Marka Headspace w perfumeriach Mood Scent Bar

Zapachy Headspace już dostępne.
Headspace to technika pozyskiwania zapachu, która powstała już w latach 70-tych i która uzupełniła tradycyjne metody, takie jak destylacja i ekstrakcja. Stosuje się ją zwłaszcza w przypadku rzadkich składników, których wydobycie jest naturalnie niemożliwe (jak zapach morza, bursztynu, mokrych kamieni, morskiej bryzy czy rozgrzanego piasku).

By tego dokonać, przedmiot wraz z powietrzem wokół niego (lub samo powietrze), zamyka się w specjalnym, szklanym narzędziu z próżnią. W kolejnych etapach, za pomocą precyzyjnej aparatury bazującej na technice analitycznej, zwanej chromatografią gazową, dokonuje się opisu chemicznego wszystkich występujących cząsteczek, tak, aby później odwzorować identyczną mieszaninę związków chemicznych - oddać zapach w perfumach.

Headspace to także nazwa nowej, francuskiej marki perfum, która założona została przez Nicolasa Chabota, odpowiedzialnego za sukces takich domów perfumeryjnych, jak Le Galion i Aether. Chabot, jako pierwszy wprowadził technikę headspace do serca marki i zbudował wokół niej niezwykłą, niemalże metafizyczną narrację, która odnosi się do emocji, pamięci zapachu, uchwycenia zapachu tego, co niewidoczne. Uważa bowiem, że dzięki pomocy nauki udało mu się osiągnąć niemożliwe - wejść w odległe rejony psyche (head space). I tak w portfolio marki, znajdziemy perfumy o zapachu rozgrzanej skały, eleganckiego przyjęcia zakrapianego szampanem, powietrza po burzy, oddechu galopującego konia i skóry siodła rozgrzanego przez ciało rumaka. Niezwykłe kompozycje powstają z połączenia techniki headspace i naturalnych, starannie selekcjonowanych i naturalnie pozyskiwanych surowców.

Każda z kompozycji zamknięta została w minimalistycznym, cylindrycznym flakonie, który został zaprojektowany przez Jules’a Dinand na kształt niezliczonej ilości próbek, które są nieodłącznym elementem pracowni perfumiarzy. Nowoczesną sylwetkę obiektu dopełnia luksusowa, czarna, bakelitowa pokrywa. Perfumy Headspace są ręcznie wykonywane w pobliżu Grasse we Francji.

  • W perfumeriach Mood Scent Bar dostępne są na wyłączność wszystkie zapachy marki oraz oryginalny zestaw próbek (7 x 2,5 ml).

Przykładowe kompozycje:

SANTAL to cicha pochwała lekkości, nieważkości i prostoty. Zapach ten pomaga odnaleźć życiową swobodę, poczuć się bezpiecznie, niemal nietykalnie, zupełnie jakby unosiły nas ciepłe podmuchy powietrza. Czerwone owoce, kremowy sandałowiec i rozgrzewający szafran tworzą kompozycję, która koi zmysły i pomaga zapomnieć o siłach grawitacji.

GŁÓWNE NUTY: Wetyweria, róża szafran, olibanum, sandałowiec, paczuli, czerwone owoce.
455 zł/ 30 ml oraz 935 zł/ 100 ml.

STYRAX powstał z inspiracji bezkresną wolnością, jaką oferuje konny galop w nieznane. Moment połączenia dwóch ciał – ludzkiego i zwierzęcego – w szaleńczym pędzie przez świat, staje się metaforą więzi pomiędzy człowiekiem i naturą. Mariaż nut labdanum, ambry, styraksu i osmantusa, tworzy olfaktoryczny obraz osiodłanego konia, gotowego do wyruszenia w kolejną podróż.

GŁÓWNE NUTY: Wetyweria, ambra, szafran, cypriol, indonezyjskie paczuli, labdanum, osmantus. 455 zł/ 30 ml oraz 935 zł/ 100 ml.

TUBEREUSE to narkotyczne perfumy, które ucieleśniają ekscytację tym, co zabronione i pomagają powrócić do naturalnych instynktów. Zwiewna tuberoza, otoczona bukietem białych kwiatów, wynurza się z ognistego akordu tytoniu, galbanum i wanilii. Przenikliwy i uwodzicielski, zapach ten przywodzi na myśl strużkę dymu tytoniowego, przecinającą powietrze w sypialni, po wspólnie spędzonej nocy.

GŁÓWNE NUTY: Czarna porzeczka, tuberoza, wanilia, cedr, mastyks, tytoń, galbanum. 455 zł/ 30 ml oraz 935 zł/ 100 ml

Fot. Materiały prasowe
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat