W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies.
Ukryj komunikat


Czas na letni rozruch

Opublikowano: 2016-08-05
Lato to dobry czas na aktywność fizyczną. Wśród amatorów zdrowego stylu życia coraz większą popularnością cieszy się joga - doskonały sposób na odzyskanie harmonii. Co sprawia, że jest tak popularna?

Zalety uprawiania jogi można wymieniać bardzo długo. To kwestia równoważenia energii w organizmie i przywracania jego naturalnej witalności. Joga nie jest tylko zestawem ćwiczeń – jest holistycznym spojrzeniem na naturę człowieka i umiejętnym łączeniem sfery cielesnej oraz duchowej. Poznaj kilka podstawowych korzyści, jakie możesz osiągnąć rozpoczynając praktykę.” – mówi Lucyna Ścigajło – wieloletnia praktykantka i instruktorka Jogi, prowadząca zajęcia i warsztaty m.in. w Pracowni Zdrowia we Wrocławiu.

Joga to przede wszystkim:

Redukcja stresu
Joga – w najbardziej popularnej formie – składa się z pozycji (tzw. asan) oraz ich poszczególnych sekwencji. Praktykowanie jogi powoduje zapewnienie organizmowi dostatecznej porcji ruchu, który niezbędny jest do skutecznej redukcji stresu. Regularna praktyka pozwala nie tylko zredukować napięcie, ale również zniwelować negatywne zmiany, które zostały dotychczas spowodowane.  Dzieje się to za sprawą m.in. polepszenia krążenia (dzięki czemu hormony stresu szybciej wydalane są z organizmu), poprawy wydolności oddechowej czy zmniejszenia napięcia nerwowego.

Elastyczność mięśni
Regularna praktyka jogi sprawia, że Twoje mięśnie i stawy są bardziej elastyczne, a stawy nadelastyczne, dzięki wzmocnieniu mięśni, stają się stabilne. Dzięki temu zmniejszysz ryzyko, że będą dokuczać Ci różnorakie bóle. Potraktuj to jako profilaktykę.

Poprawa odporności
Badania przeprowadzone przez norweskich naukowców wykazały, że praktyka jogi przynosi pozytywny wpływ na odporność organizmu. Co ciekawe, ma to związek z … DNA! Joga wpływa na geny odpowiedzialne za układ odpornościowy człowieka. Im lepiej on działa, tym rzadziej będziesz chorować. Już dwie godziny praktyki w tygodniu mogą spowodować poprawę odporności.

Wzmocnienie ciała
Regularna praktyka powoduje tonizowanie wszystkich układów w Twoim organizmie. Lepsze funkcjonowanie układu trawiennego czy nerwowego to lepsze samopoczucie. Jak inne aktywności fizyczne, joga nie pozostaje obojętna dla Twojej siły i wydolności organizmu. Regularna praktyka to również inwestycja w zgrabne ciało – warto jednak pamiętać, że joga nie jest sposobem na odchudzanie, ale bez wątpienia powoduje zmniejszenie ilości tkanki tłuszczowej na rzecz mięśniowej. To droga do zrównoważenia energii w organizmie – redukcja kilogramów to tylko (i aż!) efekt uboczny aktywności.

Koncentracja
Świadomy oddech pozwala na osiągnięcie stanu wyciszenia i wewnętrznego skupienia. Im bardziej TU i TERAZ jesteś – tym bardziej jesteś skoncentrowana. Joga uczy technik kontroli oddechu i pokazuje,  jak istotne jest bycie obecną i uważną. Dzięki temu nie tylko poczujesz się bardziej zrelaksowana, ale i bardziej zdystansowana. Pozwoli Ci to na mądre gospodarowanie energią. 

Wszystkie te elementy wpływają w niesamowicie pozytywny sposób na organizm. Trzeba jednak pamiętać o skupieniu i regularności. Żadna aktywność fizyczna nie przyniesie pożądanych efektów jeśli będzie towarzyszyć nam sporadycznie. Również Jogę najlepiej jest praktykować przynajmniej 2 razy w tygodniu. Zajęcia trwające około 1,5 godziny potrafią dodać energii na kilka kolejnych dni.

Zajęcia odbywają się w poniedziałki i środy, godz.: 19:00-20:30, prowadząca: Lucyna Ścigajło, kontakt@pracownia-zdrowia.pl

Cennik:
jednorazowe wejście: 30 zł
karnet na 4 wejścia: 90 zł
karnet na 8 wejść: 140 zł
zajęcia indywidualne (60 min.): 100 zł



ip

fot. Pracownia Zdrowia





Społeczność
Reklama