Silna reprezentacja Jaguara

Silna reprezentacja Jaguara w tegorocznym rajdzie Mille Miglia
Mille Miglia to legendarny wyścig, odbywający się na północy Włoch.

Co roku przyciąga właścicieli najpiękniejszych aut zabytkowych z całego świata, w tym kultowych modeli Jaguara: XK120, C i D oraz obchodzącego 50-te urodziny E-type.

12 maja we Włoszech rozpoczyna się jedna z najważniejszych imprez motoryzacyjnych na świecie, czyli prestiżowy rajd zabytkowych modeli aut - Mille Miglia. Rywalizacja rozegra się na drogach publicznych Lombardii i Toskanii, na odcinku ponad 1000 mil. Mogą w nim brać udział jedynie te modele samochodów, które uczestniczyły w pierwotnych wyścigach w latach 1927-1957. Wyścig zakończy się 15 maja.

„Nie ma lepszego miejsca, aby świętować okrągłą rocznicę urodzin ikony stylu – Jaguara E-type – niż legendarny wyścig Mille Miglia. Ten model Jaguara jest bowiem najlepszym dowodem na to, że auta, których twórcy byli wizjonerami, przetrwały próbę czasu i wzbudzają równie wielkie emocje, co współczesne samochody sportowe” – mówi Karolina Sobkowiak, Jaguar Brand Manager.

W tegorocznej edycji Polska znów ma swoją reprezentację. Do walki o wygraną na włoskich szosach stanie Jaguar XK 140 z 1955 roku, prowadzony przez Tadeusza Wesołowskiego i pilotowany przez Pawła Nawrockiego.

Słynne modele Jaguara biorące udział w tegorocznej edycji Mille Miglia:

  • 1950 Jaguar XK120, dwumiejscowy kabriolet – model, który ugruntował pozycję Jaguara jako jednego z najlepszych producentów samochodów sportowych. Model wygrywał wiele ważnych zawodów. Obecny na Mille Miglia 2010 samochód m.in. zdobył tytuł Golden Cup for the car, pierwszy w historii istnienia wyścigów Tulip Rally w Holandii.
  • 1953 Jaguar C-type – ten model Jaguara jako pierwszy w historii marki wygrał wyścig Le Mans w 1951 roku. Wygrał go także w 1953 roku osiągając rekord średniej prędkości całego wyścigu ponad 100 mil/godzinę.
  • 1956 Jaguar D-type „Long Nose” – następca C-type’a, fabrycznie budowany jako samochód wyścigowy. Pierwszy samochód, przy projektowaniu którego brano pod uwagę aerodynamikę. W 1957 roku na sześć pierwszych miejsc w wyścigu Le Mans, pięć należało do Jaguara D-type.



Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat