Impreza plenerowa – dlaczego warto?

Dlaczego warto zorganizować imprezę plenerową?
Jednym z najbardziej popularnych eventów firmowych są z pewnością imprezy plenerowe. Zarówno kierownictwo firmy zwykle chętnie organizuje tego typu spotkania, jak i pracownicy ochoczo w nich uczestniczą. Zastanówmy się więc, co takiego jest w imprezie plenerowej, że wszystkim wydaje się atrakcyjna?

Pomysł na piknik

Z czym kojarzy nam się piknik? Pomysł na piknik jest prosty – słoneczna pogoda, ogród z pięknymi roślinami, koc lub leżak czy hamak, dobre jedzenie i smaczne trunki. Najlepiej by były to wyroby rzemieślnicze, lokalne. Czegóż chcieć więcej? Chyba tylko dobrego towarzystwa, na przykład naszych współpracowników. Uwolnieni z biurowych mundurków, po odłożeniu laptopów okażą się zupełnie innymi ludźmi niż w biurze. Bliskość przyrody – kwitnące kwiaty, miękkość trawy, szum drzew, śpiew ptaków budują wyjątkową atmosferę relaksu. Prawie jakbyśmy byli na urlopie w stylu slow life… Czyż to nie doskonały pomysł na piknik firmowy?

Impreza plenerowa – gdzie ją zorganizować?

Gdy zapowiemy w firmie imprezę w plenerze, od razu zaczną się spekulacje na temat lokalizacji. Góry? Morze? Jeziora? A może jakaś puszcza? Co jest najbardziej atrakcyjne dla pracowników? Wydaje się, że impreza firmowa w górach wygrywa wszelkie rankingi popularności. Dlaczego? To proste. Góry są atrakcyjne o każdej porze roku. Imprezy nad wodą wydają się pociągające głównie latem. Środek lasu z kolei w przypadku wiosny czy jesieni często oznacza błoto po kolana, co nie wydaje się zbyt ciekawym pomysłem na firmowy event. No chyba że nasza impreza plenerowa ma mieć charakter survivalowy.

Z kolei góry w każdym sezonie oferują uczestnikom imprez firmowych wiele ciekawych możliwości. Zimowe kuligi czy sporty wymagające śniegu możliwe są już właściwie tylko w górach, jako że w innych regionach kraju śnieg, nawet jeśli się pojawi, topnieje już po jednym dniu. Jesień to feeria barw w przebarwiających się lasach, która na tle górskich szczytów wygląda wyjątkowo malowniczo. Wiosna – wiadomo, zapach górskich łąk po prostu upaja. A lato, gdy świetliki będą nam towarzyszyć przy ognisku czy grillu, to po prostu recepta na idealną imprezę firmową w górach.

Zwłaszcza Karkonosze na imprezy firmowe to świetne miejsce. Mnóstwo obiektów eventowych różnej wielkości i w różnym stylu – jest w czym wybierać. Zorganizujemy tu zarówno imprezę z atrakcjami team buildingowym, typu maszyna Goldberga czy poszukiwanie skarbów w terenie, jak i elegancki bal firmowy w stylu lat 20. z kasynem!

Organizacja imprez firmowych – jak? gdzie? kiedy?

Nie zawsze organizacja imprez firmowych jest łatwa. Wiele zależy od tego, jaka ma to być impreza. Wyobraźmy sobie załatwienie wszystkich kwestii związanych na przykład z wyjazdem motywacyjnym na drugi koniec świata dla 5 osób na 2 tygodnie, z mnóstwem dodatkowych atrakcji… To na pewno różnić się będzie od organizacji krótkiego wypadu firmowego dla 15 osób na jeden dzień do pobliskiego stylowego dworu na degustację wyrobów rzemieślniczych. Podobnie czym zupełnie innym jest organizacja 3-dniowego kongresu dla specjalistów z danej branży a urządzenie firmowego grilla w jakimś ciekawym centrum imprez grillowych. Zastanówmy się więc, gdy tylko przyjdzie nam na myśl pomysł organizacji imprezy firmowej, czy my sami, albo nasi pracownicy, bez problemu podołamy temu zadaniu. Jeśli brak nam doświadczenia, nie mamy kontaktów do zaufanych podwykonawców, lepiej powierzmy to zadanie profesjonalnej agencji eventowej.

Także kwestia liczby uczestników, czyli dla ilu osób impreza firmowa może zdecydować o samodzielnej lub profesjonalnej organizacji eventu. Wiadomo, że im więcej uczestników, tym większy stopień komplikacji przygotowania danej imprezy.

Kolejna kluczowa sprawa to miejsce na spotkanie firmowe. Gdzie ma odbyć się event? W siedzibie firmy, a może w jakimś miejscowym lokalu? Czy jednak wolimy zorganizować  imprezę z większym rozmachem, na przykład event firmowy w górach z noclegiem. Impreza wyjazdowa z noclegiem oczywiście jest bardziej wymagająca dla organizatora – kwestia hotelu i dojazdu to dodatkowe sprawy do załatwienia. Choć oczywiste jest, że tego typu event w oczach pracowników czy klientów ma większą wartość i wagę niż szybka pizza w pobliskim lokalu.

Generalnie zasada jest taka, że im większy event, z dużą liczbą atrakcji dodatkowych, dla dużej grupy osób i daleko od firmy i miejsca zamieszkania pracowników tym bezpieczniej będzie zlecić jego przygotowanie firmie eventowej z dużym doświadczeniem. I najlepiej z własnym centrum konferencyjnym z hotelem, bo to bardzo ułatwia sprawę organizacji eventu - wynajmu sali konferencyjnej czy noclegu dla gości.




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat