Zabawa, swoboda, wakacyjne zauroczenia i wolność od internetu to tylko niektóre skojarzenia, które przyświecały twórcom w przygotowaniu kolekcji. Każdy element kolekcji niesie za sobą opowieść, nie zawsze jednoznaczną, która może zostać zinterpretowana przez odbiorcę w indywidualny sposób. W procesie twórczym najważniejszym elementem było zachowanie DNA obu marek w każdym produkcie - stąd też charakterystyczne dla 2005 oversize’owe bluzy z kapturem, czy spodnie w stylu cargo, które nawiązują do stylistyki Leeves. Nadruki pojawiające się na produktach z jednej strony nawiązują do oldschoolowych t-shirtów noszonych kilkanaście lat temu, a z drugiej są one artystycznym manifestem stworzonym pod jednym brandem. W kolekcji podzielonej na dzień i noc zdobienia z których słynie 2005 przenikają się z motywami natury charakterystycznymi dla Leeves. Kolekcja zainspirowała również jej twórców do połączenia logotypów obu brandów i stworzenia jednego.
Oprócz wspomnianych bluz i spodni w kapsule znalazły się również t-shirty z nadrukami, wygodne dresy, włochate kurtki i czapki z ujednoliconym logo. Aby podkreślić klimat wakacyjnej beztroski zdjęcia do kampanii stworzone przez Karola Małeckiego i Michała Białowąsa powstały na wyjeździe zorganizowanym przez 2005 i Leeves w mazurskim lesie w północno-wschodniej Polsce.
Kolekcja 2005 x Leeves dostępna jest tylko na Modivo.
Fot. Modivo
Informacja prasowa