To manifest odwagi i autentyczności kobiet

NEONAIL prezentuje nową kampanię „Jestem sobą, więc wybieram NEONAIL”
Różni je wiele, łączy jedno: życie na przekór stereotypom. Karateczka, DJ-ka 50+, perkusistka i kierowczyni rajdowa to cztery odważne bohaterki najnowszej kampanii NEONAIL „Jestem sobą, więc wybieram NEONAIL”. Spot zrealizowany przez team reżyserski Małgorzata Szumowska – Michał Englert można oglądać w ogólnopolskiej telewizji.

Najnowszy spot marki NEONAIL to manifest różnorodności i wolności w eksponowaniu własnego „ja”. Jego głównym przesłaniem jest przełamywanie stereotypów dotyczących kobiecego wyglądu, wieku czy społecznej roli. Kampania prezentuje kobiety mające różne historie, pasje czy styl. To nie aktorki, a autentyczne bohaterki, które na co dzień realizują swoje hobby i zawody. Łączy je jedno: odwaga w wyrażaniu siebie.

Na przekór stereotypom
Widok kobiety w kuchni, opatrzony hasłem: „Jestem żoną, więc moje miejsce jest przy garach” – to kontrowersyjne hasło, z którym styka się odbiorca w pierwszych sekundach trwania spotu. Zdanie mocno zanurzone w stereotypowym widzeniu roli kobiety, szybko okazuje się przewrotne. Oczom widza ukazuje się bohaterka spotu – Wiktoria Bialic, z zapałem grająca na perkusji, nazywanej potocznie „garami”. Ta dwuznaczność słów nie jest przypadkowa. Kampania NEONAIL w całości zbudowana jest na kontraście pomiędzy tym, co stereotypowo wciąż myśli się (i mówi) o kobietach, a tym, co faktycznie je pasjonuje i napędza. Oglądając spot słyszymy więc z ust stojącej za konsolą DJ Ary „Jestem babcią, więc będę bujać Wasze dzieci”, karateczka – Anna Kowalska, z medalem w ręku deklaruje: „Jestem nastolatką, więc kocham błyskotki", a kierowczyni rajdowa – Gosia Prus driftując, zapewnia: „Jestem dziewczyną, więc lubię zakręcić tyłem". W każdym ujęciu bohaterkom towarzyszą lakiery hybrydowe NEONAIL – dzięki nim manicure zawsze jest perfekcyjny i pozwala wyrażać siebie na własny, indywidualny sposób.

– Pracując nad koncepcją kampanii, zwróciliśmy uwagę, jak bardzo stereotypowe myślenie o społecznych rolach kobiet ogranicza ich szanse na wyrażanie siebie. To spostrzeżenie zainspirowało nas do wybrania niezwykłych bohaterek kampanii, których entuzjazm w realizowaniu pasji i marzeń zarażał cały zespół projektowy. Każda z nich ma zainteresowania, które często kojarzone są jako „męskie” hobby. Właśnie temu spojrzeniu chcemy wyjść naprzeciw  – mówi Magdalena Stoińska, PR Managerka Cosmo Group – właściciela marki NEONAIL.

Reżyserski majstersztyk
Za spot odpowiada team reżyserski – Szumowska – Englert. Małgorzata Szumowska wnosi do kampanii unikalną wrażliwość i głębokie zrozumienie tego, co oznacza bycie sobą. Jej zaangażowanie w projekt wzmocniło przekaz marki, podkreślając, że NEONAIL jest nie tylko marką beauty, ale również partnerem w podróży ku akceptacji własnej różnorodności i łamaniu stereotypów. Za koncepcję kampanii, produkcję i zakup mediów odpowiada Agencja AWX.

Misja NEONAIL: wsparcie kobiet
Współpraca z autentycznymi bohaterkami, a także zadziorny charakter przekazu doskonale wpisują się w misję NEONAIL, która od lat wspiera kobiety w wyrażaniu swojego prawdziwego „ja”.

– Naszym celem jest odklejanie łatek i dodawanie skrzydeł każdej kobiecie, niezależnie od jej wieku, roli społecznej czy wykonywanego zawodu. Jako marka NEONAIL od lat wspieramy kobiecą indywidualność, która niejednokrotnie wyraża się w sprzeciwie wobec stereotypowemu myśleniu o płci. To ważna misja, którą chcemy kontynuować, m.in. poprzez najnowszą kampanię wizerunkową. Wierzymy, że promowanie różnorodności w przestrzeni medialnej jest ważnym krokiem na drodze do porzucenia blokujących nas przekonań – komentuje Olga Naparty-Małysz, head of communication CEE Cosmo Group  – właściciela marki NEONAIL.

Spot telewizyjny to dopiero początek
Kampania NEONAIL obejmuje nie tylko premierę spotów w ogólnopolskiej telewizji i digitalu. Działania marki realizowane są również w prasie, a także dzięki współpracom ambasadorskim. Wszystkie aktywności NEONAIL wspierają promowanie autentyczności i różnorodności.

Nieprzypadkowo więc marka w 2024 roku postawiła na współpracę z ambasadorkami, które podkreślają te wartości. Są to: Sara James – młoda, utalentowana wokalistka, która styka się na co dzień z uprzedzeniami dotyczącymi jej wieku i wyglądu, Ewa Swoboda - sprinterka, najszybsza Polka, halowa rekordzistka Polski, wicemistrzyni Europy i finalistka mistrzostw świata. Do grona ambasadorek dołączyły także: Pure Pia – polska streamerka obecna od lat w świecie gamingu i Gosia Prus – licencjonowana zawodniczka wyścigowa i rajdowa. Obie odnoszą sukcesy w aktywnościach zdominowanych przez mężczyzn.

W ramach kampanii „Jestem sobą, więc wybieram NEONAIL” marka planuje kolejne działania, których celem jest wspieranie kobiet. Chęć niesienia pomocy, wpisana w DNA Cosmo Group – właściciela NEONAIL, rozszerza się również na pomoc charytatywną. W obliczu tragicznej w skutkach powodzi, która zbiegła się w czasie z premierą kampanii, firma nie pozostała obojętna – przekazała 100 000 zł na rzecz Fundacji SiePomaga, w ramach zbiórki „Przedsiębiorcy dla Powodzian”.   

Fot. Neonail
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat