Telefoniczny savoir-vivre

Zasady rozmów telefonicznych.
Stosowanie się do zasad dobrego wychowania gwarantuje szacunek i sympatię otoczenia.

Nie trzeba znajdować się w drogiej restauracji pośród całej konstelacji sztućców, by martwić się o popełnioną gafę- wystarczy rozmowa telefoniczna. Dlatego warto znać podstawowe zasady telefonicznego bon tonu.

  1. Nie telefonujemy przed godziną 8:00 ani po 21:00. Chyba, że dzwonimy do bliskich znajomych w sprawie nie cierpiącej zwłoki.
  2. Spraw służbowych nie załatwiamy telefonicznie w wolne soboty, niedziele i święta.
  3. Jeśli dzwonimy do kogoś, zawsze przedstawiamy się pierwsi. Nie liczymy na to, że ktoś rozpozna nas po głosie.
  4. Zawsze na początku rozmowy pytamy się, czy nie przeszkadzamy rozmówcy.
  5. Jeśli ktoś nie odbiera telefonu, to maksymalnie po piątym sygnale powinniśmy przestać dzwonić.
  6. W miejscach publicznych prowadzimy rozmowy cicho i ograniczamy je do minimum. Podobną zasadę stosujemy, gdy znajdujemy się w towarzystwie- oddalamy się od znajomych i jak najszybciej kończymy rozmowę telefoniczną.
  7. Jeśli ktoś przy nas rozmawia przez telefon, nie powinniśmy przysłuchiwać się rozmowie.
  8. W przypadku, gdy połączenie zostało zerwane, oddzwania osoba, która rozpoczęła rozmowę.
  9. Rozmowę kończy ta osoba, która ją rozpoczęła. Wyjątkiem są osoby starsze i na wyższym stanowisku (one decydują o finiszu rozmowy).
  10. Jeśli korzystamy z czyjegoś telefonu, powinniśmy zapłacić za rozmowę.
  11. Oddzwaniamy do osoby, która nagrała nam się na automatyczną sekretarkę tylko wtedy, gdy o to poprosiła.
  12. Jeśli ktoś nagrywa nam się na automatyczną sekretarkę, nie należy podnosić słuchawki. Dopiero po zakończeniu nagrania możemy oddzwonić.


Paulina Kryca
(paulina.kryca@dlalejdis.pl)

Fot. sxc.hu




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat