5 korzyści z suplementacji witaminy C

Opublikowano: 2019-03-08
Witaminy C i korzyści z niej płynące.
O nieocenionym wpływie witaminy C na organizm człowieka można usłyszeć od dawna. Nic dziwnego, że rynek preparatów tego typu wzrósł o ponad 100% w ciągu czterech lat.

Jakie korzyści niesie ze sobą suplementacja tej popularnej witaminy i skąd jej popularność? Oto nasza lista.

Witamina C pełni szereg ról w ludzkim ciele. Ma wpływ nie tylko na nasze samopoczucie, wygląd, ale także chroni nas przed infekcjami i dba o zdrowie stawów. Pomaga czuć się lepiej – fizycznie i psychicznie. Sprawdź, jakie profity dla organizmu wynikają z suplementacji witaminy C.

Dlaczego warto przyjmować witaminę C?

  • ochrona przed infekcjami

Często zasłyszana prawda o działaniu witaminy C na przeziębienie i infekcje ma medyczne uzasadnienie. Witamina C w formie estru korzystnie oddziałuje na układ odpornościowy, wspierając obronę przed wirusami i patogenami. W porównaniu do kwasu askorbinowego, działa cztery razy szybciej, osadzając się bezpośrednio w leukocytach, czyli komórkach odpornościowych. Jej suplementację zaleca się osobom, u których obserwuje się zmniejszoną odporność, jako że moduluje aktywność białych krwinek i interferonów jako odpowiedzi na wirusy i patogeny. Trzeba przy tym wiedzieć, że sama dieta bogata w ten składnik, choć ważna, nie wystarczy, aby wspomóc organizm w walce z infekcją. Wiele witaminy C wytrąca się z pożywienia w trakcie przechowywania w lodówce. Co więcej, mitem jest, że najwięcej witaminy posiada cytryna – 100g natki pietruszki czy czerwonej papryki zawiera jej ponad dwa razy więcej.

  • prawidłowo funkcjonujące stawy i wzmocnienie naczyń krwionośnych

Witamina C wspomaga tworzenie kolagenu w obrębie stawów, chrząstek, ścięgien i naczyń. Moduluje produkcję tego składnika tkanki łącznej, który z wiekiem zanika, a jest nieodzowny w utrzymaniu zdrowych stawów. Podobnie, to kolagen buduje ściany naczyń krwionośnych. Im go więcej, tym mocniejsze naczynia krwionośne, a co za tym idzie – mniej obrzęków, siniaków i krwiaków. Przypadłość ta szczególnie tyczy się osób starszych, u których poziom kolagenu jest mały.

  • lepsze samopoczucie

W okresach wyczerpania psychofizycznego suplementację elektrolitów powinno wzmocnić się dodatkowym przyjmowaniem witaminy C w formie estru czy kwasu askorbinowego. Preparat reguluje metabolizm energetyczny, przyczyniając się do odpowiedniego funkcjonowania organizmu – w praktyce oznacza to regulowanie podstawowej przemiany materii. Ta ma bezpośredni wpływ na ogólną kondycję psychiczną i właściwe działanie narządów ciała.

  • piękna skóra

Z wiekiem włókna kolagenowe w skórze osłabiają się, by w końcu powoli zanikać. Dzieje się to już po 25. roku życia – skóra traci jędrność i elastyczność. Z pomocą przychodzi suplementacja witaminy C. Substancja przyczynia się do tworzenia kolagenu, a więc pośrednio wygładza skórę i pomaga jej zachować młody wygląd. Dodatkowo, chroni ją przed nadmiarem wolnych rodników i ma działanie anti-aging.

  • obrona przed skutkami stresu oksydacyjnego

Stres tlenowy to zmora naszych czasów. Palenie tytoniu, stres, nieprawidłowa dieta i szybkie tempo życia wpływa na to, że w organizmie zachwiana zostaje równowaga między wolnymi rodnikami a antyoksydantami. Działanie tych pierwszych ma negatywny wpływ na organizm –  niszczą DNA, przyspieszają procesy starzenia i są przyczyną nowotworów i zmian miażdżycowych.

Fot. Materiały zewnętrzne




Społeczność
Reklama


 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat