Według analityków firmy PMR rynek kosmetyków jest już wart 26,1 mld zł i rośnie od 2006 r. w średnim rocznym tempie 4 proc.[1] Trend ten widoczny jest również na drogeryjnych i perfumeryjnych półkach, ale także w asortymencie marek dedykowanych współczesnym mężczyznom.
Kategoria męskich kosmetyków jeszcze niedawno stanowiła rynkową niszę. Ta tendencja uległa zmianie i obecnie producenci starają się odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie. Coraz więcej mężczyzn stawia na świadomą pielęgnację i choć nadal ograniczają codzienne rytuały pielęgnacyjne do minimum, to wprowadzają do nich nowe kosmetyki.
– Zmienia się mentalność polskich mężczyzn. Kładą oni większy nacisk na dbanie o siebie, a pielęgnację traktują jako element swojego stylu życia. Choć męska kosmetyczka wciąż pozostaje minimalistyczna, to poprawia się jej jakość. Idąc tym tropem, w 2023 roku rozbudowaliśmy nasze portfolio produktowe o kosmetyki pielęgnacyjne, których dotychczas brakowało na męskiej półce. Wprowadziliśmy krem do rąk oraz żel do higieny intymnej, dodatkowo stworzyliśmy niespotykany na polskim rynku, unisexowy antyperspirant z refillem – komentuje Maciej Adamaszek, twórca polskiej, męskiej marki true™ men skin care i prezes FerrumLabs.
Dynamiczny rozwój marki
true™ men skin care to polska marka specjalistycznych produktów do pielęgnacji męskiej skóry, zapewniająca zaawansowaną ochronę przed starzeniem się skóry i negatywnym wpływem zanieczyszczeń środowiska. W produktach znajdują się wysokiej jakości składniki, które w zdecydowanej przewadze są naturalne, ale są także wzbogacone o składniki będące efektami biotechnologicznego hi-tech. Wszystkie kosmetyki true™ men skin care są wolne od: olejów mineralnych, parabenów, oleju parafinowego, siarczanów, SLS, SLES, DEA i alkoholu. Kosmetyki są nietestowane na zwierzętach, produkowane w Polsce z surowców pochodzących z Unii Europejskiej.
– Ten rok na długo zapisze się w historii naszej marki. Poza wprowadzeniem nowej kategorii produktowej, kolejny rok z rzędu podwajamy sprzedaż w stosunku rok/rok. Mamy też ambitne plany w tym rozszerzenie portfolio produktowego o markę kosmetyków unisex – komentuje Maciej Adamaszek, twórca polskiej, męskiej marki true™ men skin care i prezes FerrumLabs. – Dzięki ubiegłorocznemu nawiązaniu współpracy z siecią perfumerii Douglas nasza marka jest coraz lepiej rozpoznawalna w Polsce. Ogromnie się cieszę, że kosmetyki true™ men skin care zdobyły uznanie Klientów tej sieci i dzięki temu od grudnia pojawimy się we wszystkich perfumeriach Douglas w Polsce – dodaje Adamaszek.
Wzmocnienie kanału dystrybucji w perfumeriach Douglas
Dotychczas kosmetyki true™ men skin care były dostępne wyłącznie w 34 perfumeriach Douglas w największych miastach w Polsce. Dzięki pozytywnemu odbiorowi kosmetyków przez Klientów sieci, od grudnia marka będzie dostępna we wszystkich, salonach stacjonarnych, a w asortymencie perfumerii Douglas znajdzie się pełne portfolio produktowe.
Kosmetyki true™ men skin care są dostępne w sprzedaży również m.in. na stronie truemenskincare.com, sieci zlokalizowanych na lotniskach sklepów bezcłowych Aelia Duty Free oraz perfumeriach Notino.
[1] Raport PMR „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026
Fot. true™ men skin care
Informacja prasowa