Warunkiem ich dynamicznego rozwoju jest tworzenie nowych marek i nowych produktów dopasowanych do zmieniających się z roku na rok gustów konsumentów, a także najmodniejszych trendów na rynku produktów spożywczych. Tylko połączenie klasycznych receptur z najlepszych składników z nowoczesną technologią i marketingiem może zapewnić sukces.
Historia rodziny Ferrero to prawdziwa historia sukcesu. W ciągu zaledwie trzech pokoleń nieduża rodzinna cukiernia stała się światowym gigantem i właścicielem wielu popularnych na całym świecie marek. Tajemnicą sukcesu były nie tylko doskonałe receptury, ale także prezentowanie ich na zagranicznych rynkach. Firma Ferrero jest pierwszą włoską firmą, która zorganizowała po drugiej wojnie światowej nowoczesną sieć dystrybucji. Włoski producent słodyczy wkrótce otworzył kilka filii w Europie co ułatwiło wejście na zagraniczne rynki. W kolejnych latach Ferrero z europejskiego producenta słodyczy stał się globalnym, a jego produkty można znaleźć na wszystkich kontynentach. Obecnie grupa Ferrero znajduje się w ścisłej czołówce firm o światowym zasięgu. Wyróżnia się nie tylko szeroką ofertą słodyczy najlepszej jakości ale również aktywnie działa na polu ochrony środowiska i odpowiedzialności społecznej.
W portfolio tego producenta słodyczy możemy znaleźć takie kultowe marki jak: Nutella,
całą gamę słodyczy Kinder ( Kinder Niespodzianka, Kinder Bueno, Mleczna Kanapka, Kinder Delice i wiele innych), popularne cukierki Tik Tak, orzechowe wafelki Duplo, a dla najbardziej wymagających pyszne praliny Ferrero Rocher, Raffaello, Mon Cheri i Ferrero Collection. To tylko najbardziej znane w Polsce marki słodyczy należących do grupy Ferrero, która cały czas przejmuje nowe, starannie wyselekcjonowane marki z całego świata. Producent słodyczy Ferrero zatrudnia ponad 44 tysiące pracowników. Firmą zarządza Giovanni Ferrero – potomek skromnego cukiernika z włoskiego Piemontu.
Obecnie Ferrero do portfolio typowych słodyczy stopniowo włącza zdrowe przekąski produkowane bez konserwantów wyłącznie z naturalnych składników.