Andrea Incontri, nowy dyrektor kreatywny United Colors of Benetton, prezentuje swój pierwszy pokaz na wybiegu podczas Tygodnia Mody w Mediolanie. Jego kolekcja Wiosna/Lato 2023 ożyje we flagowym salonie Corso Buenos Aires, w którym Incontri - architekt i projektant praktycznego, kosmopolitycznego wyglądu - zinterpretował na nowo układ miejsca. To bezprecedensowe wydarzenie pokazuje jego wizję marki jako globalnego projektu lifestylowego. Organizując pokaz w jednym ze swoich sklepów, Benetton podkreśla ikoniczną wartość, jaką dla firmy stanowią sklepy i w nowoczesny sposób łączy się ze swoimi korzeniami i elementem wystroju. Wraz z innowacyjnym produktem – marka, z włoskiego Treviso doprowadziła do zrewolucjonizowania kanonów mody i sprzedaży.
"Mocno wierzę w elastyczność Andrei. Jego styl pozwoli na ponowne pozycjonowanie marki w sektorze mody, zgodnie z DNA Benetton: wolność ekspresji, silna tożsamość, wygląd interpretowany według nowoczesnego klucza. Nie przypadkiem hasło kolekcji brzmi Be Everything. Gdzie Be to zaproszenie do wyrażania siebie z całkowitą swobodą."
W kolekcji debiutuje linia akcesoriów z ekoskóry, bijoux, okularów i dodatków. Kapsuła "The new Benetton uniform", składająca się z toreb unisex i trampek z eko-skóry, czapek i swetrów – jest w sprzedaży od 15 września w wybranych sklepach na całym świecie.
MIĘKKIE UMIEJĘTNOŚCI
Projektant stworzył dyskretną, wyrafinowaną kolekcję dla kobiety Benetton. Modę spontanicznie niedefiniowaną według płci, będącą znakiem swoich czasów. Motywem przewodnim kolekcji jest symbol owoców, w mikro i makro proporcjach, w soczystych nasyconych kolorach lub w delikatnych, chłodnych niuansach. Jako projektant, Incontri zadaje sobie kulturowe pytanie: "Co jest dziś zdrowe? Co nas pociąga? Doskonała przemysłowa żywność? Czy może coś organicznie naturalnego? A może mieszanka dwóch?" Jego jedzeniowa obsesja zaczyna się od tego miejsca i przybiera formę kilkunastu "odpowiedzi" w kolekcji. Be Everything, czyli wszystko, ale w oparciu o kamienie węgielne marki - przede wszystkim dzianinę i bloki kolorystyczne, odświeżone z niedopowiedzianą elegancją. Dzianiny są lekkie, canneté, mélange i mouliné, aby połączyć się z tkaninami bouclé, bawełny vichy i nylonu pochodzącego z recyklingu, tworząc lekkie koszulki, crop topy, szorty, kurtki i wiatrówki. Kolejny sztandarowy element marki – paski, które występują w spokojnej, luźnej wersji college'owej. Wszystkie stylizacje uzupełniają dodatki: gumowe pantofle z odkrytymi palcami, emaliowane bijoux okulary i ekologiczne paski. Zdecydowanie debiutuje torba unisex BE w różnych rozmiarach i kolorach. Wiele motywów z kolekcji damskiej pojawia się również w kolekcji męskiej, swobodne, ale "warstwowe", niemalże nowy grunge z dobrze wyważoną, codzienną duszą. Piżamowe stylizacje mają płynny charakter i łączą się z muliną na nogach, ciężkie bawełniane ubrania robocze i kurtki safari z paskiem w talii. Nadruki o tematyce owocowej, prążki college'u, napis "BE" i dwukolorowy denim to elementy tworzące praktyczną, współczesną estetykę mody męskiej.
BE EVERYTHING, BE BENETTON
Fot. Benetton
Informacja prasowa