W trosce o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży

Konferencja z udziałem ekspertów projektu MŁODE GŁOWY i programu Dove Self-Esteem
W obliczu pogarszającej się kondycji psychicznej nastolatków w Polsce, Dove i projekt MŁODE GŁOWY połączyły siły w celu poprawy sytuacji. O wspólnych działaniach i proponowanych rozwiązaniach przedstawiciele marki Dove oraz Fundacji UNAWEZA rozmawiali na konferencji prasowej, która odbyła się 7 marca w warszawskim KinoGramie. Podczas wydarzenia zostały zaprezentowane wyniki badania „Media społecznościowe i ich wpływ na polskie nastolatki”, przeprowadzonego przez Kantar Polska.

Podczas konferencji Martyna Wojciechowska, założycielka Fundacji UNAWEZA, oraz Joanna Orzechowska, reprezentująca markę Dove, opowiedziały o wspólnej inicjatywie, w ramach której realizowana jest ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna. Ma ona na celu m.in. wzrost społecznej świadomości zagrożeń dotyczących zdrowia psychicznego młodych i dostarczenie im realnej pomocy oraz informacji, by wiedzieli, gdzie w razie potrzeby mogą się po nią zwrócić.

Podczas konferencji zostały zaprezentowane wyniki badania przeprowadzonego przez Kantar na zlecenie marki Dove. Wyłania się z nich obraz niepewnych, niewierzących w siebie i swoje umiejętności młodych ludzi, co więcej – niezwykle wobec siebie surowych i krytycznych. Badanie wskazuje, że ponad połowie nastolatek w Polsce zdarza się myśleć, że są bezwartościowe, a aż 80% badanych czuje, że brakuje im pewności siebie. Porównują się do osób, które widzą w mediach społecznościowych, co dodatkowo źle wpływa na ich nastrój i samopoczucie (tak uważa 25% ankietowanych). 1/3 badanych twierdzi, że wstydzi się tego, jak wygląda, a 2/3 zmieniłoby w swoim wyglądzie wiele rzeczy. Ponadto, nastolatki często mają kontakt z treściami, które są szkodliwe dla ich zdrowia psychicznego i mogą stanowić realne zagrożenie dla życia. Blisko 70% ankietowanych przyznaje, że ogląda treści zaburzające ich samoocenę, a co czwarta – treści zachęcające do samookaleczeń.

W nawiązaniu do raportu z badania, ekspertki merytoryczne akcji: Joanna Flis (MŁODE GŁOWY) i Małgorzata Ohme (Dove Self-Esteem) przedstawiły przygotowaną wspólnie lekcję warsztatową, która ma pomóc młodzieży budować ich odporność psychiczną. Odwołując się do doświadczeń swojej pracy zawodowej, dyskutowały one o trudnościach, z którymi obecnie zmagają się nastolatkowie w Polsce, oraz konieczności podejmowania działań ukierunkowanych na poprawę ich kondycji psychicznej.

Fot. Materiały prasowe
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat