Ciesz się podróżą, zapomnij o jet lag

Opublikowano: 2016-09-28
Ciesz się podróżą, zapomnij o jet lag dzięki sprawu Melatonina Plus.
Zamiast korzystać z egzotycznych wakacji czujesz się znużona i wyczerpana? Boli cię głowa i miewasz mdłości? To może być jet lag! Sprawdź, jak sobie z nim radzić.

Syndrom jet lag czyli zespół nagłej zmiany strefy czasowej to rodzaj dolegliwości pojawiających się w czasie  podróży, kiedy zmieniamy strefy czasowe. Dotyka osób podróżujących na wschód i zachód, choć podróż na wschód jest z reguły dużo bardziej obciążająca dla organizmu.

Przyczyny jet lag
Każdy z nas działa w rytmie dwudziestoczterogodzinnym. Szybka zmiana strefy czasowej sprawia, że  fazy w ludzkim rytmie dnia i nocy zostają przesunięte. Zakłócony zostaje czas snu i czuwania, ale nie tylko. Zaburzeniu ulega również  przebieg wielu  funkcji organizmu, które podlegają 24 godzinnemu rytmowi, np. częstotliwość bicia serca i oddechu,  ciśnienie krwi, praca mięśni. Organizmowi wydaje się, że nadszedł czas na sen, podczas gdy za oknem świeci słońce lub przeciwnie – chce działać, gdy w danym miejscu wszyscy już śpią, bo jest noc.

Objawy jet lag
Najczęściej są to: zmęczenie i zmniejszona szybkość reakcji, trudności z pamięcią i koncentracją, uczucie wyczerpania, bóle głowy, nudności.  Warto pamiętać, że organizm gorzej znosi loty na wschód (np. z Polski do Tajlandii), czyli takie, w których doba ulega skróceniu. Mniejszych dolegliwości doświadczamy lecąc na zachód (np. z Polski do USA), za to powrót do Polski bywa wówczas bardziej kłopotliwy.

Jak sobie radzić z jet lag?
Żeby organizm łatwiej poradził sobie z dokuczliwymi objawami jet lag, warto się do tego przygotować jeszcze przed podróżą. Kilka dni przed lotem staraj się jak najwięcej wypoczywać i unikaj ciężkostrawnego jedzenia. Bezpośrednio przed wylotem zrelaksuj się i porozciągaj. Już w samolocie przestaw  zegarek na czas obowiązujący w kraju docelowym, abyś mógł się przyzwyczaić do nowego rytmu. I postaraj się zasnąć – załóż maseczkę na oczy, do uszu wsuń zatyczki. Raczej nie sięgaj po alkohol, bo podnosi on ciśnienie krwi, co dodatkowo zwiększa objawy jet lag. Po przylocie natomiast staraj się dostosować się do miejscowego rytmu – jedz w przyjętych porach i połóż się spać wieczorem. Przez pierwsze dni staraj się unikać męczących zadań. Jak najwięcej czasu spędzaj na dworze – naturalne światło sprawia, że organizm szybciej dostosowuje się do nowego rytmu dnia. Wiele osób z powodzeniem sięga po tabletki z melatoniną, która ułatwia dostosowanie się do nowego rytmu dnia i nocy. Dobrym wyborem jest dostępna od niedawna w aptekach MELATONINA PLUS SPRAY, która zawiera połączenie melatoniny z wyciągiem z melisy. Dzięki  formie sprayu jest łatwa do użycia, a niewielkie opakowanie możesz zabrać ze sobą nawet do bagażu podręcznego. Uzupełnia poziom melatoniny w organizmie i w naturalny sposób reguluje pracę wewnętrznego zegara, przywracając właściwe rozpoznanie dnia i nocy. Wystarczy, że pół godziny przed położeniem się łóżka rozpylisz preparat w ustach, a senność powinna się pojawić całkiem naturalnie. Zawarta w sprayu melatonina dodatkowo uspokaja i zmniejsza napięcie po podróży.

Fot. Materiały prasowe
Informacja prasowa





Społeczność
Reklama


 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat