Rusza trzecia edycja kampanii WHERE NEXT? Kreatorzy Zmian

Kampania, która poszerza ramy kulturalne.
Jak wpłynąć na otaczający nas świat? Czy sukces zawsze wiąże się z szukaniem własnej drogi? Jak znaleźć swój indywidualny styl i przebić się z innowacyjnymi pomysłami? Odpowiedzi na te i wiele innych nieoczywistych pytań udzielają goście Oliviera Janiaka, czyli artyści zaangażowani w kampanię “WHERE NEXT? Kreatorzy Zmian” - Andrzej Dragan, Agnieszka Bar, Jackob Buczyński, Ada Sokół i Andrea Camastra. Owoce tych działań można oglądać na stronie www kampanii.

Wystartowała trzecia edycja kampanii „WHERE NEXT? Kreatorzy Zmian”. Kampania koncentruje się wokół artystów, którzy odważnie idą pod prąd i swoją twórczością wyznaczają nowe trendy w branży.

Kampania, na którą oprócz samych rozmów składają się także współprace oraz konkurs w mediach społecznościowych, za cel stawia wsparcie artystów, a także szukanie możliwości, które pozwolą na nowo zdefiniować zarówno proces twórczy, jak i sposób percepcji sztuki. Działania prowadzone w ramach kampanii tworzą przestrzeń do dyskursu – o wartościach i zasadach zgodnych z maverickowskim duchem oraz działań – promowania nieznanych szerszej publice artystów.

Duża dawka inspiracji – cykl rozmów Oliviera Janiaka z Kreatorami Zmian
Jak co roku, osią kampanii jest cykl rozmów dostępnych na stronie www kampanii oraz w kanałach społecznościowych z udziałem Kreatorów Zmian. Ich cechami charakterystycznymi są nowatorstwo, kierowanie się własnymi zasadami, bezkompromisowość i niezwykła kreatywność.

W rozmowach zostały poruszone tematy, takie jak przyszłość sztuki, stawianie sobie nowych wyzwań, tworzenie w zgodzie z własnymi wartościami i środowiskiem, przebijanie się z innowacyjnymi pomysłami i odnajdywanie motywacji do podążania w nieznane.

W tegorocznej edycji, w gronie rozmówców Oliviera Janiaka, będącego gospodarzem odcinków, znaleźli się:

  • Andrzej Dragan – artysta, kompozytor, twórca filmowy, nagradzany fotograf, wykładowca i fizyk teoretyk, który wytycza nowe drogi i łamie dotychczasowe zasady.
  • Agnieszka Bar – utalentowana designerka i artystka pracująca ze szkłem, która stawia sobie za cel ograniczenie zużycia zasobów. Zdobywczyni wielu nagród branżowych.
  • Ada Sokół – designerka i przedsiębiorcza artystka 3D, której prace balansują na granicy realizmui fantastyki. Mimo młodego wieku na swoim koncie ma współprace ze światowymi markami.
  • Andrea Camastra – kulinarny wirtuoz i multiinstrumentalista. Mistrz łączenia kuchni nowoczesnej z tradycyjną. Zdobywca prestiżowych nagród kulinarnych, w tym wyróżnienia Gault&Millau oraz gwiazdki Michelin.
  • Jackob Buczyński – projektant, przedsiębiorca i popularyzator ruchu zero waste. Niepokorny artysta, który w pracy nie inspiruje się innymi. Zwolennik naprawiania, a nie kupowania.

Owoce pracy Kreatorów Zmian
Także w tym roku organizatorzy zaufali doświadczeniu artystów i pozwolili im na reinterpretację marki. Zaowocowało to stworzeniem 3 wyjątkowych prac artystycznych.

Ada Sokół przedstawiła markę jako Glena, czyli postać wykreowaną przy użyciu sztucznej inteligencji. Głównym założeniem projektu było uosobienie cech i wartości, którymi kieruje się marka. W animacji pojawił się wykreowany również przez artystkę jeleń, a cała animacja została utrzymana w kolorystyce i symbolice zgodnej z DNA marki. Adzie w ramach kampanii udało się stworzyć coś unikatowego w skali światowej. Glen przywitał zaproszonych na wernisaż gości i oficjalnie otworzył wystawę prac przygotowaną w ramach kampanii WHERE NEXT? Kreatorzy Zmian. Animację z Glenem obejrzeć można na stronie www kampanii.

Agnieszka Bar przygotowała zupełnie nowy, niepowtarzalny model kieliszka do degustacji whisky. W swoim projekcie zastosowała eksperymentalne rozwiązanie dla nóżki kieliszka – wykonała ją metodą cicho-dmuchania i odciskania w drewnie, nawiązując tym samym do tradycyjnej metody produkcji whisky w dębowych beczkach. Czarkę o dynamicznym wykończeniu ozdobiła własnoręcznie wygrawerowaną interpretacją logotypu. Połączenie praktycznego aspektu i sztuki sprawiło, że kieliszek nie tylko cieszy oko, ale także wzmacnia doznania smakowe przy degustacji whisky.

Co założyłby współczesny Maverick? Takie pytanie zadał sobie Jackob Buczyński. Artysta wziął na warsztat nie tylko cechy i styl marki, ale także pochodzące z drugiego obiegu kawałki skór. Połączył je charakterystyczną dla siebie metodą patchworkową i tak powstała wyjątkowa dwurzędowa marynarka. W projekcie nie mogło zabraknąć symbolu marki, czyli staga, który zostały wyszyty na plecach.

Wszystkie prace są prezentowane i omawiane na stronie kampanii.

Where Next

Zostań Kreatorem Zmian - konkurs, który wyłonił zdolnych artystów
Kampanii po raz kolejny towarzyszył konkurs, którego celem jest wspieranie artystów poprzez promowanie ich działalności. W tym roku w szranki stanęło liczne grono twórców, którzy zreinterpretowali markę i pokazali ją swoimi oczami. Spośród zgłoszonych prac wyłoniono 2 laureatów: Arkadiusza Rataja i Monikę Kallę, który stworzyli odpowiednio „Maszynę smaków” oraz „ręcznie grawerowanego, tytanowego coin’a inkrustowanego 24 karatowym złotem”, a także 3 finalistów: Aleksandrę Prusinowską, Lubosza Karwata i Michała Poziemskiego.  Prace stworzone w ramach kampanii WHERE NEXT? Kreatorzy Zmian można było zobaczyć na wernisażu, który odbył się 9 października w Muzeum im. Bolesława Biegasa.

Każdy, kto chciałby poznać bliżej artystów, a także naładować się dużą dawką inspiracji i motywacji do zmiany, może zapoznać się z historiami twórców i ich dzieł na stronie kampanii.

Pierwsze odcinki są już dostępne. Kolejne nagrania rozmów z artystami będą ukazywać się do 17 listopada.

Fot. Materiały prasowe
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat