Lidl cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, a wprowadzane w każdym tygodniu nowe produkty bardzo szybko się sprzedają. Jest to dla nas sygnał, że w kolekcjach, które proponujemy naszym klientom, znajdują się modne ubrania uszyte z nowoczesnych materiałów wysokiej jakości, o którą nieustannie dbamy. Te czynniki w połączeniu z  atrakcyjną ceną sprawiają, że zainteresowanie odzieżą jest coraz większe, a klienci wracają do sklepów Lidl, by ubrać się modnie – komentuje Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polska.

Rozpoczętej kampanii pod hasłem ,,See You In Rome 2014” towarzyszy wydanie katalogu modowego. Zdjęcia do lookbooka zostały zrobione w Rzymie, który był inspiracją dla kolekcji. Moda oferowana przez Lidl jest skierowana do aktywnych osób, które interesują się nowymi trendami w modzie, stawiających na wygodę oraz dobrą jakość, w atrakcyjnej cenie. W kolekcji znajdują się ubrania takich marek jak Esmara dla kobiet czy Livergy dla mężczyzn, a także bielizna Jolinesse.

To sprawdzone przez klientów marki własne, dostępne wyłącznie w sieci Lidl. Projekty ubrań zostały przygotowane przez projektantów współpracujących z siecią Lidl, którzy tworzą je w oparciu o aktualne w danym sezonie trendy i preferencje. Wspólnym mianownikiem kolekcji ,,See You In Rome 2014’’ jest styl casual, bogactwo kolorów i dobrej jakości tkaniny.

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych z wykorzystaniem ankiety internetowej techniką RTS w terminie: 25-27.03.2014. Analizą objęto grupę 800 osób w wieku 15-50 lat. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków w wieku 15-50 lat pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne takie jak płeć, wiek, wykształcenie oraz wielkość miejscowości zamieszkania, a także zmienne związane z szeroko pojętym stylem życia.

Fot. Lidl
IP




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat