Na prowadzeniu
Według danych Spotify, największy wzrost zainteresowania odnotował TYNSKY. Liczba odtworzeń jego utworu Miracle wzrosła o niemal 250% po zakończeniu preselekcji, co świadczy o rosnącym międzynarodowym potencjale piosenki.
Łącząca eteryczne brzmienia i słowiańskie inspiracje Gaja Justyny Steczkowskiej zanotowała imponujący wzrost odtworzeń o prawie 190%, umacniając jej pozycję jako jednej z czołowych postaci polskiej sceny muzycznej. Z kolei Tempo Chrustu, łączące folkowe rytmy z nowoczesnym brzmieniem, zyskało niemal 170% więcej odsłuchań, co potwierdza, że eksperymentowanie z gatunkami nadal cieszy się popularnością w polskiej muzyce.
Muzyka łącząca pokolenia
W grupie wiekowej 0-17 lat Miracle odnotowało spektakularny wzrost o 2030%, co pokazuje wyjątkową siłę oddziaływania TYNSKY’ego na młodszych słuchaczy. Ponadto Can’t Hide Marien zanotowało ogromny wzrost – aż o 730% – odzwierciedlający apetyt młodego pokolenia na świeże, nowoczesne brzmienia.
W grupie 45-54 lat na prowadzenie wysunęła się Gaja Justyny Steczkowskiej, podkreślając zarówno jej niezmienny wpływ na polską muzykę, jak i nostalgiczne przywiązanie starszych słuchaczy. Tempo Chrustu również zyskało popularność wśród tej grupy, osiągając niemal 190% wzrostu odsłuchań.
Nie słyszeliście jeszcze żadnego z tych utworów? Sprawdźcie playlistę Eurowizja 2025: Kwalifikacje Polska na Spotify i posłuchajcie tegorocznych preselekcyjnych hitów oraz polskich eurowizyjnych propozycji z poprzednich lat!
Największy wzrost odsłuchań po preselekcji
1. TYNSKY - Miracle
2. Justyna Steczkowska - Gaja
3. Chrust - Tempo
4. Sonia Maselik - Rumours
5. Marien - Can’t Hide
6. KUBA - PRAY
7. Janusz Radek - In Cosmic Mist
8. Dominik Dudek - Hold the Light
9. SW@DA X NICZOS - Lusterka
10. Teo - Immortal
11. Daria Marx - Let it Burn
Dane zostały zebrane w okresie od 14 do 16 lutego i porównują preferencje słuchaczy przed i po finale preselekcji.
Fot. Spotify
Informacja prasowa