Kolejna odsłona projektu „Kulinarnie Mocni” przed nami!

Nauczmy się nie marnować żywności.
Rusza 5. edycja programu edukacyjnego „Kulinarnie Mocni”.

Jest to wspólna inicjatywa firmy McCormick – właściciela marki Kamis oraz Federacji Polskich Banków Żywności, które od 2015 roku dzielą się wiedzą jak przygotowywać zdrowe oraz pełne smaku posiłki, bazując na podstawowych składnikach i przyprawach. Tym razem organizatorzy postanowili skupić się również na problemie marnowania żywności.

Polacy wciąż kupują za dużo
Tylko czterech na dziesięciu Polaków robi przemyślane zakupy spożywcze – przed wyjściem do sklepu sprawdza zawartość lodówki i szafek kuchennych oraz przygotowuje listę potrzebnych artykułów. Dodatkowo ponad połowie z nas zdarza się dorzucać do sklepowego koszyka produkty, których nie planowaliśmy kupować. Powyższe dane możemy znaleźć w najnowszym badaniu projektu PROM, którego liderem jest Federacja Polskich Banków Żywności. Przebadano różnorodne zachowania konsumenckie Polaków – od etapu przygotowań do zakupów spożywczych, aż do momentu podejmowania decyzji przy sklepowej półce. Wyniki badań Federacji Polskich Banków Żywności pokazują, że wciąż jest wiele do zrobienia w temacie niemarnowania jedzenia. Po to właśnie tworzymy programy takie jak inicjatywa „Kulinarnie Mocni”, podczas której, już po raz piąty, będziemy edukować jak mądrze zarządzać żywnością – komentuje wyniki badania Iwona German, Dyrektor Marketingu McCormick Polska S.A.

Małe zmiany, duże znaczenie
Cel jest prosty – marnować mniej. Na tym skupia się 5. odsłona projektu „Kulinarnie Mocni”, inicjatywy, która od 2015 roku konsekwentnie przekazuje wiedzę o zdrowym i kreatywnym gotowaniu. Do tej pory zorganizowano już 1700 warsztatów dla ponad 24 000 osób z całej Polski. Wkrótce rusza kolejna odsłona programu.

Każdego roku wspólnie z firmą McCormick staramy się dostarczyć trenerom nowych inspiracji, które później wykorzystują podczas warsztatów kulinarnych z beneficjentami naszej pomocy żywnościowej. Dzięki temu w przyjemny i praktyczny sposób szerzymy wiedzę o niemarnowaniu – dodaje Dorota Jezierska, wiceprezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Współpraca Banków Żywności i marki Kamis to niestandardowe połączenie sił firmy z organizacją pozarządową. W projekt od lat zaangażowani są wolontariusze – pracownicy McCormick – oraz edukatorzy z Banków Żywności – eksperci ds. żywienia. Jedni dzielą się wiedzą na temat ziół i przypraw, drudzy sposobami jak rozsądnie dysponować zasobami domowej spiżarni. Łączy ich kulinarna pasja
i szacunek do jedzenia.

Organizatorzy warsztatów wspólnie uczą jak przyrządzać dania zdrowe, odpowiednio zbilansowane, z użyciem odpowiednich kompozycji ziół i przypraw. Udowadniają, że smaczne gotowanie może opierać się na sprytnym połączeniu kilku składników, a nie zasobności naszego portfela. Kiedy dodać do tego kreatywność i otwartość na eksperymenty, otrzymamy przepis uniwersalny, z którym codzienne gotowanie może przerodzić się w pasję w duchu zero waste. Akcja edukacyjna obejmie swym zasięgiem kilkadziesiąt miast. Projekt rozpoczyna się warsztatami dla edukatorów z Banków Żywności, które poprowadzi Maciej Wawryniuk – Szef Kuchni marki Kamis.

Fot. Great Minds
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat