Danone debiutuje w nowej kategorii

Danio Skyr jogurt pitny typu islandzkiego już na półkach sklepowych
Do portfolio należącej do Danone marki Danio dołączył właśnie Danio Skyr w formie pitnej. Wejście do nowego segmentu to odpowiedź firmy na rosnące potrzeby konsumentów, jeśli chodzi o włączanie do diety sprawdzonych źródeł białka. Nowy kremowy Danio Skyr jogurt pitny w jednej butelce zawiera 16 gramów tego składnika. Pojawienie się nowego produktu na rynku zapowiada znany i lubiany bohater – Mały Głód.

Wysoka podaż białka już nie kojarzy się Polakom jedynie z dietą osób aktywnych fizycznie. Ponad połowa (54%) polskich konsumentów jest zdania, że produkty bogate w proteiny może spożywać każdy, niezależnie od tego, czy trenuje jakiś sport1. Nie bez znaczenia jest także pochodzenie tego składnika, a dla aż 71% respondentów doskonałym źródłem białka są produkty mleczne, w tym popularne jogurty owocowe2. – Danio od lat cieszy się dużą popularnością, a nasze serki są obecne w niemal co drugim polskim gospodarstwie domowym3. Okazywane przez konsumentów zaufanie motywuje nas do nieustannej obserwacji ich potrzeb i oczekiwań. W odpowiedzi na nie zdecydowaliśmy się wejść do nowej kategorii i rozszerzyliśmy nasze portfolio o Danio Skyr, jogurt pitny typu islandzkiego – mówi Olga Dideńko, Brand Manager Danio.

Idealna przekąska na mały głód
Nowy pitny Danio Skyr jest dostępny w czterech popularnych wariantach smakowych: wanilia, truskawka, owoce leśnie, mango-marakuja. Produkt będący źródłem białka i wapnia został zapakowany w poręczne butelki o gramaturze 270 g. Jogurt doskonale sprawdzi się zarówno dla młodszych, jak i tych starszych konsumentów. Wygodne opakowanie umożliwi zaś zabranie go ze sobą do szkoły lub pracy4, jako pożywną*, szybką przekąskę - produkt może być jednorazowo przechowywany poza lodówką do 4 godzin. Jak wynika z badań, ponad 80% konsumentów dobrze oceniło smak produktu (85% smak truskawkowy i 84% smak waniliowy)5.

W kategorii jogurtów wysoka zawartość białka jest istotnym aspektem dla 40% Polaków6. Ważniejsze są tylko naturalność i niska zawartość cukru7. A nowy Danio Skyr w formie pitnej, oprócz wysokiej zawartości protein w jednej butelce, cechuje się beztłuszczowną formułą, stanowiącą bogate źródło wapnia.

Powrót Małego Głoda
Ukłonem w stronę konsumentów jest także obecność na produktach Małego Głoda. Uwielbiany, jednoznacznie kojarzący się z marką bohater, widoczny jest nie tylko na opakowaniach nowych produktów Danio. Gra także pierwsze skrzypce w kampanii promującej wejście Danio Skyr na rynek. Wsparcie marketingowe obejmie działania outdoorowe, komunikację w social mediach i telewizji, a także aktywności w sklepach.   

1 IQS; Raport „Białkożercy”, badanie ilościowe CAWI, luty 2024.
2 Tamże.
3 Danone za Consumer Panel Services Poland, Panel Gospodarstw Domowych; Kategoria: Serki Homogenizowane; Grupa populacyjna: Cała populacja gospodarstw domowych w Polsce; Rynek: cała Polska; Fakt: penetracja; Produkt: Danio; Okres: cały rok 2023.
4 *Danio skyr jogurt pitny typu islandzkiego jest źródłem białka i wapnia.
5 IQS | DANIO - PACK TEST OF THE NEW PORTFOLIO|12.2024 IPSOS | DANONE Skyr Drink InnoCPT | 10.2024.
6 Mintel „Yoghurt and Yoghurt Drinks”, grudzień 2024
7 Tamże.

Fot. Danone
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama

 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat