Prawdopodobnie dla wielu osób brzmi to szokująco, jednak w rzeczy samej chiński Starbucks wprowadził do swojego menu latte o smaku pieczonej wieprzowiny.
Jest to nawiązanie do tradycyjnych obchodów Chińskiego Nowego Roku. W zwyczaju jest m.in. zjedzenie Dongpo Rou, czyli duszonego boczku wieprzowego. Ma to przynieść dobrobyt na nadchodzący rok.
Z tego właśnie Dongpo Rou, a właściwie sosu wieprzowego Dongpo oraz espresso powstaje kawa w Starbucksie. Boczek wieprzowy jest pieczony, a następnie gotowany z dodatkiem cukru, sosu sojowego, czerwonego wina i przypraw. Powstały sos barista miesza z kawą i dodaje kawałek suszonej wieprzowiny. Tak przygotowany napój znajduje się w menu pod nazwą „Abundant Year Savory Latte” i kosztuje w przeliczeniu ok. 37 zł.
O dziwo kawa szybko stała się popularna i przypadła do gustu klientom. Określają ją jako kawę o „fascynującym słodko-słonym smaku” czy też pikantnym.
Ilona Podsiadła
(ilona.podsiadla@dlalejdis.pl)
Fot. freepik.com