Idea „czystej etykiety” w praktyce

Jak Parówki Dobre zrewolucjonizowały ten segment rynku
Polscy konsumenci coraz częściej na sklepowych półkach poszukują produktów charakteryzujących się czystą etykietą, wysoką jakością i lokalnym pochodzeniem. Nie chcemy już żywności, która na opakowaniu zawiera skomplikowane informacje i niezrozumiałe skróty. W odpowiedzi na te oczekiwania pojawiły się Parówki Dobre.

I mimo, że produkty te goszczą na naszych stołach od niedawna, już teraz, po dwóch miesiącach obecności na sklepowych półkach mogą pochwalić wysokim zainteresowaniem konsumentów oraz dwucyfrową rozpoznawalnością, która sięga 43% wśród grupy dorosłych Polaków1.

Jak stworzyć parówkę idealną?
Rynek parówek to najważniejsza kategoria branży mięsnej, warta ponad 3 miliardy złotych rocznie. Aż 9 na 10 Polaków deklaruje spożycie tego produktu. Znaczącą ich grupę stanowią dzieci. Wiąże się z tym duża odpowiedzialność producentów, żeby dostarczyć produkt w najlepszej jakości, a w przeszłości bywało z nią różnie. Obecność sztucznych dodatków, konserwantów, wzmacniaczy smaku, MOM-u czy emulgatorów wykreowała kiepską jakość tej kategorii. Ten wizerunek niestety funkcjonuje do dziś. Wielu konsumentów wciąż uważa, że parówki dostępne na rynku nie są produktem wartościowym. Trudno im się dziwić - skład niektórych z nich wciąż pozostawia dużo do życzenia. Dlatego Dolina Dobra postanowiła stworzyć produkt, który udowodni, że jakość może iść w parze ze smakiem i przystępną ceną.

„Wbrew pozorom naszym największym wyzwaniem wcale nie było stworzenie odpowiedniego produktu zgodnego z naszymi wartościami i oczekiwaniami konsumentów. To robimy od dawna. Najtrudniej było trafić w gusta Polaków przez lata przyzwyczajonych do produktów z glutaminianem sodu. Ludzie deklarują, że chcą produktu z czystą etykietą, ale w ślepych testach sięgają po te, które mają bardziej skomplikowany skład, który sztucznie podkręca smak. Pierwszy test nasza Parówka Dobra przegrała. Wygrał lider rynkowy z długim składem i skomplikowaną etykietą, ze sztucznie wzmocnionym smakiem. Po dopracowaniu smaku Parówek Dobrych, dodaniu naturalnych, intensywniejszych przypraw, nieznacznie wygraliśmy ten test. Dopiero za trzecim podejściem, gdy konsumenci posmakowali produktu i przeczytali jednocześnie etykietę zamieszczoną na opakowaniu wygraliśmy 62% do 38%. O czym to świadczy? O tym, że cena, skład, jakość schodzą na ciut dalszy plan, gdy głównym atrybutem produktu pozostaje smak” – podkreśla Artur Węgłowski, Dyrektor Handlowy Goodvalley, Producenta marki Dolina Dobra

Lider w kategorii
Mimo, że Parówki Dobre to nowość na rynku, w bardzo krótkim czasie zostały wyróżnione za jakość i smak. Zdobyły takie odznaczenia jak Konsumencki Lider Jakości 2022 czy Godło Dobra Marka 2022. Jednak najważniejszym wyróżnieniem dla marki jest wybór konsumentów, którzy bardzo chętnie sięgają po ten produkt. Świadczą o tym wyniki rozpoznawalności marki, które znacząco wzrosły także po udanej kampanii reklamowej Doliny Dobra. W najnowszych spotach reklamowych bohaterowie akcji nie potrafią oprzeć się Parówkom Dobrym, a Gospodarz reprezentujący markę uspokaja ich sumienie. Zabawne i niekonwencjonalne spoty zwracają uwagę na jakość i smak produktu – choć o tym, warto przekonać się samemu.

1
Próba Reprezentatywna Polaków, N=1077, Panel Badawczy Ariadna, Badanie typu Omnibus, 14-17.10.2022 Warszawa

Fot. Dolina Dobra
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat