Innowacja na skalę światową
Ekstrakt Impatic Essence pozyskiwany jest z pochodzącej z zachodniej części Himalajów wysoce ekspansywnej rośliny, która została introdukowana do innych krajów Azji, do Europy i Ameryki Północnej. Do tej pory nie była ona wykorzystywana w przemyśle kosmetycznym i farmaceutycznym, co zostało potwierdzone zleconą przez producenta ekstraktu, PBC Labs, oceną czystości patentowej. Dzięki zastosowaniu zwalidowanej metody ekstrakcji wspomaganej ultradźwiękami udało się pozyskać wyciąg o wysokiej, potwierdzonej badaniami naukowymi skuteczności działania. Obecne w roślinie związki mają zdolność hamowania wielu enzymów, m.in. elastazy czy hialuronidazy, i tym samym opóźniają procesy starzenia. Dodatkowo, ekstrakt wykazuje silne właściwości przeciwzapalne połączone ze stymulacją odnowy tkankowej, a także usprawnieniem mikrokrążenia oraz zdolnością łagodzenia podrażnień. Zastosowanie Impatic Essence przynosi efekty już po pierwszym użyciu. Surowiec do produkcji ekstraktu jest pozyskiwany ze stanowisk naturalnych na terenie Polski, dzięki czemu jest on tańszy w transporcie i łatwiej dostępny dla krajowych i europejskich producentów niż alternatywne rozwiązania sprowadzane z Azji. Lokalna produkcja jest też bardziej ekologiczna a dodatkowo pozwala skrócić czas dostaw i zwiększyć ich regularność – nie ma zatem ryzyka, że zostaną one zaburzone, tak jak to miało miejsce podczas pandemii SARS-CoV-2.
Polski produkt z szansą na podbicie światowych rynków
Mając świadomość potencjału drzemiącego w oferowanym przez siebie produkcie PBC Labs aktywnie uczestniczy w różnego rodzaju wydarzeniach branżowych, podczas których ma możliwość zaprezentowania ekstraktu szerokiemu gronu odbiorców. Przykładem może być udział przedstawicieli spółki w międzynarodowych targach COSMETIC 360, które odbędą się w Paryżu w dniach 18-19 października. Wydarzenie, które od 2015 roku odbywa się w stolicy Francji, to jedna z najważniejszych na świecie imprez targowych adresowanych do profesjonalistów z branży kosmetycznej i perfumeryjnej. Organizatorzy szacują, że w tegorocznej edycji udział weźmie 220 wystawców oraz około 5000 odwiedzających. Podczas dwóch dni targów zaplanowano ponad 200 spotkań z przedstawicielami branży pochodzącymi z ponad 30 krajów, w tym prelekcje, warsztaty, czy seminaria. Temat przewodni tegorocznej edycji to innowacje – organizatorzy duży nacisk planują położyć na zagadnienia związane z transferem technologii i ekologią.
„Udział w tak dużej i prestiżowej imprezie to nie tylko możliwość zaprezentowania własnej oferty i nawiązania relacji z potencjalnymi klientami. To również okazja do zapoznania się z ciekawostkami z branży i najnowszymi propozycjami zarówno największych rynkowych graczy, jak i start-upów, takich jak nasz, które wciąż poszukują własnej ścieżki rozwoju. Podpatrywanie najlepszych i wymienianie się z nimi doświadczeniami pozwala nam oferować klientom produkty, które będą nie tylko innowacyjne, ale też dostosowane do ich potrzeb”, wyjaśnia Joanna Latosiewicz – Członek Zarządu spółki PBC Labs, pełniąca w niej również funkcję Business Development Managera.
Unijne dofinansowanie potwierdzeniem innowacyjności ekstraktu
„Ekstrakt Impatic Essence nie tylko jest nowością na rynku kosmetycznym i suplementów diety (co potwierdzają polskie zgłoszenie patentowe numer P.443004 oraz europejskie zgłoszenie patentowe o numerze 11P51179P00), ale też wyróżnia się dużą koncentracją substancji czynnych osiągniętą za sprawą eksperymentalnie dobranej, nowatorskiej metody ekstrakcji. Dzięki temu jest w stanie konkurować jakością i ceną z produktami już istniejącymi na rynku. Dodatkowo, Impatic Essence jest czystszy, tańszy, wydajniejszy (w 1 ml produktu znajduje się wyższe stężenie substancji czynnych w porównaniu z ekstraktami przygotowywanymi w tradycyjny sposób) oraz skuteczniejszy”, podkreśla Katarzyna Dos Santos Szewczyk, dr hab. n. farm., prof. Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, która w PBC Labs pełni funkcję Prezesa Zarządu. Potencjał drzemiący w ekstrakcie został doceniony przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, której celem jest m.in. wspieranie innowacyjności i wykorzystywania nowych technologii w działalności gospodarczej. Na wprowadzenie produktu na rynek PBC Labs uzyskało wsparcie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności na lata 2014 –2020 (Wytyczne horyzontalne) oraz w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, Działanie 1.1 Platformy startowe dla nowych pomysłów. Poddziałania 1.1.2 Rozwój startupów w Polsce Wschodniej.
Ambitne plany na dalszy rozwój
Będąc start-upem PBC Labs wciąż poszukuje idealnego modelu biznesowego, jednak już pierwsze analizy rynku i kontakty z przedstawicielami branży farmaceutycznej i kosmetycznej pokazują, że oferowany przez spółkę ekstrakt wykazuje duży potencjał komercyjny. Unikalność, czystość (w 100% naturalny skład, bez syntetycznych dodatków), naukowo potwierdzona skuteczność działania oraz wysoka wydajność Impatic Essence sprawiają, że cieszy się on dużym zainteresowaniem i stanowi niszę na rynku naturalnych ekstraktów roślinnych. W najbliższej przyszłości PBC Labs planuje opracowanie naturalnych formulacji na bazie uzyskanego ekstraktu do dalszej odsprzedaży jako gotowe kompozycje składników do receptur preparatów o działaniu przeciwstarzeniowym, przeciwzapalnym oraz rozjaśniającym przebarwienia. Oprócz kosmetyków pielęgnacyjnych uzyskany ekstrakt może też być wykorzystywany jako składnik do produkcji innowacyjnych, naturalnych preparatów do pielęgnacji włosów i skóry głowy, w szczególności o właściwościach hamujących łysienie androgenowe. W kolejnym etapie spółka planuje rozszerzenie oferty o kolejne, innowacyjne ekstrakty z lokalnie występujących roślin, interesujących zarówno dla branży kosmetycznej, jak firm produkujących suplementy diety i herbatki ziołowe, wspomagające działanie kosmetyków na bazie tego samego składnika aktywnego.
Fot. PBC Labs
Informacja prasowa