GAP kultowym symbolem amerykańskiego stylu

Sportowa kolekcja od GAP.
Gdy w 1969 roku małżeństwo - Donald i Doris Fisherowie - otworzyło butik tuż obok San Francisco State University w Kalifornii, mieli prosty plan - produkcja jeansów w popularnym, jasnoniebieskim odcieniu. Z dnia na dzień mały sklepik w San Francisco stał się jedną z najsłynniejszych marek odzieżowych na świecie, która od ponad 50 lat jest orędownikiem indywidualności, pionierem inkluzywności i twórcą kultury. Marką, która stawia na zrównoważony rozwój i dobre jakościowo produkty.

Nic dziwnego, że dziś nie ma osoby, która nie słyszałaby o marce GAP, ale co tak naprawde kryje się pod tą nazwą?

Oto historia jednej z najsłynniejszych odzieżowych marek na świecie
Sprzedaż jeansów osobom, które pragną czuć się młodo, niezależnie od wieku, wyznawanej religii czy kultury - to był pomysł Donalda i Doris Fisherów, którzy w 1969 roku otworzyli swój pierwszy sklep w San Francisco przy Ocean Avenue. Wówczas jedynymi przedmiotami w sprzedaży, które skierowane były do nastolatków, próbujących odnaleźć się między dziecięcym a dorosłym światem, były jeansy i… kasety magnetofonowe.

Szybko okazało się, że chęć sprostania potrzebom wielu pokoleń i zniwelowania luki między nimi to przepis na sukces. W ten sposób powstała nowa marka odzieżowa The Gap, która swoją nazwę wzięła od sformułowania The generation gap, oznaczającego lukę pokoleniową. Tę marka chciała wypełniać swoimi produktami, których zadaniem było łączyć pokolenia poprzez kultowy styl oraz promowanie równości, integracji i zrównoważonego rozwoju. Już w trzecią rocznicę powstania marki GAP miał 25 sklepów, rok później nazwa była tak rozpoznawalna, że jej założyciele postanowili wypuścić linię ubrań sygnowanych logo. Okazały się strzałem w dziesiątkę. W 1977 roku, GAP wprowadził więc na rynek dwie stałe sieci sklepów - Logo, skierowaną do dojrzałych i modowo świadomych klientów oraz Brands, która oferowała produkty w bardziej atrakcyjnych cenach. Marka rozpoczęła też działania na szerszą skalę - podjęła współpracę z Dodge Motors, organizując loterię, w której można było wygrać osiemnaście samochodów Dodge Charger, otworzyła pierwszy sklep GapKids w San Mateo w Kalifornii, a od 1987 roku rozpoczęła ekspansję na rynki europejskie, otwierając kilka swoich sklepów w Londynie.

W 1988 roku nastąpiła największa rewolucja w historii marki, czyli zmiana kultowego logo GAP na niebieskim kwadratowym tle, które zastąpiło oryginalne małe okrągłe litery używane od powstania marki. Zmienił wówczas nie tylko wizerunek marki, ale i to, co sprzedawała. Od tamtego momentu GAP przestał być już kojarzony tylko z marką dla nastolatków, która w latach 70. masowo kupowała u nich jeansy. Ta grupa zdążyła już dorosnąć i dojrzeć, a ich potrzeby zmieniły się. GAP idąc z duchem czasu każdego roku uatrakcyjnia więc swoją ofertę, ale wciąż przy tym trzyma się swojego core’u, czyli optymistycznego wyczucia amerykańskiego stylu, który wypełnia luki między jednostkami, pokoleniami i kulturami. W ten sposób GAP podkreśla i uwydatnia ideę, którą marka wyróżniała się od samego początku - twórcy postawili na kultowe ubrania, które jednocześnie są formalne, jak i klasyczne. Na produkty, które podkreślają indywidualność i kreatywność każdego, kto je nosi.

Do dziś GAP kształtuje kulturę i umacnia swój sukces zakorzeniony w denimie, aktywnie angażując się przy tym w działalność na rzecz środowiska. Marka każdego dnia przybliża się do założonego celu tworzenia trwałych zmian, wzbogacania społeczności i bycia lepszym dla obecnego i kolejnych pokoleń. Marka wierzy, że powinna być siłą napędową dobra, dlatego też projektuje odzież i akcesoria z lepszych materiałów oraz stara się wywierać pozytywny wpływ na ludzi i planetę.

Marka GAP w Polsce
W Polsce sklepy marki działały od 2011 do 2015 roku. GAP powrócił na rynek polski  jesienią 2022 roku, rozpoczynając sprzedaż artykułów za pośrednictwem sklepu internetowego. Marka zadebiutowała na polskim rynku kampanią ICONS, która skupiała się na ikonach marki, prezentując kolekcję klasycznych modeli odzieży, zaprojektowanych z myślą o ubieraniu pokoleń twórców kultury. W roli głównej ICONS GAP znaleźli się m.in.: znana aktorka Selma Blair oraz brytyjski performer Labrinth. GAP szybko podbił serca polskich konsumentów. To zasługa trwałej jakości materiałów, współpracy z wieloma sławnymi artystami oraz bogatego asortymentu, który obejmuje odzież dla całej rodziny. Marka zamierza kontynuować działania na polskim rynku, prezentując zaskakujące współprace i oryginalne kolekcje odzwierciedlające połączenie nowoczesności i klasyki.

By uczcić rok obecności marki na polskim rynku modowym GAP zachęca swoich klientów i miłośników marki do wzięcia udziału w swojej kampanii GAP x Logo, której każdy może być częścią. Z okazji roku obecności GAP w Polsce marka zachęca klientów do korzystania z aplikacji GAP+, która daje jej użytkownikom wiele dodatkowych możliwości, takich jak darmowa wysyłka czy dostęp do wyjątkowych zniżek na produkty z logo marki.

Fot. GAP
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat