Klasyka na czasie - marka Giorgio Armani

Marka Giorgio Armani - klasyka na czasie.
Nie tylko w świecie mody istnieją marki, które - prócz definiowania trendów - na zawsze odnotowują swoją obecność w światowej historii, stając się synonimem luksusu, klasy i elegancji. Ten tekst o marce Giorgio Armani udowadnia, że włoski dom mody całkowicie wpisuje się w przywołaną zasadę.

Jego historia zaczęła kształtować się w drugiej połowie XX wieku, zaś wpływ na styl, wzornictwo i ideę projektowania pozostaje niepodważalny. Dowiedz się, w jaki sposób Armani Collezioni podbiły serca ludzi na całym świecie.

1. Giorgio Armani - czyli początki

2. Droga do Armani Code - prawdziwy sukces kolekcji

3. Emporio Armani - wyjątkowa marka

Giorgio Armani od mediów otrzymał przydomek Giorgio Re, co oznacza Króla Jerzego. W tym oryginalnym pseudonimie nie ma jednak przesady, gdyż projektant prawdziwy sukces zawdzięcza sobie i ciężkiej pracy, zaś imperium Giorgio Armaniego to wiele marek. O najważniejszych liniach przeczytasz na https://mybaze.com/pl/blog/giorgio-armani-historia-marki-i-jej-niezwykle-linie-modowe/.

Giorgio Armani - czyli początki

Giorgio Armani urodził się w całkowicie zwyczajnej rodzinie zamieszkującej przemysłowe miasteczko Piacenza. Nic nie wskazywało, że Włoch odniesie aż taki sukces - zwłaszcza gdy w czasie wojny jako studenta medycyny skierowano go do służby w szpitalu wojskowym. Stykając się wówczas z ludzkim cierpieniem, stwierdził, że jego wrażliwość nie pozwoli mu funkcjonować we wcześniej wybranym zawodzie. Po zakończeniu służby nie wrócił więc na uczelnię, a zamiast tego zaczął uczyć się fotografii.

Jego karierze w branży modowej pomógł przypadek. Kiedy pracował jako dekorator wnętrz i wystaw sklepowych w mediolańskim domu towarowym Rinascente, jego talent zauważył mający już wypracowaną pozycję we włoskim świecie mody Nino Cerruti, który zaproponował Armaniemu prace w swoim atelier. To tam przez 10 lat Giorgio projektował dla marki męskie linie ubrań.

W 1975 roku, wraz ze swoim życiowym partnerem Sergio Galeottim, Giorgio założył Armani S.p.A. Ich wspólna wizja polegała na stworzeniu marki luksusowej, ale jednocześnie dostępnej dla szerszego grona odbiorców.

Droga do Armani Code - prawdziwy sukces kolekcji

W październiku 1976 roku Armani zaprezentował swoją pierwszą męską kolekcję, media zaś rozpisywały się o nowym geniuszu zmieniającym utarte schematy. W istocie: zaproponowane stroje pozostawały eleganckie i wysmakowane, jednak nabrały luzu. Projektant usunął sztywne podszewki marynarek i poduszki w ramionach, zmienił proporcje kołnierzyków i klap, zestawił klasyczny garnitur z T-shirtem. Spodnie z kolei pozbawił kantów, a koszule nonszalancko rozpiął.

Dzisiaj marka Armani to kilka linii produktowych, wśród których najważniejsze są:

  • Giorgio Armani w wersji ekskluzywnej,
  • Emporio Armani,
  • sportowo-casualowa EA7 Emporio Armani,
  • Armani Privé - idealne na czerwony dywan,
  • Armani Jeans,
  • Armani Junior,
  • Giorgio Armani Beauty - kolekcje kosmetyków i zapachów, takich jak Armani Code, Armani Stronger With You, Si czy Acqua di Gio.

W kolekcjach projektanta znajdziemy ubrania, buty i dodatki, czyli okulary, torebki, galanterię skórzaną. Armani projektuje również meble.

Emporio Armani - wyjątkowa marka

W portfolio marki znajdziemy wspomnianą wyżej linię Emporio Armani, o której więcej przeczytasz na https://mybaze.com/pl/katalog/emporio-armani/. Odrębną kolekcję stanowi EA7 - linia o sportowym charakterze (przykłady ubrań i dodatków na https://mybaze.com/pl/odziez-sportowa-damska/ea7-emporio-armani/).

To marka luksusowa, jednak przeznaczona dla osób młodszych, co oznacza bardziej dynamiczny charakter i większą dostępność ekonomiczną. Emporio Armani szybko zdobyło popularność, dzięki swojemu świeżemu podejściu do mody, awangardowym wzorom i eksperymentom z tkaninami.




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat