Problemy techniczne mają terminale na lotniskach między innymi w Amsterdamie, Berlinie, Edynburgu oraz Melbourne, Brisbane i Sydney. Zakłócenia w swojej sieci lotniczej zgłosił Rayanair, który chcąc ustrzec pasażerów przed ewentualnym opóźnieniami doradza, by stawić się na odprawę co najmniej trzy godziny wcześniej przed planowanym czasem odlotu. Podobne problemy zauważają też inni przewoźnicy: United Airlines, Delta Air Lines, American Airlines, Allegiant Airlines, Virgin Australia i Qantas, a strona internetowa London Exchange (LSE) zgłosiła problemy z publikowaniem wiadomości i ich aktualizacją online.
Utrudnienia informatyczne dotknęły również instytucje bankowe i telekomunikacyjne, takie jak ANZ, Westpac, Visa i Optus. W wielkiej Brytanii Sky News, główny telewizyjny kanał informacyjny, nie mógł nadawać na żywo w piątek rano. Sytuacja wróciła do normy dopiero po godzinie 10.
Choć problem swoim zasięgiem objął cały świat, specjaliści twierdzą, że swoje źródło miał w Australii, gdzie odnotowano awarię komputerów z systemem Microsoft. Nic nie wskazuje na to, by sytuacja ta związana była z cyberbezpieczeństwem.
Katarzyna Jabłońska
(katarzyna.jablonska@dlalejdis.pl)
Fot. freepik.com