Wysoka podaż białka już nie kojarzy się Polakom jedynie z dietą osób aktywnych fizycznie. Ponad połowa (54%) polskich konsumentów jest zdania, że produkty bogate w proteiny może spożywać każdy, niezależnie od tego, czy trenuje jakiś sport1. Nie bez znaczenia jest także pochodzenie tego składnika, a dla aż 71% respondentów doskonałym źródłem białka są produkty mleczne, w tym popularne jogurty owocowe2. – Danio od lat cieszy się dużą popularnością, a nasze serki są obecne w niemal co drugim polskim gospodarstwie domowym3. Okazywane przez konsumentów zaufanie motywuje nas do nieustannej obserwacji ich potrzeb i oczekiwań. W odpowiedzi na nie zdecydowaliśmy się wejść do nowej kategorii i rozszerzyliśmy nasze portfolio o Danio Skyr, jogurt pitny typu islandzkiego – mówi Olga Dideńko, Brand Manager Danio.
Idealna przekąska na mały głód
Nowy pitny Danio Skyr jest dostępny w czterech popularnych wariantach smakowych: wanilia, truskawka, owoce leśnie, mango-marakuja. Produkt będący źródłem białka i wapnia został zapakowany w poręczne butelki o gramaturze 270 g. Jogurt doskonale sprawdzi się zarówno dla młodszych, jak i tych starszych konsumentów. Wygodne opakowanie umożliwi zaś zabranie go ze sobą do szkoły lub pracy4, jako pożywną*, szybką przekąskę - produkt może być jednorazowo przechowywany poza lodówką do 4 godzin. Jak wynika z badań, ponad 80% konsumentów dobrze oceniło smak produktu (85% smak truskawkowy i 84% smak waniliowy)5.
W kategorii jogurtów wysoka zawartość białka jest istotnym aspektem dla 40% Polaków6. Ważniejsze są tylko naturalność i niska zawartość cukru7. A nowy Danio Skyr w formie pitnej, oprócz wysokiej zawartości protein w jednej butelce, cechuje się beztłuszczowną formułą, stanowiącą bogate źródło wapnia.
Powrót Małego Głoda
Ukłonem w stronę konsumentów jest także obecność na produktach Małego Głoda. Uwielbiany, jednoznacznie kojarzący się z marką bohater, widoczny jest nie tylko na opakowaniach nowych produktów Danio. Gra także pierwsze skrzypce w kampanii promującej wejście Danio Skyr na rynek. Wsparcie marketingowe obejmie działania outdoorowe, komunikację w social mediach i telewizji, a także aktywności w sklepach.
1 IQS; Raport „Białkożercy”, badanie ilościowe CAWI, luty 2024.
2 Tamże.
3 Danone za Consumer Panel Services Poland, Panel Gospodarstw Domowych; Kategoria: Serki Homogenizowane; Grupa populacyjna: Cała populacja gospodarstw domowych w Polsce; Rynek: cała Polska; Fakt: penetracja; Produkt: Danio; Okres: cały rok 2023.
4 *Danio skyr jogurt pitny typu islandzkiego jest źródłem białka i wapnia.
5 IQS | DANIO - PACK TEST OF THE NEW PORTFOLIO|12.2024 IPSOS | DANONE Skyr Drink InnoCPT | 10.2024.
6 Mintel „Yoghurt and Yoghurt Drinks”, grudzień 2024
7 Tamże.
Fot. Danone
Informacja prasowa