MISS SAIGON School Edition

MISS SAIGON School Edition w Warszawie
muzyka Claude-Michel Schoenberg

libretto Richard Maltby Jr. i Alain Boublil
adaptacja z francuskiego oryginału Alain Boublil
dodatkowe materiały Richard Maltby Jr.
orkiestracja William D. Brohn
oryginalne wystawienie sceniczne Cameron Mackintosh
polska wersja libretta Andrzej Ozga we współpracy z Elżbietą Woźniak
prapremiera światowa dużej wersji scenicznej Theater Royal Drury Lane w Londynie 20 września 1989 rok
prapremiera polska dużej wersji scenicznej Teatr Muzyczny ROMA w Warszawie 9 grudnia 2000 rok
prapremiera polskiej wersji school edition Śródmiejski Teatr Muzyczny w Warszawie na deskach Teatru STUDIO 30 maja 2015 rok

AMERICAN DREAM! LEGENDA POWRACA!
1989 rok. Musicalowa widownia na całym świecie z zapartym tchem obserwuje prace nad kolejnym spektaklem duetu Schoendberg-Boublil, twórców "Les Miserables". Ich wielka produkcja z 1980 roku po paryskiej prapremierze przyniosła w efekcie setki zawiedzionych widzów, rzesze krytyki i kolejki do kas po zwrot pieniędzy za bilety. Nie tego spodziewali się autorzy. Dopiero pięć lat później w sercu londyńskiego West Endu rodzi się przekonanie, że z Schoenbergiem i Boublilem należy się liczyć.
Jesienią 1989 roku w obliczu wyzwania staje na deskach Theater Royal Drury Lane świeża obsada na czele z młodziutką Leą Salongą w roli Kim i uroczym Simonem Bowmanem w roli Chrisa. Postać Szefa powierzona zostaje charakterystycznemu aktorowi komediowemu Jonathanowi Pricowi. Tercet od dnia premiery ma poprowadzić tytuł na szczyty legend musicalowego repertuaru. Oniemiała z wrażenia widownia największego teatru londyńskiego West Endu zgodnie przyznaje, że oto światowy musical rozpoczął nowy rozdział. Widowiskowa scenografia, jej rozmach i częstotliwość zmian wprawia w osłupienie najbardziej wybrednych krytyków teatralnych, a moment lądowania na scenie helikoptera US Iroques okrzyknięty zostaje szczytem ówczesnej techniki scenicznej i do dzisiejszego dnia zadziwia widzów na całym świecie.
Reaktywacja tytułu w Londynie w maju 2014 roku, po 15 latach od prapremiery, była ukoronowaniem szlaku, jaki ten tytuł przebył przez kilkanaście lat na scenach całego świata. Znakomita obsada nowej wersji przyciągnęła do londyńskiego Prince Edward Theater tysiące widzów udowadniając, że jego legenda nadal trwa.
"Miss Saigon", wzorowana na klasycznej historii nieszczęśliwej miłości japońskiej kurtyzany Cio-cio-san i amerykańskiego kapitana Pinkertona z opery Pucciniego "Madame Buterfly", dotarła na polską scenę w 2000 roku. Sukces rodzimej produkcji był niemal pewny od początku starań o licencję. Polska widownia pokochała "Miss Saigon" do tego stopnia, że po zdjęciu tytułu z afisza, na prośbę fanów, spektakl powrócił. Główną rolę zagrała m.in. Katarzyna Łaska oraz gościnnie Natalia Kukulska.
"Miss Saigon" powraca na polską scenę. Wersja "school edition", w realizację której zaangażowani są uczniowe śródmiejskich szkół, to pierwsza w Polsce produkcja amatorskiego ruchu scenicznego, przygotowana we współpracy ze światowej sławy agencją MTI Shows. Młodzi soliści, czterdziestoosobowy zespół wokalno-taneczny, autorska choreografia, widowiskowa scenografia. Energia i potencjał drzemiący w młodym zespole dają szansę, by po raz kolejny udowodnić, że młodzi adepci sztuki musicalowej, prowadzeni przez sprawdzonych pedagogów i realizatorów, są nadzieją polskiej sceny muzycznej. Musical, który w naszym kraju przechodzi właśnie okres wyjątkowego dojrzewania, zaczyna po kilkudziesięciu latach przypominać ten zza zachodniej granicy. Widowiskowy, technologicznie zaskakujący. Na ulicach większych miast z teatralnych afiszy uderzają w oczy coraz częściej przez nas rozpoznawane loga światowych hitów musicalowych. Choć wiele tytułów już zrealizowano, to każdy sezon przynosi kolejne polskie prapremiery. Zmieniają się odbiorcy, wyrastają nowe pokolenia wielbicieli, dla których warto powracać do klasyki repertuaru.
Zadaniem zespołów, takich jak nasz, jest kształcenie i wychowywanie zarówno odtwórców, jak i odbiorców. To dla nas wszystkich powraca do Polski legenda "Miss Saigon" i spełnia się American Dream!

Najbliższe spektakle na scenie Teatru STUDIO
6 grudnia 2015r. 13:30
6 grudnia 2015r. 19:30 spektakl charytatywny dla Włodka Kowalczyka
7 grudnia 2015r. 19:30


czas trwania spektaklu 2 godziny 30 minut (w tym 15 minut przerwy)

UWAGA! SPEKTAKL ZALECANY DLA WIDZÓW OD 12 ROKU ŻYCIA!

organizatorem Śródmiejskiego Teatru Muzycznego jest Dzielnica Śródmieście m. st. Warszawy

SCHOOL EDITION MUSICAL Czy moda zza oceanu zawładnie polską sceną młodzieżową?
Już od lat w Stanach Zjednoczonych panuje przekonanie, że teatr ma za zadanie nie tylko uwrażliwiać na sztukę, ale kształtować świadomość i zmysły młodych obywateli. Młodzieżowe sceny teatralne w amerykańskich szkołach nie są tylko pozalekcyjnym obowiązkiem dla podniesienia oceny z zachowania. Przede wszystkim dają możliwość sprawdzenia swoich sił i umiejętności w gronie rówieśników. Wspólna praca nad materiałem scenicznym podczas prób oraz zaangażowanie w techniczny proces przygotowania spektaklu to dla każdego przeżycie i wspomnienia na całe lata. Każda większa szkoła posiada w swoich murach znakomicie wyposażone sceny, często wzbogacone mechanizmami obrotowymi, czy zapadniami, z obszernym orkiestronem dla młodzieżowych orkiestr, działających w ramach zajęć muzycznych.
Wychodząc naprzeciw potrzebom edukacyjnym w Stanach i trendom panującym w szkolnym repertuarze, amerykańscy twórcy światowej sceny musicalowej zgodzili się zaadaptować swoje tytuły na małe sceny i dla młodych wykonawców, zarówno wokalistów, jak i instrumentalistów. Na potrzeby takich produkcji powstały ponownie aranżacje orkiestrowe na zmniejszony skład instrumentalny, a tonacje względem oryginału zostały minimalnie obniżone, ułatwiając początkującym wokalistom opanowanie materiału i co za tym idzie swobodne jego wykonanie. Podobnie jak duże produkcje musicalowe na świecie, tak i spektakle szkolne, wymagają uregulowania prawnego przez wykupienie licencji i opłacenie tantiem autorskich. Światowi twórcy zgodzili się jednak odejść od zaporowych dla amatorskich teatrów stawek, umożliwiając im za symboliczne kwoty realizowanie ich tytułów. Tak narodził się "podgatunek" musicalu określany mianem "school edition". Musical jako gatunek prężnie rozwijający się na zagranicznych rynkach, przeważnie lekki, ale zawsze wymagający, stał się doskonałym elementem szkolnej edukacji artystycznej, jednak zarezerwowanej w tej formie tylko dla rynku amerykańskiego oraz nielicznych krajów Europy.
Zespół Śródmiejskiego Teatru Muzycznego, widząc ogromne zainteresowanie sztuką musicalową wśród młodzieży w Warszawie, jak i w całym kraju, odważył się zaryzykować i wystąpić do nowojorskiej agencji MTI Shows, monopolisty w kwestii repertuaru muzycznego w Stanach oraz w dużej mierze na świecie, o licencję na pierwszą polską wersję musicalu "school edition", starając się o tytuł "Miss Saigon". W przekonaniu właścicieli praw do rodzimej inicjatywy pomógł Daniel Wyszogrodzki, tłumacz, autor przekładów piosenek, wieloletni kierownik literacki Teatru Muzycznego ROMA. Jego zaangażowanie doprowadziło nas do Londynu, do biura sir Camerona Mackintosha, światowej sławy producenta musicali, który w 1989 r. wyprodukował prapremierową wersję "Miss Saigon". To on wraz ze swoimi agentami po zapoznaniu się z naszym dorobkiem i działalnością wystosował pozytywną opinię o naszym zespole do amerykańskiej agencji, umożliwiając nam tym samym realizację jednego z największych dzieł światowego repertuaru scen muzycznych.
"Miss Saigon" Śródmiejskiego Teatru Muzycznego stanie się pierwszym polskim tytułem "school edition", otwierając nowy rozdział w historii amatorskiego ruchu teatralnego w Polsce, a prapremiera młodzieżowej wersji po 15 latach od pierwszego wystawienia na dużej scenie przywróci legendę znakomitego dzieła światowego teatru muzycznego w młodej i świeżej odsłonie.

inscenizacja i reżyseria Antoniusz Dietzius
kierownictwo muzyczne Izabela Tomaszewska
choreografia Anna Gwarek
scenografia Elżbieta Kossakowska, Antoniusz Dietzius
pracownia konstrukcji scenicznych Piotr Leitner
kostiumy Agata Walinowicz
współpraca kostiumologiczna Dorota Sadurska
charakteryzacja Małgorzata Ejmocka
fryzury Tomasz Piszczek Zakład Fryzjerski Agnieszka Płusa
reżyseria dźwięku Marcin Żak
realizacja oświetlenia Teatr STUDIO
współpraca realizatorska Andrzej Banach
multimedia i opracowanie graficzne public relation Karol Jankiewicz Marta Olbryś
współpraca graficzna produkcja Katarzyna Świder-Kędzior Aleksandra Kośka
inspicjent dokumentacja fotograficzna Zuzanna Bernat Tomasz Truszkowski

SOLIŚCI
Maciej Dybowski - SZEF
Katarzyna Kanabus - KIM
Mikołaj Kisiel - CHRIS
Mateusz Otłowski - JOHN
Katarzyna Stopka - ELLEN
Antoniusz Dietzius - THUY
Julia Jarmoszewicz - GIGI
Karina Pniewska - GIGI
Issei Leski - TAM
Paulina Mróz - MIMI
Katarzyna Wiertel - YVETTE
Helena Mirecka - YVONNE
Karol Nowiński - ADIUTANT THUYA
Łukasz Romejko, Michał Kaczorek - ŻANDARMI
Łukasz Romejko - SCHULTZ
Michał Romanowski - HARRISON
Michał Kaczorek - WEBER
Patryk Maślach - TRAVIS
Łukasz Romejko - WŁAŚCICIEL KLUBU MOULIN ROUGE
Aleksandra Degórska, Dominika Sobol, Gabriela Olechowska, Małgorzata Czerwińska, Maria Orthwein, Aleksandra Kołodziej, Wiktoria Banaszek, Joanna Pitak, Helena Mirecka, Julia Jarmoszewicz, Katarzyna Wiertel, Karina Pniewska, Paulina Mróz, Filip Ponikiewicz, Karol Nowiński, Karol Nguyen, Jakub Dobrowolski, Łukasz Romejko, Łukasz Obłąk, Michał Romanowski, Viet Anh Do, Michał Kaczorek, Sergiusz Królak
oraz w wybranych scenach
Julia Sput, Marta Cielecka, Aleksandra Gawor, Zuzanna Ambroziak, Dominika Staudt, Nikola Olejniczak, Aleksandra Dołkowska, Zuzanna Dzięgielewska, Lidia Dytrych, Sara Banaszkiewicz, Monika Rudzka, Maciej Grzegorczyk, Piotr Fijałkowski Chór LXXV Liceum Ogólnokształcącego im. Jana III Sobieskiego w Warszawie
ZESPÓŁ
Filip Tran, Marcin Nguyen Tien
AKROBACI
Hannah Khadir, Nguyen Lan Vy, Dao Dieu Linh Maximillian Khadir
DZIECI

Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat