Pokaz Dawida Wolińskiego

Pokaz kolekcji 2020 pod mecenatem Perlage.
DATA I MIEJSCE 6 grudnia 2019 roku, Studio ATM, ul. Wał Miedzeszyński 384, Warszawa KOLEKCJA 2020

„Ta kolekcja narodziła się z tęsknoty za ikonami lat 90., jak Cindy Crawford czy Naomi Campbell. Pamiętam ich piękne figury z mocno podkreśloną talią i wyeksponowanym dekoltem. W mediach mówiło się wówczas, że ideał kobiecej sylwetki zamyka się w wymiarach 90-60-90. Właśnie do tego ideału dążę w tej kolekcji” – mówi Dawid Woliński. Każda z zaprezentowanych na pokazie sylwetek opiera się na mocno zaznaczonej talii, szerokich ramionach i zmysłowym dekolcie. „W dzisiejszych czasach jest tęsknota za modą z czasów, gdy kobiecość była atutem. Dlatego wziąłem to, co było kwintesencją lat 90., i połączyłem to ze współczesną modą. Całość przefiltrowałem przez swoją wrażliwość i dołożyłem charakterystyczne dla mojego krawiectwa kroje, wykonanie i detale” – dodaje Dawid Woliński.

W kolekcji pojawiły się tkaniny charakterystyczne dla lat 90., m.in. satyny, żakardy i wełny. Część z nich została ręcznie wykonana w atelier projektanta. „Dla mnie wartością dodaną do tkaniny jest to, że mogę ją przerobić tak, by była »moja«. Jak choćby wtedy, gdy dzięki marszczeniom całkowicie zmienia strukturę. W tej kolekcji większość sukienek powstało w nowatorski sposób: tkanina została najpierw mocno zmarszczona, a dopiero później zostały skrojone z niej sukienki. Jak choćby obcisła mini we wzór cętek lamparta, która powstała z aż siedmiu metrów materiału” – opowiada Dawid Woliński. Nowością w kolekcji są sztuczne futra w wersji oversize i koszule – satynowe, z dużymi kołnierzami, wiązane nad pępkiem i bez zapięć. Nawiązania do stylistyki lat 90. są widoczne także w kolorystyce użytej przez projektanta. Obok ponadczasowej czerni, szarości i bieli Dawid Woliński po raz pierwszy zaprojektował looki m.in. w intensywnej zieleni i fluorescencyjnym żółtym, który połączył ze zgaszonym piaskowym w postaci monolooku. Sylwetki: spódnice z wysoką talią, sukienki klepsydry, raglanowo-kimonowy płaszcz, ramoneska oversize, wiązane koszule z dużymi kołnierzami Kolory: szary, granat, biel, blady róż, czerwień, fluorescencyjny żółty, ostra zieleń, czerń Materiały: jedwabna satyna, kaszmir, żakard, wełna, koronka, sztuczne futro

O PROJEKTANCIE Dawid Woliński jest absolwentem Wydziału Tkaniny i Ubioru Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi oraz Szkoły Projektowania Ubioru i Kostiumu Filmowego w Warszawie. Pierwszą kolekcję zaprezentował w 2002 roku. Od 2015 roku jest członkiem Azjatyckiej Federacji Haute Couture (Asian Couture Federation), do której wprowadził go Kenzo Takada. Od 2010 roku jest jurorem programu „Top Model”. Regularnie wspiera swoimi działaniami akcje charytatywne, od pięciu lat jest mecenasem Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej „Maluch” we Włocławku. WSPÓŁPRACA Z PERLAGE – MECENASEM POKAZU Sylwetka Mille Miglia to zwieńczenie wieloletniej współpracy projektanta z marką Perlage. Mille Miglia to prestiżowy rajd samochodowy szczycący się tym, że mogą w nim brać udział tylko unikatowe modele aut, w dodatku zachowane w idealnym stanie. Nawiązując do jego ekskluzywnego charakteru, a także do ukochanej klasyki i czerwieni, Dawid Woliński stworzył kreację z najwyższej jakości kaszmiru. Ultrakobieca, a zarazem klasyczna, przywodzi na myśl tęsknotę za szaleństwem lat 90. Mocne ramiona i ich konstrukcja to swobodne odniesienie do elementów karoserii luksusowych, ręcznie robionych aut. Charakterystyczne dla looku Mille Miglia detale można dostrzec w całej kolekcji, m.in. w linii płaszczy oraz satynowych, jedwabnych i żakardowych koszul. Kreacja Mille Miglia powstała jako pierwsza. O jej wyjątkowości świadczy fakt, że jest jedynym czerwonym damskim lookiem w kolekcji i swoistym motto projektanta.

WSPÓŁPRACA Z MARTINI Martini jako partner pokazu zadbało o świetny nastrój podczas specjalnego afterparty, serwując gościom swoje kultowe wina musujące – Martini Asti i Martini Prosecco, a także zapewniając oprawę muzyczną na najwyższym poziomie. W ramach współpracy Dawida Wolińskiego z marką Martini powstał męski look, składający się z szortów i jedwabnej koszuli, jak mówi projektant, „idealnej na party”. Kochająca celebrację ważnych momentów marka Martini jest zawsze tam, gdzie warto być – w centrum zainteresowania świata mody i sztuki. Inicjowane przez nią współprace z projektantami niejednokrotnie wyznaczają trendy i zmieniają utarte schematy. Martini kocha być „en vogue” i z wzajemnością. Sylwetkę inspirowaną hasłem kampanii „No Martini No Party” na pokazie zaprezentował Michał Gała, uczestnik ósmej edycji „Top Model”. Jest to jedyna męska sylwetka w kolekcji Dawida Wolińskiego. Skąd to wyróżnienie? Jak mówi projektant: „Specjalny projekt wymaga specjalnej prezentacji. Michał Gała to istny wulkan energii i dobrego humoru. Nikt moim zdaniem lepiej nie oddaje charakteru marki Martini”. BIŻUTERIA Uzupełnieniem kolekcji jest biżuteria marki Lilou, która stała się mocnym akcentem stylizacji. „Chciałem przedstawić biżuterię Lilou w bardzo nowoczesnym wydaniu, dlatego większość modelek miała jeden ogromny kolczyk (model Lune półksiężyce XL) – tak jak nosiło się je w latach 90. Zależało mi na pokazaniu, że biżuteria Lilou ma dwa oblicza. Może być klasykiem, który każda kobieta założy do kaszmirowego swetra lub białej koszuli, a jednocześnie zmienić się w dodatek, który przyciąga wzrok i podkręca każdy look” – mówi Dawid Woliński. BIELIZNA „Po raz pierwszy z bielizną Obsessive zetknąłem się wiele lat temu. Podarowałem ją w prezencie swoim klientkom i okazało się, że zrobiła ona wśród nich furorę. Te rzeczy są naprawdę inspirujące: zmysłowe, piękne, świetnej jakości. W niczym nie ustępują bieliźnie sygnowanej przez najlepszych światowych domy mody” – mówi Dawid Woliński. Kolekcja 2020 jest pierwszą, w której bielizna odgrywa tak znaczącą rolę. Wykorzystane w stylizacjach ażurowe bodystockings nawiązują wprost do lat 90., kiedy kobiety nosiły gorsety na wierzchu, koronkowe staniki wystawały im spod koszul, a podarte pończochy były modowymi symbolami. „W dzisiejszych czasach kobiety mają odwagę pokazać swoją siłę. Nie wstydzą się mówić o tym, że są seksualnie aktywne, i dużą wagę przywiązują do bycia atrakcyjnymi” – dodaje projektant.

OPRAWA MUZYCZNA „Ain’t the Man” „Pray to You” „I Put Spell on You” „Skyfall” „Diamonds Are Forever” Muzyczną gwiazdą pokazu Dawida Wolińskiego była Charlotte Rosse. Artystka po raz pierwszy zaprezentowała na żywo swój najnowszy singiel „Pray to You”, będący zapowiedzią jej debiutanckiego albumu, który ma się ukazać się w przyszłym roku. Charlotte Rosse zachwyca wyjątkowym głosem i stylem muzycznym, inspirowanym muzyką soul lat 60., ale przedstawionym w nowoczesnej, popowej aranżacji. „Usłyszałem ją w Monte Carlo, w Le Bar Américain w Hôtel de Paris. Najpierw zachwyciłem się bijącą od niej kobiecością, a kiedy zaczęła śpiewać, byłem pod wrażeniem jej mocnego głosu. Cieszę się, że zgodziła się wystąpić na żywo podczas mojego pokazu, ponieważ jest dokładnie taką kobietą, o jakiej myślałem, tworząc kolekcję. Seksowną, a jednocześnie silną” – mówi projektant.

FRYZURY Wykonanie fryzur modelek Dawid Woliński powierzył głównej stylistce sesyjnej marki Kevin.Murphy, Marianne Jensen. To jedna z najbardziej cenionych stylistek włosów na świecie. Pracuje przy sesjach modowych najbardziej prestiżowych magazynów mody na świecie, a do grona jej wiernych klientek zaliczają się m.in. top modelki Helena Christensen, Amber Valetta i Erin Wasson. MAKIJAŻ Makijaże wykonane przez ekspertów marki Wibo są połączeniem dwóch najmodniejszych obecnie trendów. Pierwszy to rozświetlona, zdrowa skóra, która promienieje energią. Drugi to współczesna interpretacja stylu lat 90., która pojawia się w postaci wyrazistego cienia na powiekach, imitującego kreskę. Ten mocny efekt został uzyskany dzięki wykorzystaniu trwałych i świetnych jakościowo kosmetyków Wibo.

LISTA GOŚCI VIP Małgosia Kożuchowska, Agnieszka Grochowska, Lara Gessler, Małgosia Socha, Agnieszka Sienkiewicz, Patrycja Markowska i wiele, wiele innych….

POKAZ Koncepcja kreatywna: Dawid Woliński (@dawid_wolinski_private) Stylizacja: Ewelina Gralak (@ewelinagralak) Choreografia pokazu: Kasia Sokołowska (@kasiasokolowska_official) Współpraca przy kolekcji: Beata Rowyszyn (@beata_rowyszyn) Kolekcję Dawida Wolińskiego można zamówić w atelier projektanta w al. Niepodległości 214/2 w Warszawie. Kontakt do atelier: 696 328 400, DM: @atelier_214_2 Pojedyncze egzemplarze będą dostępne w HE Concept Store i Europejski Boutiques (ul. Krakowskie Przedmieście 13, Warszawa)

Fot. Filip Okopny - Fashion Images
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat