Nie mów o utracie wagi w styczniu

Opublikowano: 2019-12-30
Proszek Huel (w tym w opcji bezglutenowej) ora wygodny format Ready-to-drink od Huel.
Jednym z najbardziej popularnych postanowień noworocznych jest utrata wagi. Przy ustalaniu tego celu najważniejsze to zrozumieć podstawy żywienia, dzięki czemu łatwiej osiągnąć oczekiwane wyniki.

Równie ważne jest wdrażanie nowych nawyków. Nie powinno ograniczać się ono wyłącznie do stycznia, ale trwać regularnie przez cały rok, bo tylko wtedy utrzymanie osiągniętych już wyników będzie możliwe. Najbardziej trwałe są stopniowe zmiany. Jeśli chcesz, aby styczeń był miesiącem, w którym zaczniesz i na którym nie skończysz swojego wyzwania, przeczytaj tych kilka wskazówek:

Dlaczego nie powinieneś skupiać się na odchudzaniu
To, co chcemy osiągnąć podczas odchudzania, to utrata tłuszczu. Ale spadek wagi wcale nie musi oznaczać pozbycia się tłuszczu. Równie prawdopodobna może być utrata wody mięśni, tłuszcz lub ekhm… spędzenia dużo czasu w toalecie. Upewnij się więc, że stosujesz zbilansowaną dietę z dużą ilością białka, witamin i minerałów, które pomogą zminimalizować utratę mięśni.

Jak stracić tłuszcz?
Aby stracić tłuszcz, musisz spożywać mniej kalorii niż potrzebuje organizm. Kiedy ciało nie ma wystarczającej ilości kalorii, najpierw wykorzystuje energię zmagazynowaną jako glikogen w mięśniach i wątrobie, a następnie w zapasach tłuszczu. Zaleca się, aby dążyć do utraty około pół kilograma tłuszczu tygodniowo, (co jest dość trudne). Aby stracić tyle tłuszczu w tydzień, musisz utrzymać deficyt w wysokości około 500 kcal dziennie. Aby stracić 2 funty tłuszczu tygodniowo, musisz pilnować deficytu w wysokości około 1000 kcal dziennie (jest to bardzo trudne i nie jest zalecane dla większości osób). W miarę odchudzania konieczne będzie dalsze zmniejszenie spożycia kalorii, aby nadal tracić na wadze i osiągać wyniki.

Jakie produkty jeść, aby stracić tłuszcz?
Cokolwiek jesz, upewnij się, że dostarczasz wszystkie składniki odżywcze. Najważniejsze to zapewnić swojemu organizmowi równowagę białka, tłuszczu (nie unikaj tłuszczu, ponieważ jest on niezbędnym składnikiem odżywczym; tłuszcz nie powoduje otyłości, nadmiar kalorii sprawia, że ​​ludzie stają się pulchni), węglowodanów i wszystkich 26 niezbędnych witamin i minerałów.

Staraj się nie inspirować dziwnymi pomysłami na zrzucanie wagi. Podstawa to jakość żywności i to, co dostarczasz organizmowi. Przykład?  Możesz jeść 200 g węglowodanów dziennie ze źródeł żywności niskiej jakości; na przykład chipsów lub słodkich rogalików. Równie dobrze możesz jeść taką samą ilość węglowodanów pod postacią wysokiej jakości żywności, takiej jak produkty pełnoziarniste lub soczewica.

Dieta wysokobiałkowa jest bardziej sycąca niż węglowodany, tłuszcze i białka. Wiele osób uważa, że ​​białko służy tylko do budowy mięśni, ale ma ono o wiele więcej funkcji w organizmie: naprawę tkanek, produkcję hormonów, funkcje odpornościowe i metabolizowanie innych składników odżywczych. Jeśli chcesz jeść mniej kalorii, wybieraj dobre źródła białka.

Błonnik pomaga w utracie tłuszczu dzięki zmniejszeniu apetytu. Związki wchodzące w jego skład zwiększają swoją objętość poprzez absorpcję wody, dzięki czemu zapewnia on długotrwałe uczucie sytości.

Jeśli próbujesz określić liczbę spożywanych codziennie kalorii możesz sięgnąć po produkty Huel. To jedzenie z dokładnie określoną liczbą kalorii na porcję. Każdy posiłek zawiera wszystkie 26 niezbędnych witamin i minerałów, a także idealną równowagę białka, węglowodanów i błonnika, których potrzebujesz na co dzień.

Fot. Huel
Informacja prasowa




Społeczność
Reklama


 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat