Zasada wzajemnego zaufania w relacji bank-klient

Dobre relacje z bankiem.
Czy Polacy mają zaufanie do banków? Okazuje się, że spora część obywateli kraju nad Wisłą systematycznie je traci.

Według badań firmy Ernst & Young aż 39% Polaków deklaruje spadek zaufania do instytucji bankowych. Co robią banki, aby ten niekorzystny trend odwrócić?

Kryzys zbiera żniwo
Niestety za swój czarny PR bardzo często odpowiedzialne są same banki, których słabości obnażył stale obecny w świadomości Polaków kryzys światowej gospodarki. Informacje podawane przez media donosiły o nieciekawej polityce, jaką prowadziły instytucje finansowe, udzielając kredytów na masową skalę. Doprowadziło to w krótkim okresie do bankructw wielu firm i osób prywatnych. Brak mechanizmów kontroli czy po prostu możliwości „dogadania się” z bankiem tylko potęgowały narastającą frustrację i ogólną niechęć. Szerokim echem w społeczeństwach wielu europejskich narodów odbiła się także sytuacja, do jakiej doszło na Cyprze – w roku 2013 rząd cypryjski zadecydował, że środki ulokowane w depozytach w wys. powyżej 100 tys. euro (Bank Cypru i Bank Laiki) zostaną objęte przymusowym podatkiem w wys. 47,5%. „Kradzież w białych rękawiczkach” to jedno z najłagodniejszych określeń, jakie przewijały się w tym czasie w mediach.

Jak banki dbają o reputację?
Odchodząc od tematu depozytów, warto zwrócić uwagę na środki zaradcze, które wprowadzają instytucje finansowe, aby przekonać do siebie klientów. Na przykład w Vanquis Bank klient pożyczający pieniądze początkowo ma do dyspozycji określony odgórnie limit (przykładowo dla karty kredytowej jest to nawet 5500 zł). Jeżeli kredytobiorca będzie regularnie spłacał zaciągnięte zobowiązanie, w przyszłości może liczyć na podwyższenie limitu nawet do 15000 zł. Taka strategia jest korzystna dla obu stron – zarówno pożyczający, jak i pożyczkodawca stopniowo nabierają do siebie zaufania. Warto wspomnieć także o bardzo cennych opcjach odroczeń płatności. Klient banku może mieć również możliwość zamrożenia lub zawieszenia spłaty zaciągniętego zobowiązania w sytuacjach losowych, takich jak na przykład wypadek, choroba czy utrata pracy. Klienci instytucji finansowych potrzebują przede wszystkim zapewnienia minimum bezpieczeństwa, a tego typu działania są przykładem dobrych praktyk.

Fot. pixabay.com
Autor zewnętrzny




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat