Program SHEIN X prowadzi projektantów przez cały proces: od zaprojektowania produktu, przez produkcję, po marketing i logistykę łańcucha dostaw. Projektantom oferowane są warsztaty, mentoring i unikalne narzędzia, takie jak witryna analityczna SHEIN, gdzie mogą obserwować cały proces i reagować na potrzeby konsumentów w czasie rzeczywistym. W ramach inkubatora finansowany jest również cały proces produkcji i logistyki. Dzięki temu początkujący artyści nie podejmują ryzyka finansowego lub obciążenia związanego z produkcją i wprowadzaniem na rynek swoich kolekcji.
SHEIN szanuje własność intelektualną wszystkich projektantów, a autorzy współpracujący z marką w ramach SHEIN X posiadają prawa do swoich projektów. Program wypłacił również ponad 5,37 milionów dolarów prowizji projektantom, co stanowi zdecydowaną większość zysków ze sprzedaży produktów SHEIN X na koniec 2022 roku.
Od 1 stycznia 2021 roku grupa projektantów i artystów SHEIN X wzrosła z 7 do prawie 3 000 osób z całego świata. Wprowadzonych zostało na rynek prawie 2 000 kolekcji z ponad 25 000 oryginalnymi projektami. Program posiada również dedykowaną linię produkcyjną, angażującą dziesiątki profesjonalnych dostawców.
Projektanci SHEIN X mogą również korzystać z mediów społecznościowych marki, a także z działań marketingowych, aby zwiększyć widoczność i świadomość swoich marek oraz wpływy w branży. Wielu projektantów SHEIN X jest także widocznych podczas eventów SHEIN, takich jak otwarcie sklepów typu pop-up czy pokazów mody, np. pokaz SHEIN X w Paryżu, ale także podczas globalnych tygodni mody, które zapewniają międzynarodowy rozgłos. Program SHEIN X podnosi również rangę swoich projektantów i artystów podczas wydarzeń na poziomie krajowym, takich jak Art Discovery Program, który ma na celu dotrzeć do konsumentów z mniejszych społeczności.
"Głównym filarem modelu biznesowego SHEIN jest wzmocnienie przedsiębiorców. Program SHEIN X wspiera projektantów, pomagając im przenieść swoje marki na scenę globalną" - mówi Molly Miao, Dyrektor operacyjna SHEIN. "SHEIN jest dumny ze swojego autorskiego programu SHEIN X i chce go dalej rozwijać, aby pomagać początkującym projektantom oraz umożliwić każdemu wyrażanie się poprzez modę".
W 2023 roku, SHEIN chce nawiązać współpracę z 1 000 nowych początkujących projektantów i artystów z całego świata. Nowi partnerzy otrzymają możliwość współpracy ze światowej sławy autorytetami w dziedzinie mody, uczestniczenia w wyjątkowych wydarzeniach, a także szansę na podróżowanie po świecie w ramach globalnych wymian. Już początkiem br. SHEIN rozpoczął współpracę z Graduate Fashion Foundation, aby wspólnie w Paryżu wytypować nowych uczestników inkubatora SHEIN X.
Fot. SHEIN
Informacja prasowa