Blogosfera – jak może wspierać działania marketingowe?

Jak blogosfera może wspierać działania marketingowe?
Założenie własnej strony internetowej jest obecnie szybkie i proste – a w niektórych przypadkach również całkowicie bezpłatne – dlatego też blog może dzisiaj pisać właściwie każdy.

Niektórym wychodzi to zaś naprawdę dobrze: tworzone przez nich treści docierają do szerokiego grona wiernych czytelników. Jak można wykorzystać ten fakt w działaniach marketingowych?

Blogosfera – historia i teraźniejszość

To właśnie blogi były pierwszą formą twórczości, która zyskała szeroką popularność w internecie – na długo przed pojawieniem się mediów społecznościowych. Wraz z powstaniem tych ostatnich, część blogerów przeniosła się na inne platformy i zamiast na własnej stronie, zaczęła publikować wpisy np. na Facebooku. Inni z kolei zmienili nie tylko kanał, ale i formę udostępniania treści, rezygnując z tekstu na rzecz chociażby zdjęć na Instagramie czy filmów na YouTube.

Nie oznacza to jednak wcale, że czas blogów minął. Blogosfera ma się dobrze i wciąż się rozwija. Dużą popularnością wśród internautów cieszą się m.in. blogi:

  • Parentingowe,
  • Modowe,
  • Kulinarne,
  • Podróżnicze,
  • Dotyczące nowych technologii,
  • Poświęcone rozwojowi i samodoskonaleniu

I wiele innych. Swoich czytelników bez trudu znajdują również strony poświęcone bardziej niszowej tematyce. Jak zatem można wykorzystać potencjał blogosfery w działaniach marketingowych?

Blogosfera w działaniach marketingowych

Influencer marketing

Bloger to z reguły lider opinii: jego odbiorcy uważają go za eksperta w pewnej dziedzinie, ale jednocześnie traktują jak kogoś podobnego do siebie. To sprawia, że darzą go zaufaniem i chętnie słuchają, co ma do powiedzenia. Z tego powodu autor bloga będzie doskonałym influencerem – warto to wykorzystać!

Marketing afiliacyjny

Blogosfera to również bardzo dobre miejsce na znalezienie partnerów afiliacyjnych. Za ich pośrednictwem dotrzesz do nowych odbiorców, którzy mogą być zainteresowani oferowanym przez Ciebie produktem, a z różnych powodów pozostają poza zasięgiem Twoich własnych mediów. Na takiej współpracy zyskasz Ty, klient i bloger!

Więcej przydatnych informacji na temat influencer marketingu, marketingu afiliacyjnego oraz innych form e-marketingu znajdziesz na blogu prowadzonym przez Adnext. Warto zaglądać na niego regularnie – sprawdź sam!

Fot. Materiały zewnętrzne




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat