Żabka – mały wielki sklep – kulisy branży franczyzowej

Kulisy branży franczyzowej w Żabce.
Franczyza jest bardzo ciekawym systemem sprzedaży. W Polsce nie jest ona tak popularna jak w Chinach czy USA, ale każdy z nas na pewno miał styczność z lokalem franczyzowym przynajmniej raz.

W Polsce trendy w tym sektorze wyznacza Żabka – franczyza, która na rynku działa od 1998. Dziś przyjrzymy się jej od kulis.

Żabka – opinie – franczyza subiektywnym okiem
Sama franczyza jest systemem sprzedaży, który rozwijany jest od lat. Zaczęto jednak patrzeć na nią na poważnie dopiero od lat 70. XX wieku. Wynika to z postępującej globalizacji – rynki wielu krajów się otwierają, wymiana towarów przebiega tak swobodnie jak nigdy. W Polsce model franczyzowy nie jest tak popularny, ale nie znaczy to, że jest nieobecny. Jednym z najlepszych przykładów, jest sytuacja marki Żabka. Franczyza ta, choć działa tylko na terenie naszego kraju, notuje systematyczne wzrosty. Dziś zatrudnia 4 500 ajentów, ogromną liczbę pracowników, dysponuje także 6 000 placówek i kilkoma dużymi centrami logistycznymi, które odpowiadają za zaopatrzenie lokali we wszelkie niezbędne artykuły.

Żabka – opinie – franczyza idealna na okres koronawirusa?
Kryzys trwa, ale pozycja firmy Żabka wciąż jest niezachwiana. Czy marka znalazła jakiś magiczny sposób na biznesową walkę z pandemią koronawirusa? Raczej nie – koniec końców kryzys uderzy w nas wszystkich – bez wyjątku. Jednakże sieć stara się zabezpieczać swoją przyszłość i podejmuje bardzo interesujące decyzje. Jedną z nich jest podwyższenie przychodu gwarantowanego ajentów do 16 000 złotych. To dotyczy tylko osób, które w najbliższym czasie podejmą współpracę z marką, a także będą w stanie utrzymywać wysoki poziom jakości w swojej placówce. Jak to się ma do kryzysu? Otóż wykształcona kadra, która będzie w stanie prowadzić skuteczną sprzedaż w przyszłych latach, to klucz do sukcesu. Wysoce wykwalifikowani, niejako „wychowani” przez sieć ajenci będą gwarantem stabilności. Dziś to sieć jest gwarantem stabilności dla nich. Wygląda to bardzo ciekawie. Czy jest więcej powodów, dla których sieć ta radzi sobie dobrze i ze spokojem spogląda w przyszłość? Jest coś, co wyróżnia sklepy Żabka. Franczyza mocno stawia na innowacje i adaptację do panujących aktualnie realiów.

Żabka – franczyza, która stawia na innowacje
Z historii marki Żabka możemy wywnioskować, że inwestuje ona dużo w innowacje. Widać to np. w przypadku aplikacji Żappka, która uznawana jest za jedną z najlepszych tego typu w Polsce. Mowa tu o uśrednionym rezultacie ocen użytkowników w serwisie Google Play. Marka uznawana jest za gracza, który nie waha się inwestować, szukać nowoczesnych rozwiązań, adaptować modele z zagranicy i opracowywać własne. Przykładem może być to, jak szybko Żabka poradziła sobie z zakazem handlu. Placówki typu convenience store powinny być otwarte w trakcie niedziel niehandlowych, dlatego marka postawiła na bardzo zróżnicowaną ofertę. Tak zresztą narodziła się największa sieć kawiarni w Polsce – Żabka Cafe. W sklepach Żabka można zrobić zakupy, wypić kawę, a także odebrać paczkę. Taki stan pokazuje, że marka bardzo szybko była w stanie zmienić nieco swój profil działalności, by lepiej działać w zastanych realiach rynkowych. Elastyczność Żabki jest większa niż konkurencji, która dysponuje dużymi lokalami. Tam nawet niewielkie zmiany są trudne do wprowadzenia. Jest to bardzo interesujące przedsiębiorstwo, a slogan – mały wielki sklep – nabiera nowego znaczenia w tym świetle.

Fot. Materiały zewnętrzne




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat