WESOŁA WDÓWKA

WESOŁA WDÓWKA we Wrocławiu.
operetka w 3 aktach

Muzyka: Franz Lehár
Libretto: Victor Leon i Leo Stein
Inscenizacja i reżyseria: MIROSŁAW OWCZAREK
Kierownictwo muzyczne: TOMASZ KOLBUSZEWSKI
Choreografia: KRYSTYNA MAZURÓWNA
Scenografia: DAMIAN DOMALEWSKI
OBSADA:
Baron Mirko Zeta: MIROSŁAW OWCZAREK
Walentyna: ALEKSANDRA BAŁACHOWSKA, EMILIA ZIELIŃSKA
Daniło Daniłowicz: PIOTR PŁUSKA
Hanna Glawari: SYLWIA FRĄCZEK, ALEKSANDRA WIWAŁA,
SONIA WARZYŃSKA
Kamil de Rosillon: TOMASZ MALESZEWSKI
Cascada: PIOTR JAROŃSKI
Kromow: MAREK KUPCZYŃSKI
Niegus: MATEUSZ CZYCZERSKI
Olga: KAROLINA WOJTKO, MARIOLA AUGUSTYN
WROCŁAWSKA AKADEMIA BALETU
ORKIESTRA SCENY OPERETKOWEJ MMImpresario

REALIZATORZY
MIROSŁAW OWCZAREK – inscenizacja i reżyseria
MIROSŁAW OWCZAREK - zadziwia wojskowym drylem jako pułkownik Ollendorf w „Studencie żebraku” w reżyserii Bogusławy Czosnowskiej, oraz wzrusza autentycznością postaci jako Tewje-mleczarz w „Skrzypku na dachu” w reżyserii Jana Szurmieja. W teatralnej pracy wykorzystuje umiejętności i wiedzę uzyskaną podczas studiów na wydziale wokalno - aktorskim Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie śpiewu profesora Ludwika Miki. Szlify aktorskie uzyskał u profesor Marleny Milwiw. Praca w Polskim Radio i TV w Zespole kierowanym przez Edmunda Kajdasza zaowocowała wieloma nagraniami muzyki oratoryjno - kantatowej, programami dla telewizji, a także nagraniem płyty „Kolędy i pastorałki” z Krzysztofom Krawczykiem. Przez wiele lat śpiewał i koncertował z Zespołem „Collegium Musicum” kierowanym przez profesora Klemensa Kamińskiego. Zespół koncertował w Niemczech, Francji, a w czerwcu 1983 r. wystąpił dla Papieża Jana Pawła II w Katedrze Wrocławskiej. Podczas studiów wystąpił w spektaklach „Boccacio” i „Zemsta nietoperza”, które pod batutą profesora Marka Tracza grane były we Włoszech (również na wyspach - Sycylia, Ischia, Lipari). Potem było „zderzenie” z rolami w teatrach w kraju i za granicą, które uczyły pokory i miłości do odtwarzanych postaci, zdobywały uznanie publiczności i potwierdzały jego kunszt aktorski u krytyków. Wiele swoich ról zagrał w spektaklach muzycznych:
Igraszki kobiet- reż. Stefan Szaciłowski, muz. Krzesimir Dębski, Roman Rauhut,
Słowicza wyspa - reż. Ryszard Krzyszycha, muz. Zbigniew Górny, Leszek Paszko,
Piosenki - reż. Tadeusz Wiśniewski, muz. Jerzy Derfel,
Igraszki z diabłem- reż. Rudolf Moliński, muz. Jaromir Nohavica (Czechy),
Sztukmistrz z Lublina- reż. Jan Szurmiej, muz. Zygmunt Konieczny. Spektakl w dwóch wersjach językowych. Prezentowano go publiczności w Niemczech, Szwajcarii i Austrii,
Przypowieści - reż. Tomasz Szymański, muz. Mariusz Matuszewski,
Śpiew młodzieńców w ogniu gorejącym- reż. Henryk Tomaszewski, muz. Rafał Augustyn,
Honorificabilitudinitatibus - tekst Roman Kołakowski, reż. Leszek Czamota, muz. Włodzimierz Szomański,
Kaj i Gerda -reż. Wojciech Kościelniak, muz. Piotr Dziubek,
W 80 dni dookoła świata po 100 latach - reż. Jerzy Bielunas, muz. Mateusz Pospieszalski.
Scat - reż. Wojciech Kościelniak, muz. Leszek MożdżerPonadto zagrał m.in. w sztukach jak: Kordian, Pan Tadeusz, Antygona, Zemsta, Ciotunia, Poskromienie złośnicy, Rzeźnia, Gość oczekiwany, A jak królem a jak katem będziesz, Przekłady. W Londynie kreację Marszałka w „Pastorałce Małoszowskiej” określono jako „majstersztyk dokonany tajemnicą kunsztu aktorskiego”. Nostryfikacja dyplomu w Akademii Muzycznej w Brnie pozwala mu używać tytułu magistra na terenie Republiki Czeskiej, w której pracował jako aktor i pedagog. Wystąpił na festiwalach:
Wratislavia Cantans - „Fidelio” – reż. Maciej Prus, dyr. Robert Satanowski
FTPP Toruń 1989-„Azyl” wg Franza Kafki reż. Wiesław Hołdys,
Poznań - Malta 1994 - wystąpił m. in. z Wrocławskim Teatrem Pantomimy,
FTP Rzeszów 1995 -„Poskromienie złośnicy” – reż. Tadeusz Pliszkiewicz, muz. Włodzimierz Szomański,
Festiwal Piosenki Greckiej - Zgorzelec 1999 - „Zorba” reż. Jan Szurmiej, dyr. Alan Urbanek,
Festiwal Muzyki Wokalnej - Cieszyn 2001 -„Wiktoria i jej Huzar - reż. Bogusława Czosnowska.
24 Przegląd Piosenki Aktorskiej” – Wrocław 2003 – „Opera za trzy grosze” reż. Wojciech Kościelniak, chor. Jarosław Staniek.W musicalu „Sallah Shabati" wystawionym przez Meininger Theater (Niemcy) wystąpił wśród największych gwiazd niemieckiej sceny: Gunther Emmerlich, Marion Bach, oraz w obecności autora musicalu -Ephraim Kishon. W Teatrze Muzycznym - Operetce Wrocławskiej - obecnie Teatr Muzyczny „Capitol” - pracuje od 1996 r., kreując wiele znakomitych ról m.in. w spektaklach:
Student żebrak" - reż. Bogusława Czosnowska, chor. Henryk Rutkowski (OLLENDORF)
„Księżniczka czardasza” - reż. Igor Przegrodzki, chor. Teresa Kujawa (FERI)
„Ptasznik z Tyrolu”, - reż. i chor. Zbigniew Czeski (WEBS),
"Skrzypek na dachu" - reż. i chor. Jan Szurmiej (TEWIE, LEJZOR, WOLF, RABIN, JOSŁ, POLICJANT)
„Zemsta nietoperza” - reż. i chor. Waldemar Karst (FRANK),
"Sztukmistrz z Lublina" - reż. i chor. Jan Szurmiej
„Chicago” - reż. Robert Skolmowski,
„Zorba” - reż. i chor. Jan Szurmiej,
„Będzie lepiej” - rewia - reż. Bohdan Łazuka, chor. Henryk Rutkowski
„Ktoś mnie pokochał” - rewia - reż. Bohdan Łazuka, chor. Zofia Rudnicka
„Opera za trzy grosze”- reż. Wojciech Kościelniak, chor. Jarosław Staniek (w spektaklu grają m. in.: Katarzyna Groniec, Janusz Radek),
„Kraina uśmiechu” - reż. Jarek Ostaszkiewicz. A także w spektaklach: „Wiedeńska krew”, „Wiktoria jej huzar”,„Betleem Polskie”,„Księga dżungli” . Mirosław Owczarek potwierdził swoje umiejętności w pracy z wieloma realizatorami i zespołami a jego kreacje wielokrotnie nagradzano dobrymi recenzjami. Jest również wykładowcą w Wyższej Szkole Aktorstwa i Musicalu, oraz aktorem Teatru Małego. W dorobku pracy scenicznej ma 125 ról oraz 26 nagród i wyróżnień. Należy do Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Śpiewu.

KRYSTYNA MAZURÓWNA
Krystyna Mazurówna to Polka pracująca we Francji jako tancerka, choreografka i dziennikarka. Solistka "Casino de Paris". W latach 1946-1949 przebywała w Łodzi, a od 1949 roku w Warszawie. W 1957 roku Krystyna Mazurówna ukończyła szkołę baletową w klasie Leona Wójcikowskiego i zaczęła pracę jako solistka w Teatrze Wielkim. Występowała też w warszawskim Teatrze Syrena. Jej partnerami scenicznymi byli: Witold Gruca, Stanisław Szymański, Gerard Wilk.
W 1961 roku Krystyna Mazurówna została laureatką 3. nagrody na II Ogólnopolskim Konkursie Tańca Scenicznego w Warszawie. W swojej karierze założyła dwa zespoły, m.in. w 1967 roku zespół tańca nowoczesnego "Fantom". Będąc już w Paryżu założyła "Ballet Mazurowna", z którym występowała. Od 1968 roku Krystyna Mazurówna mieszkała w Paryżu. Nie tylko tańczyła w spektaklu Josephiny Baker, ale również była choreografką w teatrze "Élysées Montmartre". Od lat ’90 Krystyna Mazurówna jest felietonistką w nowojorskim tygodniku "Kurier Plus".
W Polsce Krystyna Mazurówna znana jest przede wszystkim z pracy jako choreografka do programu "You Can Dance – Po prostu tańcz". Występowała również jako jurorka w telewizji Polsat, w programie "Got to Dance - Tylko Taniec". W lutym 2013 roku otrzymała nominację do nagrody Wiktory 2012 w kategorii osobowość telewizyjna. Na jej temat powstały biografie, m.in. "Krystyna Mazurówna: Burzliwe Życie Tancerki" (2011), "Krystyna Mazurówna: Moje noce z mężczyznami "(2012). Jej mężem był muzyk Jean Pierre Bluteau. Jest matką kompozytora Kaspera Toeplitza, gitarzysty jazzowego Balthazara Bluteau i pianistki Ernestine Bluteau. Krystyna Mazurówna była choreografką do wielu spektakli, m.in. "Balet, balet, balet" w Teatrze Muzycznym w Gdyni (1988), "Błękitny zamek" w Teatrze Wielkim w Łodzi (1988), "Moja córeczka" w Narodowym Starym Teatrze  w Krakowie (1968), "Emil i detektywi" w Teatrze Buffo" i "Syrenie" w Warszawie (1966).

PREMIERA: 29/05/2015
SPEKTAKLE 30, 31/05/2015 | 14, 17, 18/06/2015
Centrum Kultury Wrocław-Zachód, ul. Chociebuska 4-6

Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat