Koniec pewnej ery: kultowe mydełko Fa znika z rynku

Kultowe mydełko Fa znika ze sklepów. Marka, która towarzyszyła Polakom przez dekady, kończy swoją historię – to symboliczny koniec pewnej ery w codziennej pielęgnacji.
To koniec pewnej epoki – kultowe mydło Fa znika z rynku. Producent, firma Henkel, potwierdził, że produkt nie jest już wytwarzany ani sprzedawany. Ostatnie partie zniknęły ze sklepów na początku 2025 r., kończąc ponad 70-letnią historię marki.

Fa pojawiło się na rynku w 1954 r. i szybko stało się symbolem nowoczesnej higieny. W Niemczech przez dekady kojarzyło się z dzieciństwem, a w Polsce w latach 80. i 90. uchodziło za luksus zza żelaznej kurtyny. Wyróżniało się żółto-zieloną barwą, delikatnością i subtelnym zapachem.

Ogromny rozgłos marce przyniosła kampania reklamowa z końca lat 60., w której po raz pierwszy w niemieckiej telewizji wystąpiły niemal nagie modelki kąpiące się w falach oceanu. Reklamy uczyniły z Fa nie tylko kosmetyk, lecz także element popkultury.

Choć mydło znika, nazwa Fa nie odchodzi całkowicie. Pod tym szyldem dostępne są nadal żele pod prysznic i dezodoranty, które pozostają w ofercie koncernu Henkel.

Ilona Podsiadła
(ilona.podsiadla@dlalejdis.pl)

Fot. freepik.com




Społeczność

Newsletter

Reklama

 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat