Niektórym wychodzi to zaś naprawdę dobrze: tworzone przez nich treści docierają do szerokiego grona wiernych czytelników. Jak można wykorzystać ten fakt w działaniach marketingowych?
To właśnie blogi były pierwszą formą twórczości, która zyskała szeroką popularność w internecie – na długo przed pojawieniem się mediów społecznościowych. Wraz z powstaniem tych ostatnich, część blogerów przeniosła się na inne platformy i zamiast na własnej stronie, zaczęła publikować wpisy np. na Facebooku. Inni z kolei zmienili nie tylko kanał, ale i formę udostępniania treści, rezygnując z tekstu na rzecz chociażby zdjęć na Instagramie czy filmów na YouTube.
Nie oznacza to jednak wcale, że czas blogów minął. Blogosfera ma się dobrze i wciąż się rozwija. Dużą popularnością wśród internautów cieszą się m.in. blogi:
I wiele innych. Swoich czytelników bez trudu znajdują również strony poświęcone bardziej niszowej tematyce. Jak zatem można wykorzystać potencjał blogosfery w działaniach marketingowych?
Bloger to z reguły lider opinii: jego odbiorcy uważają go za eksperta w pewnej dziedzinie, ale jednocześnie traktują jak kogoś podobnego do siebie. To sprawia, że darzą go zaufaniem i chętnie słuchają, co ma do powiedzenia. Z tego powodu autor bloga będzie doskonałym influencerem – warto to wykorzystać!
Blogosfera to również bardzo dobre miejsce na znalezienie partnerów afiliacyjnych. Za ich pośrednictwem dotrzesz do nowych odbiorców, którzy mogą być zainteresowani oferowanym przez Ciebie produktem, a z różnych powodów pozostają poza zasięgiem Twoich własnych mediów. Na takiej współpracy zyskasz Ty, klient i bloger!
Więcej przydatnych informacji na temat influencer marketingu, marketingu afiliacyjnego oraz innych form e-marketingu znajdziesz na blogu prowadzonym przez Adnext. Warto zaglądać na niego regularnie – sprawdź sam!
Fot. Materiały zewnętrzne