Według raportu Zwyczaje żywieniowe w Polsce1, aż 63% Polaków ogranicza ilości spożywanego cukru. Aktualne trendy jasno wskazują, że coraz częściej poszukujemy napojów i produktów spożywczych, które pozwalają cieszyć się ulubionymi smakami, ale w zdrowszej, mniej kalorycznej wersji. Marka PepsiCo ponownie wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i wprowadza nowe bezcukrowe warianty napojów Mirinda i 7UP na polskim rynku.
– Segment smakowych napojów bezcukrowych stale rozrasta się i zyskuje na popularności, a tendencja ta najbardziej widoczna jest w krajach Europy Zachodniej, gdzie obserwujemy znaczne wzrosty sprzedaży napojów bezcukrowych względem ubiegłych lat. W Polsce ponad 1/3 konsumentów regularnie wybiera produkty bez zawartości cukru – powiedziała Magdalena Grędzicka, starszy kierownik grupy marek w PepsiCo. – W sprzedaży od lat dostępne są Pepsi MAX, czyli bezcukrowe napoje typu cola, ale dostrzegliśmy także potencjał innych ulubionych napojów gazowanych Polaków z portfolio PepsiCo, które do tej pory dostępne były jedynie w klasycznym, słodzonym cukrem wariancie. Mirinda Free i 7UP Free to odpowiedź na potrzeby i oczekiwania konsumentów, którzy chcą cieszyć się ulubionymi napojami i jednocześnie ograniczyć spożywanie cukru – dodała Magdalena Grędzicka.
Zgodnie ze strategią pep+ (PepsiCo Positive), firma PepsiCo stale przeprowadza reformulacje napojów i przekąsek, dzięki czemu oferuje konsumentom produkty o mniejszej zawartości cukru i soli, a także wytwarza je przy użyciu zdrowszych rodzajów olejów, tym samym zmniejszając ich kaloryczność. Mirinda Free oraz 7UP Free poszerzą zarówno portfolio marki, jak i znacznie wpłyną na wzrost segmentu bezcukrowych smakowych napojów gazowanych na polskim rynku.
Napoje Mirinda Free i 7UP Free są już w sprzedaży i stopniowo będą pojawiać na sklepowych półkach w całej Polsce w butelkach o pojemności 0,5l, 0,85l, 1l i 1,5l.
Kampania promocyjna Mirinda Free oraz 7UP Free
Pojawienie się na rynku nowego wariantu Mirinda Free zostanie na dalszym etapie wsparte kampanią pod hasłem „100% smaku, 0% cukru”, która obejmie działania reklamowe w mediach społecznościowych i na innych platformach digitalowych (głównie Facebook i YouTube) oraz specjalne materiały promujące w punktach sprzedaży. Poprzez dedykowane ekspozycje POS marka zachęci konsumentów również do spróbowania 7UP Free.
1 https://csr.biedronka.pl/161342-raport-zwyczaje-zywieniowe-w-polsce
Fot. PepsiCo
Informacja prasowa